Brabant Motors Grave.......geen woorden voor!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

R6Muis

Die hard MF'er
8 nov 2004
741
0
Oldenzaal
Afgelopen zaterdag ben ik met mijn vriend naar Brabant Motors geweest. Nog nooit heb ik zo'n stug iemand in een motorzaak meegemaakt. We vroegen of hij de motor wilde afstellen op een open carbon demper en het enige wat ie zei was NEE!!! Alleen als je de demper hier koopt en anders gaat het met een beurt mee en die kost €600,- Hij vond dat mensen die een motor in Duitsland kopen (wat ik dus gedaan heb) zorgen voor zijn faissement...........hallo oelewapper, dan moet je niet van die hoge prijzen hanteren (en dat geldt voor alle motorzaken)!!! Hij ging er maar vanuit dat mijn motor alleen maar problemen met zich meebrengt en dat ie waarschijnlijk de modificaties ook niet heeft gehad....(dat heeft ie dus wel en wat nou problemen, ooit van een TUV-keuring gehoord). Met die man was gewoon niet te praten. O ja banden, wat adviseerd u??? Dunlop, zegt ie dan. Onder een engelse motor horen ook engelse banden......ja toen zei ik dus; Triumph levert ze met Bridgestones....waarom is dat dan?? Ik weet 1 ding zeker.....daar zie je mij niet weer!!! Er kwam geen "hallo" toen we binnenkwamen en die kerel keek gewoon strak de andere kant uit als je met 'm praat. Ik kan me niet voorstellen dat je zo een zaak draaiende kunt houden. Heeft iemand van hier ervaring met deze man!!! O ja, mijn vriend vroeg nog of hij met een Tuneboy 3 werkt...hij wist helemaal niet wat dat was, terwijl als je op de site van Triumph kijkt dan staan er allemaal mappen waar je het spul passend bij jouw type motor zo kunt downloaden en met de Tuneboy 3 in kunt laden in de motor. Ben benieuwd of er meerdere mensen zijn met onze ervaring van Brabant Motors.
 
Geen ervaring mee

Maar er zijn vele motorzaken in nederland dus vast ook genoeg zaken die jou motor willen afstellen. En als die man hem niet wil afstellen zal die ook niks verdienen dus tja dan ga je vanzelf failliet
 
Ik woon in Oss, dus niet te gek ver van Grave af. Veel mensen in de buurt kennen Brabant Motors dus wel, maar veel positiefs hoor ik er niet over. Het schijnt te zijn dat het met de kwaliteit van de geleverde spullen en de kennis wel goed zit, maar dat het personeel niet bar vriendelijk en/of behulpzaam is.

Magoed, van horen zeggen, dus eigenlijk niets waard.
 
Afgelopen zaterdag ben ik met mijn vriend naar Brabant Motors geweest. Nog nooit heb ik zo'n stug iemand in een motorzaak meegemaakt. We vroegen of hij de motor wilde afstellen op een open carbon demper en het enige wat ie zei was NEE!!! Alleen als je de demper hier koopt en anders gaat het met een beurt mee en die kost €600,- Hij vond dat mensen die een motor in Duitsland kopen (wat ik dus gedaan heb) zorgen voor zijn faissement...........hallo oelewapper, dan moet je niet van die hoge prijzen hanteren (en dat geldt voor alle motorzaken)!!! Hij ging er maar vanuit dat mijn motor alleen maar problemen met zich meebrengt en dat ie waarschijnlijk de modificaties ook niet heeft gehad....(dat heeft ie dus wel en wat nou problemen, ooit van een TUV-keuring gehoord). Met die man was gewoon niet te praten. O ja banden, wat adviseerd u??? Dunlop, zegt ie dan. Onder een engelse motor horen ook engelse banden......ja toen zei ik dus; Triumph levert ze met Bridgestones....waarom is dat dan?? Ik weet 1 ding zeker.....daar zie je mij niet weer!!! Er kwam geen "hallo" toen we binnenkwamen en die kerel keek gewoon strak de andere kant uit als je met 'm praat. Ik kan me niet voorstellen dat je zo een zaak draaiende kunt houden. Heeft iemand van hier ervaring met deze man!!! O ja, mijn vriend vroeg nog of hij met een Tuneboy 3 werkt...hij wist helemaal niet wat dat was, terwijl als je op de site van Triumph kijkt dan staan er allemaal mappen waar je het spul passend bij jouw type motor zo kunt downloaden en met de Tuneboy 3 in kunt laden in de motor. Ben benieuwd of er meerdere mensen zijn met onze ervaring van Brabant Motors.
Ehm .... het prijsverschil tussen motoren in Nederland en het buitenland heet bpm en wordt door de overheid in hun zak gestoken. Dat is niet iets wat je de dealers kan aanrekenen.
 
mijn vader heeft een triumph gekocht in belgie... Komt hij bij Brabant Motors die zegt zo van: Nou die motor komt niet hiervandaan die komt uit Belgie, liep ie zo weg... Maar dat is alleen bij de oude.. De zoon is wel beter...

Maar dat neemt hij maar voor lief..
 
Laatst bewerkt:
als je je motor echt wilt afstellen en niet via een prulmapping van internet ga dan naar ritzen in weert.elke motor van hetzelfde type is toch weer anders.als je echt resultaat wilt en een eerlijk advies ga je naar hem toe.
 
Dat vind ik wel een erg domme opmerking van een dealer.
Dus als ik een Nederlandse motor koop, moeten er Vredestijn banden onder :? hahahaha


even onder de StarTwin kijken... uhm geen Vredestein raar... Banden met een andere taal kan dat?? :9


Ohh jah.. triumph adviseert Bridgestone Bt020 dacht ik momenteel...
Sport Tour band..
 
Ehm .... het prijsverschil tussen motoren in Nederland en het buitenland heet bpm en wordt door de overheid in hun zak gestoken. Dat is niet iets wat je de dealers kan aanrekenen.

:^

Blijft staan dat ie wat vriendelijker en klantgerichter had kunnen zijn.
 
Ik ben daar ook geweest met mijn vriendin. We kwamen speciaal voor de nieuwe Daytona 600. Die vent is inderdaad compleet gestoord!!!! :( :( :X We hebben geen enkel zinnig antwoord gekregen. :( Alleen kortaf gesnauw op iedere motor die we aanwezen. Triumph was beter dan alle andere merken, maar dat was dan ongeveer het enigste dat er uit kwam. We zagen ook nog een gemodificeerde Triumph staan en daar vroegen wij naar wat er allemaal aan gedaan was. Die vent zei alleen dat is een Triumph en dat was het wel. Verder konden we oprotten. En toen zijn we maar weer weggegaan.


Hoe die vent kan overleven in motorland snap je niet. Verkopen doet ie niks. :? :X
 
Ehm .... het prijsverschil tussen motoren in Nederland en het buitenland heet bpm en wordt door de overheid in hun zak gestoken. Dat is niet iets wat je de dealers kan aanrekenen.

Hier de vriend van Triplemouse; Triplemouse heeft voor haar ingevoerde motor incl. BPM en keuring 2500 euro minder betaald dan bij de Nederlandse motorzaken. BPM heeft er niets mee te maken, die betaald iedereen. Die BPM is vele malen lager dan de prijsverschillen tussen Duitsland en Nederland en dan praten we over fietsen van 4 jaar en ouder. En als je dan nagaat hoeveel ingevoerde motoren er bij de dealers staan, die waarschijnlijk door een collectieve inkoop een nog lagere prijs kunnen bedingen dan ik, dan snap ik het niet.

@mercy: We zijn dus niet de enigen die die kerel gewapperd vinden.....zeldzaam!!
 
Ik ben er een keer geweest uit pure intresse.
Ik was nog op zoek naar een motor en wist nog niet wat ik wou.
Na een 30 sec had die kerel al voor mij bepaald dat ik daar niets zou vinden
Ik was geen triumph rijder.

dat die het uitzoekt
 
Dat is wel een goeie :9 Het kon ook niet zo zijn dat wij de enige waren die zo over die kerel dachten, hij is volledig contactgestoord. Hij vertelde ook nog dat hij klanten door heel Nederland had, waarvan er veel uit Rotterdam kwamen terwijl daar Ultimate Motors zit, ook een Triumph dealer....wij kunnen het ons niet voorstellen. Jullie wel??
 
Ha grappig.
Ik ben er toevallig afgelopen donderdag nog geweest uit interesse voor een Speed Triple en de Benelli TNT. Het komische van het verhaal is dat hij de Benelli's zelf uit Duitsland haalt en geen goed woord over heeft over de Nederlandse importeur ("die kunnen alleen vrachtwagens verkopen" :) ).
In het begin was hij inderdaad heel stug en kortaf, maar naar verloop van tijd ontdooide hij en werd het nog een redelijk normaal gesprek, zeker toen ik vertelde dat ik een Daytona T595 heb gehad en twee keer in de Triumph fabriek ben geweest. Hij is een echte driecilinder fanaat en vind zelfs de viercilinders van Triumph nixs }) .
Kortom bij mij viel het wel mee, ik kreeg zelfs twee keer koffie 8-) maar zijn zoon was inderdaad wel een stuk vriendelijker.
Ik heb overigens maar niet verteld dat mijn RSV Mille ook uit Duitsland komt......... })
 
Ja, ik ken die toko ook. Kwam daar vroeger bijna elke dag voorbij, dus op een gegeven moment moet je ook eens kijken naar motoren die op 1 pit te weinig lopen.
Ik heb zelf geen woord gezegd, maar alleen geluisterd en gekeken naar mensen die daar ook kwamen.
Ik heb bijna een nieuwe onderbroek moeten aanschaffen van het in mijn broek pissen.
Schijnbaar moet ie het van de achterlijke boeren in de buurt hebben want verder dan regio grave komt daar geen hond waarschijnlijk en dat ie failliet gaat heeft ie echt aan zichzelf te danken.

Nederlandse motordealers hebben hun prijzen gewoon veel te hoog staan. Als dealers last hadden van BPM, dan hadden ZIJ ! daar ZELF actie op moeten ondernemen.
Doe ik voor mijn klanten ook. Als protesteren tegen thuiskopie heffing bijv niets uit maakt, dan adviseer ik ze om in Luxemburg in te kopen, daar is voorlopig nog de heffing 0%. Die BPM is toch zo illegaal als de pest en had meteen een precedent geschapen voor andere onzinnige en illegale belastingen van de Nederlandsche overheid.

Feit is dat ik een motor of quad in duitsland MET invoerkosten, BPM enz nog steeds goedkoper is dan dezelfde motor of quad (of zelfs AUTO!) in Nederland. En ik weet zeker dat ik MINDER motorvoertuigen koop dan een gemiddelde dealer.

Ik ben zelf ook ondernemer en zeg altijd "de schoorsteen moet ook roken" maar hij hoeft niet van het dak te smelten! Als je eenmaal daar bezig mee houdt, kom je in een vicieuze cirkel, waarbij je TE HOGE prijzen, nog meer klanten wegjaagd en zelf gaan prutsen, dan wel importeren/invoeren van gehele motorvoertuigen en onderdelen, waarbij je dan uiteindelijk weer een hogere marge moet hanteren, en dan wordt het nog duurder, waarbij WEER meer mensen zelf gaan prutsen enz enz. Het enige wat je overhoud zijn de zaken die mensen zelf niet meer willen of kunnen doen, en daar moet je dan je boterham mee verdienen.
 
Als je in de buurt van nijmegen woont, zit je al helemaal goed, wij hadden hier een KAWA/BMW/jawa dealer, als je daar voor 4 uitlaatpakkingen kwam, of een filtertje van een jawa, kreeg je steevast te horen :'kom over een uurtje maar terug, dan ben ik wel een keer boven(magazijn) geweest.
Was ook zo'n stugge droplul. en inderdaad brabant motor is volgens mij een broer van die eikel ;)

Maar even voor wat betreft die prijzen van de motoren... jullie willen natuurlijk wel allemaal een HOOFDPRIJS voor je eigen occasion, dat daar altijd een oud vrouwtje op heeft gereden maakt zo'n gebruikte fiets natuurlijk ook wel meer waard, maar zo is de handel natuurlijk. Veel inruil, veel betalen.
 
mijn vriend vroeg nog of hij met een Tuneboy 3 werkt...hij wist helemaal niet wat dat was,
Tuneboy/TuneEdit software is door mij aangekocht en zit in m'n laptop, een map kan alleen gemaakt worden indien er een code opgestuurd wordt, hiervoor moet ik eerst je ECU uitlezen en die code opsturen, daarna krijg ik (na betaling) de decrypt code waarmee ik je ECU van een andere waarde kan voorzien.
Het is niet altijd nodig om je motor af te laten stellen, maak éérst een dyno run om dat te bevestigen.
 
Heb keer op de beurs met de oude gepraat. (later pas geraliseerd dat het om deze persoon ging eigelijk) Hij is idd vrij stug en uitgesproken maar volgens mij weet hij wel wat tie doet. Erg jammer dat hij bij wijze van spreke kwaad wordt op een triumph rijder die zijn moto niet bij hem heeft gekocht. Dat kan gewoon niet.

Anyway hij gunt mij vast ook het licht in de ogen niet want ik heb een 4 cilinder triumph. :+ Well, fcuk u 2.
 
Tuneboy/TuneEdit software is door mij aangekocht en zit in m'n laptop, een map kan alleen gemaakt worden indien er een code opgestuurd wordt, hiervoor moet ik eerst je ECU uitlezen en die code opsturen, daarna krijg ik (na betaling) de decrypt code waarmee ik je ECU van een andere waarde kan voorzien.
Het is niet altijd nodig om je motor af te laten stellen, maak éérst een dyno run om dat te bevestigen.

Dit wordt mij te ingewikkeld, haha, ik zal vanavond Bob deze info eens laten lezen. Hij moet zeker worden afgesteld want er komt een open carbon demper op.

Trouwens die sneeuw vanochtend is wel mooi maar al die pekel op de weg minder. 8 maart gaat de Triumph voor de keuring, hoop dat dan de straten weer zijn schoongespoeld.
 
wellicht krijgen we nog een reactie van brabant motors, ben zo vriendelijk geweest om ze even te tippen over deze discussie :9
 
Hier de vriend van Triplemouse; Triplemouse heeft voor haar ingevoerde motor incl. BPM en keuring 2500 euro minder betaald dan bij de Nederlandse motorzaken. BPM heeft er niets mee te maken, die betaald iedereen. Die BPM is vele malen lager dan de prijsverschillen tussen Duitsland en Nederland en dan praten we over fietsen van 4 jaar en ouder. En als je dan nagaat hoeveel ingevoerde motoren er bij de dealers staan, die waarschijnlijk door een collectieve inkoop een nog lagere prijs kunnen bedingen dan ik, dan snap ik het niet.

@mercy: We zijn dus niet de enigen die die kerel gewapperd vinden.....zeldzaam!!

Heb je de triumph in duitsland bij een motorzaak gekocht of particulier. In het 2de geval gaat je vergelijk niet op. Dan moet je eerst kijken wat zo'n triumph hier particulier "doet"
 
Heb je de triumph in duitsland bij een motorzaak gekocht of particulier. In het 2de geval gaat je vergelijk niet op. Dan moet je eerst kijken wat zo'n triumph hier particulier "doet"

Dacht je dat ik dat niet gedaan had??? Scheelt me nog minstens € 1250,- Ik heb trouwens ook al een paar particulieren in Nederland gezien die echt maar een klein beetje onder de Nederlandse dealerprijs zitten.

Zal mij benieuwen of Brabant Motoren deed allemaal leest. Zo ja; Mij zie je niet weer.........scheelt weer werk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan