xt 660 x

suzrules

Die hard MF'er
11 feb 2005
861
0
nijmegen
Wie heeft er ervaring met de yamaha xt 660 x?????
Omdat ik de KTM eigenlijk te duur vind,om erbij te rijden
en de Suzuki misschien te licht is(400 cc)
Ik hoef natuurlijk geen bekers te winnen.
Het is puur voor de fun en de korte stukken.
En heel belangrijk hij moet heel blijven.
Heb nu ook een oude XR 600, maar die heeft veel aandacht nodig.

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/169585/def7236399ea10af9d8fcef2929e7d7d (stoned babay.gif)​
 
met een klein stuk
bedoel ik een 50 tot 100 km
gewoon een beetje binnen door
en meschien ook woon werk
het is of een nieuwe yamaha/suzuki of een 2de hands ktm
wat is wijs :?
 
50/100 km is niet kort voor een sm :)
maar dat iig stukken waarbij je blok wel warm wordt ja...ik dacht dat je bedoelde dat je er mee naar de supermarkt ging enzo.

Een suzuki DRZ heeft ong. 40 pk...staat in recent topic...andere versie heeft nog meer... die nieuwe dingen draaien redelijk wat toeren waardoor ze best wat pk's krijgen. Dus te licht zal het niet meteen zijn denk ik.
XT660X is gruwelijk zwaar...drooggewicht van 170kg ofzo...weet niet of het in het echt minder is...dubbele uitlaat zal er ook wel lekker aan bijdragen.

en wat si het verschil tussen nieuw en tweedehands...garantie zit er toch nauwelijks op (of heeft die XT wel garantie? zie het nog gebeuren)...

het ligt er echt aan wat je wilt doen...als jij over de snelweg 100km wilt afleggen zou ik sowieso geen sm nemen...en als je het persé wilt dan die yamaha.
 
xt660x is starten en knallen, veel fun, weinig onderhoud. Oke hij is wel wat zwaarder, maar daar merk je geen zak van. Ik heb er nu 5500km op gereden en geen problemen gehad, banden gaan wel snel. Maar dat is bij elke sm. Kijk ff op xt660.com erg leuke sit met veel extra's voor dat ding. Ik heb net zelf een uitlaat systeem van crd besteld, ben benieuwd.

succes
 
xt660x is starten en knallen, veel fun, weinig onderhoud. Oke hij is wel wat zwaarder, maar daar merk je geen zak van. Ik heb er nu 5500km op gereden en geen problemen gehad, banden gaan wel snel. Maar dat is bij elke sm. Kijk ff op xt660.com erg leuke sit met veel extra's voor dat ding. Ik heb net zelf een uitlaat systeem van crd besteld, ben benieuwd.

succes
Als jij 50kg verschil niet merkt, dan weet ik wel hoe hard jij gaat :Z
 
met een klein stuk
bedoel ik een 50 tot 100 km
gewoon een beetje binnen door
en meschien ook woon werk
het is of een nieuwe yamaha/suzuki of een 2de hands ktm
wat is wijs :?

Volgens mij is dan een xt660 een hele goede optie. 100km kan goed op zo'n ding, en op een echte SM gaat dat minder lekker.

Husqvarna's 450 hebben tegenwoordig garantie dacht ik :} waarschijnlijk een imago weg te poetsen op dat gebied.
 
Hmm, SUZRULES? En toch aan een ander merk DURVEN denken. Hmmmm.

Wat zeg je van mijn DRZ?
En die is helemaal niet te licht met haar 42pk !

DRZ4SSM7.jpg

DSCF0004.JPG


:] :]
 
Zou zeggen: gewoon doen...Zijn stervensbetrouwbaar die dingen...
Heb zelf een DR 650 van weertikhoezwaar (zie net leeggewicht: 170 kg... :X ) waar ik het beregoed mee naar mijn zin heb. Kan je ook leuk mee knallen... Geen koekblik dat je bijhoudt op een bochtig weggetje... Gewicht maakt niet álles uit (maar het scheelt natuurlijk wél)

Enne, niet elke week onderhoud hoeven doen is ook wel lekker als je em voor woon-werkverkeer gebruikt... maak je toch stiekum veel km's en moet je dus b.v ook vaak verversen (b.v. 100 km op een dag -->2000-2500 km = om de 20-25 dagen verversen bij een motor die meer pk's geeft)

P.s. is maar een schatting...
Die van mij krijg om de 5000-6000 km nieuw bloed....
 
Laatst bewerkt:
Hoe snel heeft die XT660X dan niewue olie nodig? Ik doe het gewoon om de 6000km, maargoed ik heb dan ook een normaal blokje die geen hoge prestaties levert. Volgens mij kan die XT ook wel om de 6000, het is geen KTM, Husqvarna of Husaberg ;)

Zo'n XT wil nog best hard gaan, geloof 180 ofzo... lekker voor binnendoor :P
 
XT660X, een SM-wannabe. En ook nog een slecht werkende injectie. :X

Sorry XT660X-rijders ;) ;) ;)

Edit:
Hmm, misschien wat te grof.
 
Laatst bewerkt:
Zou zeggen: gewoon doen...Zijn stervensbetrouwbaar die dingen...
Heb zelf een DR 650 van weertikhoezwaar (zie net leeggewicht: 170 kg... :X ) waar ik het beregoed mee naar mijn zin heb. Kan je ook leuk mee knallen... Geen koekblik dat je bijhoudt op een bochtig weggetje... Gewicht maakt niet álles uit (maar het scheelt natuurlijk wél)

Enne, niet elke week onderhoud hoeven doen is ook wel lekker als je em voor woon-werkverkeer gebruikt... maak je toch stiekum veel km's en moet je dus b.v ook vaak verversen (b.v. 100 km op een dag -->2000-2500 km = om de 20-25 dagen verversen bij een motor die meer pk's geeft)

P.s. is maar een schatting...
Die van mij krijg om de 5000-6000 km nieuw bloed....

:^
 
mooi al die reacties
daar kan ik wel wat mee
nou op de yamaha en suzuki krijg 2j garantie
en ik vind de suzuki van jou :}
ik ga in maar een stukje proberen
dealer hier krijgt een demo *D
suzrules slaat eigenlijk op mijn gsx-r 1000
maar heel blijven met weinig onderhoud vind ik toch ook wel fijn
heb al een sleutel xr 600
dat is meer dan genoeg
maar hoezo slecht werkende injectie??
 
imho is het meer een allroad met een SM look :) maargoed...dat maakt ook niets uit...als je em wilt gebruiken voor langestukken/hogesnelheid-ritjes...
lees er wel positieve dingen over in de blaadjes..maar dan vergelijken ze het volgens mij met een wegmotor en niet met een SM (want waarom zou je dat doen in bijv. de moto73)...
 
imho is het meer een allroad met een SM look :) maargoed...dat maakt ook niets uit...als je em wilt gebruiken voor langestukken/hogesnelheid-ritjes...
lees er wel positieve dingen over in de blaadjes..maar dan vergelijken ze het volgens mij met een wegmotor en niet met een SM (want waarom zou je dat doen in bijv. de moto73)...


:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan