thunderace gepraat

Ik denk dat het rammeltje wat jullie hebben (mijn Ace heeft het ook) de nokasketting is.
Ik heb zelf een nokaskettingspanner die met de hand strakker te zetten is, maar dan krijg je nog die rammel niet helemaal weg.

Even over de kleppen stellen, als jij het voor 220 Euro kan laten uitvoeren zal ik dat zeker doen.
Als je niets wil slopen moet je eerst al het kuipwerk loshalen, radiateur eraf (dus koelvloeistof eruit), kap bij bobines los, achterwiel los...wiel naar voren zodat je het blok kan laten kantelen om de kleppendeksel eraf te krijgen.
Ik heb dit al zeer regelmatig gedaan, dus ik doe het met m'n ogen dicht, maar het blijft erg veel werk!!!

Succes,

Groeten Frans
 
Nee, het is echt de EXUP wat ik hoor, een NAKS rammel ken ik uit duizenden. De dealer rekent een ochtend voor een rondje kleppen controleren/stellen. Ik moest bij mijn vorige motor soortelijke handelingen uitvoeren door alleen al de koppelingplaten te vervangen (lang verhaal :) ) en het is makkelijk in een ochtend te realiseren.
 
Nee, het is echt de EXUP wat ik hoor, een NAKS rammel ken ik uit duizenden. De dealer rekent een ochtend voor een rondje kleppen controleren/stellen. Ik moest bij mijn vorige motor soortelijke handelingen uitvoeren door alleen al de koppelingplaten te vervangen (lang verhaal :) ) en het is makkelijk in een ochtend te realiseren.


Ik rij met een full-exhaust system, dus geen exup (dus ook geen last van rammelende exupklep *D ).

Daarom zeg ik dat ik 220 Euro niet veel geld vind bij de dealer voor het stellen van kleppen (er wel vanuitgaande dat alle kleppen nagekeken worden en dan ook binnen de tolleranties blijven, vaak zie je dat de dealer niet de juiste stelplaatjes in voorraad heeft en het dan maar zo laat als de klep niet al te strak is).
De tolleranties zijn aan de vrij grote kant bij de thunderace, dus als de kleppen bijna te strak staan zitten ze nog steeds binnen de tolleranties, dus is op papier goed...... je snapt dat dit alleen niet goedgaat als je dan 40000 km gaat maken... het is maar even een iets waar je wel op moet letten.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat alle dealers dit doen!!!!!
 
Normaal gesproken heb ik er geen vertrouwen in dat de dealer dit doet en doe ik het zelf. Echter is deze Ace zo betrouwbaar dat ik nog geen enkele reparatie moest doen sinds dat ik 'm heb en daar word ik gigantisch lui van. Hij staat nog maar op 63000 kilometer, dus kan nog gerust 17K knallen. Uit pure interesse heb ik maar de dealer gebeld die ik aardig vertrouw.
 
Laatst bewerkt:
Even een update wat de Exup-rammel betreft.

Na het beurtje is de rammel weg :)

Afgelopen zondag naar de Eifel geweest en m`n nieuwe achterbandje
MPR 2ct ingereden.
Fijn bandje ! :]
 
Ik heb RoadAttacks onder mijn Ace. Ik heb werkelijk waar nooit zo'n lekker bandje meegemaakt. Ik zal één dezer dagen nog ff naar mijn EXUP kijken. Ik dacht 2mm speling op de kabels?
 
Even een update wat de Exup-rammel betreft.

Na het beurtje is de rammel weg :)

Afgelopen zondag naar de Eifel geweest en m`n nieuwe achterbandje
MPR 2ct ingereden.
Fijn bandje ! :]


Dat ik je niet gezien heb! :N ik was er ook! weekendje eifel, geslapen bij hotel Maas. was een geslaagd weekend!
full
 
vandaag maar een nieuw 8erbandje er om laten leggen een dunlop qualifier rr.. Met dual compound, ben benieuwd..

Tenminste, als de draad er door komt is het toch tijd voor een nieuwe?
 
:} Mooi bandje!!

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Burnout, Dragracen o.i.d?


Btw, Nice velg stickers
 
:} Mooi bandje!!

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Burnout, Dragracen o.i.d?


Btw, Nice velg stickers


:) Thanks!!!

Dit was een uit de hand gelopen burnout, de band was veeeeel eerder op dan verwacht (moest er ook nog mee naar huis rijden :X :X , dus ik kon een aanhanger en een kniptang regelen om alle draden door te knippen die helemaal vastgelopen waren) |( |(
Mijn hugger was ook gelijk naar de klo... :( :(

Leuke foto van een burnout, maar wel een hoop schade en gedoe!!!
 
Inmiddels heb ik net de EXUP klep bewonderd en weer terug geplaatst. De speling op de kabels was goed. Ik kon niets aparts bedenken. Rammeltje zit er nog steeds in als ik de motor in koude toestand start, na een seconde of 30 is het weg.

Ach ja, kan me er niet druk over maken. Voor de rest is de fiets in superstaat :)
 
Wie o Wie kan mij helpen aan een onderkuip en zijkap voor een Thunderace
Bouwjaar 1997 en kleur Zwart / Blauw gr Arnold

E:Info@d-nand.nl
T:0619602273
 
Hallo,

Ik heb even ingebroken in jullie topic voor mijn man. Hope you don't mind!
Hij rijdt een zwart zilvere Ace uit 2003, en we komen er net achter dat er een of andere eikel tegen zijn spiegel is gelopen. Van achter naar voor zogezegd, andere kant op buigt ie mee. Nu dus niet en nu is er dus een stuk afgebroken en is helemaal ingescheurd.
Hij is er goed ziek van, dus ik denk ik zal eens op het forum kijken of hier misschien iemand is, die een zwarte topkuip heeft voor een Thunderace uit 2003.

Iemand? Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan