Thunderin' Tuono's Twee

Status
Niet open voor verdere reacties.

S913

MF veteraan
10 apr 2003
2.044
44
Aprilia Tuono Owners Topic

Piccies
2003
2003.jpg
2003R.jpg


2004
2004R.jpg
2004F.jpg


2005
2005R.jpg
2005F.jpg


Specs & info: Aprilia site
Tuono 1000R
Tuono 1000R Factory

Links
Aprilia
Aprilia Riders
Pilliam's SWF-filmpje
RSV Mille Club
Motor-Sports

Vorige topic:
Tuono eigenaren...

Meer?????
 
Laatst bewerkt:
Zie onder mijn dilemma zoals hij eerst in het oude topic stond:
---

Heren, met mijn nieuwe motorseizoen opkomst zit ik een beetje met een dilemma en ben benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.

Vorig jaar heb ik rond gereden met mijn Two Brothers racedemper, een fantastisch geluid, idem look, alleen zo illegaal als de pest (zowel het geluid als het ontbreken van goedkeuring voor de openbare weg). Van die goedkeuring kwam ik eigenlijk pas na aankoop achter

Nou was vorig jaar voor mij helaas niet zo'n best motorjaar (kijk ook maar naar mijn aanwezigheid in dit topic ) en heb ik eigenlijk voornamelijk woon/werk gereden en heb ik me eigenlijk nooit zo druk gemaakt over de uitlaat op die korte stukjes.

2005 moet in dat opzicht een jaar worden waarin ik de schade ga inhalen. Lange tochten, vakantieje, buitenland etc. Echter wordt het risico van een evt politiecontrole/aanhouding daardoor ook groter. Je leest af en toe wat verhalen over her-keuringen, motor laten staan etc. en daarnaast ben ik niet zo bekend met de regelgeving (en strafmaat) in omringende landen. Het feit dat mijn demper een E-stempel mist, maakt een geluidscontrole niet eens nodig, visueel kunnen ze me al een oor aannaaien.

Helaas is er geen dB-killer voor de 2Bros te krijgen (of zou je die custom kunnen laten maken?), dus zit een klein beetje te twijfelen om mijn 2Bros te verkopen (iemand interesse? ) en een Laser Duo-Tech te kopen ... Dan kan je een beetje spelen met het geluid (en aantal dB's) naar gelang de omstandigheid er om vraagt.

Dus ... hoe is het gesteld in het buitenland met geluidsovertredingen? Maak ik me zorgen om niks? Ben benieuwd naar jullie mening

*zucht* Wou dat mijn winterstop voorbij was .... (en al de pekel weggespoeld is)
 
Die pekel gaat erg hard vandaag, van die uitlaat ben ik ook wel benieuwd naar.
Vooral: België, Frankrijk, Luxemburg en Duitsland (in die volgorde)..
Pilliam, jij zit volgens mij ook vaak in het buitenland, probleem gehad met de Titanium??

Tevens: Voor de originele pijp en eventueel een Laser Duo is er geen EPROM, zijn deze nog in de verkoop ergens??
Volgens mij is er een EPROM waarbij ook met een standaard pijp er verbetering mogelijk is. (Voor het buitenland met een illegale pijp moeilijk wordt).

Wel weer eens leuk zo op de eerste pagina.
Enneee: S913, ik zie er zelf ook aardig naar uit om het seizoen te starten, tevens ga ik graag eens (of vaker) met de Tuono bende rijden, lijkt me leuk.
 
We moeten gewoon een datum prikken voor een Tuono Treffen !
Zuid Frankrijk lijkt mij een goede lokatie !
Wij ( 5 Tuono's ) uit de hoeckse waard zijn van de partij !!!

Ps,zal v/h weekend ff een foto maken van mijn oranje zadel !
 
We hebben niet eens waardig afscheid kunnen nemen van onze voorgaande 2500 posts!! ;(


Zuid-Frankrijk klinkt wel heel erg goed trouwens...
 
Ik weet dat Racing Bikes in Hoogerheide universele DB-killers heeft. Misschien een idee?

http://www.racing-bikes.nl/
Thnx voor de tip. Zal ze 'n mailtje sturen (vond niets op hun site).

We hebben niet eens waardig afscheid kunnen nemen van onze voorgaande 2500 posts!! ;(
Tja, kreeg een seintje .. t'is iedergeval beter dan dat een modje het topic start (nu kan ik nog wat proberen te maken van de FP :) Dus als je nog iets hebt wat je erin wilt hebben, handige linkjes ofzo?)

Zuid-Frankrijk klinkt wel heel erg goed trouwens...
Ben bang dat ik Zuid-Frankrijk er thuis niet door krijgt ;(

Maar Pimmie, weet jij hoe het in het buitenland gaat met teveel dB's?
 
Waarom eigenlijk een nieuw topic?
Belangrijkste reden is de 'policy' van M-F dat bij de 2500 posts een volgend deel gemaakt wordt (heeft dacht ik iets te maken met db-load) en tweede een frisse start, meer overzicht :)
 
:] ben ook weer present...
op naar de volgende tigduizend tips,meetings,fotoos,,meningen,geouwehoer,enzovoort
 
Thnx voor de tip. Zal ze 'n mailtje sturen (vond niets op hun site).Ben bang dat ik Zuid-Frankrijk er thuis niet door krijgt ;(

Maar Pimmie, weet jij hoe het in het buitenland gaat met teveel dB's?

Bekeuring he...net als hier...
maar volgens mij is het alleen in zwitserland goed oppassen, overige landen
net als hier, gewoon niet te gek maken.
En ja...ik ga naar zwitserland...maar effe m'n demperwol vervangen!
Zuid Frankrijk..? Biertje happen in Monaco,dan weer terug?
 
Bekeuring he...net als hier...
maar volgens mij is het alleen in zwitserland goed oppassen, overige landen
net als hier, gewoon niet te gek maken.
Tja en da's waar ik even geen referentie heb ... weet alleen dat mijn demper officieel niet voor de openbare weg is :P Snel maar 'ns een Tuono meeting bijwonen en kijken of mijn herrie misschien nog wel meevalt vergeleken met jullie :)

Over plannen gesproken, gaat er nog iemand naar Motorbeurs Utrêg?
 
Eerst maar eens naar de beurs in Den Bosch a.s zaterdag !
Ben benieuwd,verwacht er niet al te veel van !
Ga met 2 Tueno Fans dus komt altijd goed !!!!
 
*****TUONO EIFELWEEKEND:*****

Zoals aangekondigd: Zodra de openingstijden van de ring bekend zijn, doe ik een voorstel voor een weekeindje "kunst en cultuur" op en rond de Nordschleife.

Deze zijn vandaag bekend gemaakt en vindt je hier: Openingstijden Nordschleife

Eén weekeinde vind ik er altijd tussenuit springen en dat is het oldtimerfestival wat gehouden wordt op de GP-strecke. Werkelijk alles wat er in het verleden op motor en auto(sport) gebied is ontwikkeld kan je hier bewonderen. Er worden ook klassieke races gehouden, waaronder 1 met formule 1 auto's uit de afgelopen 30 jaar. Het zeer uitgebreide programma van dit weekeinde vindt je hier: www.nuerburgring.de. Zoek onder "Termine" / Oldtimerfestival. Aanrader.

Tijdens dit weekeinde is de Nordschleife alle dagen geopend. Voor degene die dit willen kan ik de baan "voorrijden" zodat je op een veilige en vlotte manier zelf kan ontdekken waarom dit "Die schönste Rennstrecke der Welt" genoemd wordt. :}

Verder leent de Eifel zich natuurlijk bij uitstek voor een paar leuke toerritten. Ik ben zelf zeer bekend in de Eifel en neem jullie graag mee op pad. De eerste ritten heb ik reeds met Mapsource op mijn GPS gezet. Allemaal in de categorie: Geen bocht te weinig...... :9

Kortom mijn voorstel:

Het weekeinde van 24 t/m 27 juni naar de Eifel!

Uiteraard is er ook aan accomodatie gedacht. In Hersbroich (Binnen de Ring!)zijn er diverse goede pensions te vinden in de categorie van 25€ pppn + ontbijt. Indien er voldoende belangstelling voor is, kan ik eea gaan regelen. Dus laat maar horen...... :]
 
Ik ben ook weer van de partij.

Ik hoop dan m'n nieuwe spiegels binnenkomen. Kan niet wachten hoe deze op de Tuono staan.

ELF76
 
Klinkt hartstikke leuk!!!
Maar klink ik als een zeikerd als ik denk dat het dan juist drukker is dan normaal: ik bedoel, is het niet slimmer om dan bijv. twee dagen doordeweeks te gaan? Of heb ik het mis? :)
 
Klinkt hartstikke leuk!!!
Maar klink ik als een zeikerd als ik denk dat het dan juist drukker is dan normaal: ik bedoel, is het niet slimmer om dan bijv. twee dagen doordeweeks te gaan? Of heb ik het mis? :)
Dan klink je niet alleen als..... :+ . Klopt, Het zal dan niet een super rustig weekeinde zijn. Echter weet ik zo ondertussen wel wat de rustigste momenten zijn om op de ring te rijden. Helaas is de ring doordeweeks maar weinig open. Meestal alleen s'avonds. Als iedereen dit toch een betere optie vind, kunnen we ook best iets doordeweeks regelen. Ik ga sowieso wel naar het oldtimerfestival. Btw, in de omgeving kunnen we onze lol op hoor met motorrijden, druk of niet, daar ga je weinig van merken!
 
Ik vrees toch wel een beetje dat anderen daar in de Eifel WEL iets van onze aanwezigheid gaan merken :)
Lijkt me qua geluid opvallend aanwezig zo'n accelererende zwerm tuono's....
 
Dag Tuono-vrienden!

Hier (als het goed is) een foto van Kierewiet z'n nieuwe! :]
Compleet met rood zadeltje 8-)

full
 
Klinkt hartstikke leuk!!!
Maar klink ik als een zeikerd als ik denk dat het dan juist drukker is dan normaal: ik bedoel, is het niet slimmer om dan bijv. twee dagen doordeweeks te gaan? Of heb ik het mis? :)

En volgens mij is dat weekend dus op de laatste zaterdag van juni. Wat was er
dan ook alweer...? oh ja, de TT....en ik moet zeggen,er zijn niet veel
motoren die beter klinken dan een Tuono met praatpijp, maar van die
viertaktkanonnen van Rossi en co krijg je kippevel hoor.Daar moet ik dus bij
zijn..en ik ben vast de enige niet.
 
Is er hier trouwens al iemand die z'n demperwol heeft ververst?
Mijn Evo heeft er ondertussen 50d KM opzitten, en begint wat losjes te klinken...
 
*****TUONO EIFELWEEKEND:*****

Zoals aangekondigd: Zodra de openingstijden van de ring bekend zijn, doe ik een voorstel voor een weekeindje "kunst en cultuur" op en rond de Nordschleife.

Deze zijn vandaag bekend gemaakt en vindt je hier: Openingstijden Nordschleife

Eén weekeinde vind ik er altijd tussenuit springen en dat is het oldtimerfestival wat gehouden wordt op de GP-strecke. Werkelijk alles wat er in het verleden op motor en auto(sport) gebied is ontwikkeld kan je hier bewonderen. Er worden ook klassieke races gehouden, waaronder 1 met formule 1 auto's uit de afgelopen 30 jaar. Het zeer uitgebreide programma van dit weekeinde vindt je hier: www.nuerburgring.de. Zoek onder "Termine" / Oldtimerfestival. Aanrader.

Tijdens dit weekeinde is de Nordschleife alle dagen geopend. Voor degene die dit willen kan ik de baan "voorrijden" zodat je op een veilige en vlotte manier zelf kan ontdekken waarom dit "Die schönste Rennstrecke der Welt" genoemd wordt. :}

Verder leent de Eifel zich natuurlijk bij uitstek voor een paar leuke toerritten. Ik ben zelf zeer bekend in de Eifel en neem jullie graag mee op pad. De eerste ritten heb ik reeds met Mapsource op mijn GPS gezet. Allemaal in de categorie: Geen bocht te weinig...... :9

Kortom mijn voorstel:

Het weekeinde van 24 t/m 27 juni naar de Eifel!

Uiteraard is er ook aan accomodatie gedacht. In Hersbroich (Binnen de Ring!)zijn er diverse goede pensions te vinden in de categorie van 25€ pppn + ontbijt. Indien er voldoende belangstelling voor is, kan ik eea gaan regelen. Dus laat maar horen...... :]
GOED IDEE,alleen jammer genoeg in het TT -weekend van assen.
volgende keer beter. :?
 
GOED IDEE,alleen jammer genoeg in het TT -weekend van assen.
volgende keer beter. :?
btw ik zoek nog een rode aprilia cap met zwarte letters,ik weet niet of ze bestaan,misschien kan iemand me tips geven,ik hoor het graag,je weet wel voor al die warme dagen die er komen gaan *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan