Zadel opnieuw "belederen"

11 okt 2003
43
0
Zuid Holland
gegroet allemaal...

Ik heb een yamaha virago met een kapot zadel ... jajah errug heh...

Dit wil zeggen, op het zitvlak van de bestuurder zitten een aantal scheuren in het leer. Nu ben ik van plan om dit stuk los te halen en over te trekken op een nieuw stuk leer en dit vervolgens weer erop te stikken.

Heeft iemand hier ervaring mee of adviezen?

bedankt. :]
 
Ik heb een oude leren jas over mijn zadelschuim gespannen....vastgeniet (niet te lange nietjes nemen) op de originele bodemplaat......en rijen maar!
Later iets dergelijks nog een keer gedaan, maar toen het leer met waslijn onder de plaat aangespannen.
Kortom....echte brikkenoplossingen!
 
ja dat is mogelijk maar ik heb nu een zadel dat niet helemaal egaal is, alle vlakken bestaan uit lappen leer die samen een gehele overtrek over het schuimrubber vormen. Dus als ik nu een grote leren lap over het hele zadel trek dan ziet t er niet echt zo mooi meer uit en midden in het zitvlak zitten ook drie knopen die het midden naar beneden trekken (zoals zo'n luxe leren bank).

dus kheb nu zeg maar zo iets (bedoel vorm van het leer) fotootje is gewoon van t net ergens in google. maar dan snap je wat k bedoel.
Acc-Moto%20zadel%202002-05.jpg


en als je daar dan een leren vlak overheentrekt dan ziet dat er niet zo geweldig uit. :9
 
Laatst bewerkt:
Die knopen kun je er later gewoon weer doorheen trekken hoor.

Heb toevallig net het zadel van mijn virago ingekort en opnieuw bespannen met het leer van een ouwe leren jas.
misc


zie ook voor hele verbouwing Virago verbouwers hier?
 
Weet wel een zadelmakerij in Brabant voor je, maar zal er bij jou in de buurt vast ook wel een zitten. Gewoon rondbellen, prijzen vragen... Als je goed zoekt kan het best wel meevallen.
 
Weet wel een zadelmakerij in Brabant voor je, maar zal er bij jou in de buurt vast ook wel een zitten. Gewoon rondbellen, prijzen vragen... Als je goed zoekt kan het best wel meevallen.

Nou... ik ben eigenlijk van plan zelf een zadel te maken, lijkt me uitdagend en goedkoper :9

(tenminste... zelf bewerken :) )
 
Ik reageer laat, maar zit met eenzelfde probleem. Heb een zadel van een vriend gekregen. (soort inleg kruisje) De onderplaat is van metaal en het oude materiaal is met popnagels vastgezet. Ik heb gelukkig geen knopen in het midden.

Mijn vraag is tweeledig.
1. Welke schuimrubber wordt er gebruikt voor zadels.
2. Heeft iemand suggesties om het materiaal (skai of leer)mee vast te maken?
 
Nou... ik ben eigenlijk van plan zelf een zadel te maken, lijkt me uitdagend en goedkoper :9

(tenminste... zelf bewerken :) )


Daarom zou je het materiaal nog wel bij zo'n zaak kunnen halen.
Weet je in elk geval dat je de juiste kwaliteit hebt.

Ik reageer laat, maar zit met eenzelfde probleem. Heb een zadel van een vriend gekregen. (soort inleg kruisje) De onderplaat is van metaal en het oude materiaal is met popnagels vastgezet. Ik heb gelukkig geen knopen in het midden.

Mijn vraag is tweeledig.
1. Welke schuimrubber wordt er gebruikt voor zadels.
2. Heeft iemand suggesties om het materiaal (skai of leer)mee vast te maken?

1. Geen idee, maar ook dat materiaal is vast bij zo'n zaak te halen.
2. Op metaal weer met pompnagels, als je hout gebruikt kan het met nieten.
Of een vastnaaien om een metalen "ring".
 
De zadelplaat van mijn Virago is gewoon van plastick.

Dus heb het leer gewoon met een tacker en 8mm nietjes vast gezet.
 
Hartelijk dank voor de suggesties.

Met popnagels, vraag ik me af of het wel lang heel blijft, maar het lijkt mij de beste methode. Nu maar hopen dat ik ze niet teveel moet uitboren.
Wat zijn jullie ervaringen met lederen zadels? Ik gebruik mijn meisje voor dagelijks verkeer en kom dan wel eens in een regenbuitje.
 
Hartelijk dank voor de ideeen.
Heb in mijn vriendenkring eens rond gevraagd. Een van hen kwam met een BigTwin aanzetten uit juni 2004. Daar staat van a tot z hoe je een zadel van leer kunt maken. Misschien een idee voor anderen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan