PDA met GPS op de motor, werk dat goed?

Hoekske

MF veteraan
7 feb 2003
7.943
0
Sint Willebrord
Ik was van plan om een 12v kabeltje te leggen zodat ik mijn PDA in een tanktas of zo kan doen om dan dus lekker met navigatie te kunnen karren.
Wie doet dat ook zo en werkt het goed??
 
ja...werkt goed...had me tom tom met me ipaq ook op de motor...
3dagen mee in het schwarzwald gereden....

er is een nadeel...als je heeeeel hard rijdt...en snel van richting veranderd....kan je ipaq het af en toe niet bijhouden...das wel jammer...
 
Ja, werkt dat goed? Ik kreeg op de beurs een reclamepraatje dat PDA's niet meer af te lezen zouden zijn als de zon er een beetje op schijnt. Hebben jullie daar ervaring mee?

(Ze probeerde me op de beurs idd navigatie van €1100 aan te smeren :X )
 
Ja, werkt dat goed? Ik kreeg op de beurs een reclamepraatje dat PDA's niet meer af te lezen zouden zijn als de zon er een beetje op schijnt. Hebben jullie daar ervaring mee?

(Ze probeerde me op de beurs idd navigatie van €1100 aan te smeren :X )

Hangt er volgens mij vanaf hoe en waar je 'm monteert.
Als je zon op je schermpje hebt, zal zo'n dure navigatie net zo beroerd af te lezen zijn dan een pda.
Volgens mij wil het ook weleens helpen om een anti-reflectie beschermplasticje op je pda schermpje te plakken. (kosten ongeveer €9 euro, afhankelijk van het merk). Bijkomend voordeel, geen krasjes meer op je schermpje. :)
Ik heb laatst in een of ander motorblad een stukje (hooguit 3 regels) gezien over een nieuwe Otterbox. Ik weet ook dat er iemand hier is die met zo'n ding rijdt. (zoek effe op otterbox).
 
http://www.gps.nl/

Kijk daar maar is naar de voordelen en nadelen van een PDA op de motor.. Ik zelf wil het ook, maar om echt goed routes uit te kunnen stippelen zit ik al wel uit te kijken naar een echt navigatie systeem. De PDA hou ik wel voor in de auto..

Ik heb laatst in een of ander motorblad een stukje (hooguit 3 regels) gezien over een nieuwe Otterbox. Ik weet ook dat er iemand hier is die met zo'n ding rijdt. (zoek effe op otterbox).

Volgens mij bedoel je een Notterbox, een otterbox heb ik liever niet op mijn motor :+
 
Ja, het werkt heel goed.

Ik rijd nu bijna 2 jaar met een PDA met GPS en TomTom 2. Voor de routes gebruik ik ook nog GPSAssist. Ik heb een 12 volt aansluiting onder mijn zadel gemaakt en m'n PDA in de tanktas. Verder gebruik ik een oortje zodat ik de gesproken aanwijzingen kan volgen.

In de volle zon is de afleesbarheid soms lastig (maar dan volg je gewoon de gesproken aanwijzingen :) ).
 
ik heb een dell axim X50v PDA
en de emtac trine II gps bluetooth module
verder de Dainese Airstream course helm met ingebouwde bluetooth headet
en men PDA en GPS dingetjes liggen mooi ingepakt in schuimrubber in men kofferbak aan de batterij, terwijl ik puur op de voice-commandos rijd, die via bluetooth naar men helm gestuurd worden :-), want het lijkt me nogal gevaarlijk om daarvoor op je tanktas/handlebars te liggen tuuren...

hij zegt trouwens ook 'speed camera within 20 seconds, limit is XX' wat soms heel handig uitkomt :d

bij mij blijft ie trouwens gewoon werken, ik heb em wel nog niet lang en met dit kutweer kom ik ook zelden boven de 200km/u, aangezien men blade dan van links naar rechts over de autostrade gaat met al die wind :s
 
hmm hoe zit het met deze vorm van gps gebruik tijdens een flinke regenbui ?
a. is hij nog af te lezen ?
b. hoe zorg je ervoor dat hij bruikbaar is en waterdicht is afgesloten ?
 
Ok, bedankt allemaal.

Het lijkt me dus over het algemeen geen probleem. Ik ga hem niet gebruiken om toerroutes uit te stippelen, maar meer om snel op plaats van bestemming te komen zoals de GP's in het buitenland, ManTT enz.
Lijkt me gewoon erg relaxed rijden.
 
fs_Lurker.gif
 
mocht je toch het dinge op je handlebar willen monteren, er is een bedrijf dat zich specifiek bezighoudt met covers te maken die je PDA waterdicht maken en schokbestendig enz
ben wel de link kwijt :s

(was iets in de aard van hardbox ofzoiets)
 
mocht je toch het dinge op je handlebar willen monteren, er is een bedrijf dat zich specifiek bezighoudt met covers te maken die je PDA waterdicht maken en schokbestendig enz
ben wel de link kwijt :s

(was iets in de aard van hardbox ofzoiets)

Zoekta is ff op joh!! Wil ik wel weten
 
Van PDA's is wel bekend dat ze niet erg schok/trillingbestendig zijn en uiteraard niet waterdicht. Montage in een tanktas zal die problemen wel verhelpen. Bevestiging op het stuur lijkt me toch problematischer.
Nog een nadeel is dat je niet of nauwelijks met "waypoints" kunt werken, wat bij een toerrit onmisbaar is.
Aan de andere kant zijn ze wel een héél stuk goedkoper dan die belachelijk geprijsde Garmins.....
 
Die Otterbox word het volgende wak aanschaf.
Kan je PDA tenminste tegen een stootje en blijft hij droog.
Plaats in die Otterbox (of welke waterdichte omgeving van je PDA dan ook) een zakje silica gel.
Bij vochtig weer gaat het water verdampen en kan je je schermpje niet meer zien.

BTW....[herinnert u zich deze noch noch noch noch
167718
 
Ik lees dat diverse mensen hun PDA gebruiken als navigatie systeem:-)

Ik vraag me hoeveel mensen dat doen met stemgeluid (en dus allerlei draadjes hebben) en hoeveel mensen alleen bet display-tje bekijken...
 
Ik lees dat diverse mensen hun PDA gebruiken als navigatie systeem:-)

Ik vraag me hoeveel mensen dat doen met stemgeluid (en dus allerlei draadjes hebben) en hoeveel mensen alleen bet display-tje bekijken...

Display vond ik wat zwakjes zoals ik mijn PDA gebruikte in het bovenste doorzichtige gedeelte van de tanktas. Oortelefoontje is beter en veiliger dan op een schermpje turen......
 
Nog een nadeel is dat je niet of nauwelijks met "waypoints" kunt werken, wat bij een toerrit onmisbaar is.
Aan de andere kant zijn ze wel een héél stuk goedkoper dan die belachelijk geprijsde Garmins.....
Daarvoor kun je het GPSassist krijgen, dan kan je ook Garmin routes downloaden en gebruiken.
 
Daarvoor kun je het GPSassist krijgen, dan kan je ook Garmin routes downloaden en gebruiken.
Functies GPSassist:

POI-detector
Snelheidsalarm
Toegang tot POI-databases
OV2-bestanden worden ondersteund
Automatische omschakeling naar nachtkleuren

Mis ik iets?
 
Terug
Bovenaan Onderaan