4 of 5 bak

Cesar600

Rookie
15 jan 2005
26
0
Rotterdam
Hallo,
ben van plan om een 2e hands vt 11oo te kopen, maar welke heeft nu een 4 of 5 bak?
Als ik bv bij een 94 er kijk zie ik soms 5 dan weer vier.
 
Dan heeft-ie soms een 4 en soms een 5 bak :)
 
hoi ik heb zelf ook een vt 1100 4 versnellingen
het is een amerikaan
ik dacht zelf maar als ik het niet goed heb dan hoor ik het wel
dat de amerikanen er 4 hadden en de europeanen 5
tenminste dit is mij verteld
wat de motor aangaat met 4 versnellingen gaat het ook prima
heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad
ik heb wel iemand gesproken die met een 4 bat de bergen in was geweest en kon er niet erg op poggen.
hij wou een 5 bak kopen
de reden hiervoor was dat wanneer je een haarspeld bocht rijdt de snelheid volgens hem net te snel voor de eerste versnelling was en te langzaam voor de tweede versnellingen.
met 5 versnellingen was het volgens hem beter verdeeld
 
Mijne Vulcan rijd meer dan perfekt met 4 versnellingen maar dat beest heeft dan ook overschot aan koppel, vanaf 50km/h rijd hij al lekker in hoogste versnelling.
 
Denk dat je hier in NL met een 4 bak goed kan rijden hoor. Ik rij zelf als ik normaal rij, vanaf de 60 al in m'n 5e versnelling. Hoef ik bij inhalen vaak niet eens terug te schakelen. En ik heb maar een 250je :P
 
ik heb een vt 1100 4 bak en rij vaak met de vrouw achterop en dat is uitstekend te doen.
ik slijt de schoenen in ieder geval niet met schakelen
 
Ik heb het afgelopen weekend nog met een Honda techneut gesproken en die had het er over dat de eerste 4 versnellingen bij de 4 en 5 bak gelijk zijn kwa overbrengings verhouding en dat bij de 5 bak de 5 het toerental maar een klein beetje naar beneden brengt waardoor bij wat hogere kruis snelheden het motortoerental net wat rustiger is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan