Hoe rijden in de sneeuw en bij gladheid?

heb net nog wat piccies geschoten:

dit was rond een uurtje of 1

full
 
Zo ging het afgelopen zondag. Vandaag de motor toch maar laten staan, had ik nu maar een crosser of sm gehad.

full
 
Net motor opgehaald bij de dealer (kleine beurt + koppelingsplaten) en sneeuw is NIET leuk op een ss. :P Ik dacht aan mijn voorrem en dat kreng blokkeerde meteen, dus heel voorzichtig overal met achterem geremd, en dat blokkeerde ook regelmatig, maar daar heb je niet zo'n last van.

Hoofdwegen waren gelukkig alleen nat en niet zo glad.

Raak het ding dus niet meer aan met dit weer. :)
 
Zo ging het afgelopen zondag. Vandaag de motor toch maar laten staan, had ik nu maar een crosser of sm gehad.

(Afbeelding)

Crosser gaat prima, ik reed vandaag op SM wielen met SC banden erop. Das een beetje listig, want je hebt weinig druk per cm2 en een band die niet op temp. komt. Meer sleetje als motorrijden was ut.
 
Zolang de hoofdwegen vrij zijn blijf ik rijden, dat die paar zijstraatjes niet vrij zijn dat overleef ik wel.
Tot op heden de moto nog niet moeten laten staan deze winter voor gladde toestanden.
Als het echt een ijsbaan is dan neem ik de bus (als die er door komt), ben nog niet van zinnens op ziekenkas te gaan, mijn weekje verlof begint binnen 4 weken en daar kijk ik al lang naar uit.
 
Wat doen jullie moeilijk, je kijkt uit het raam, ziet dat het sneeuwt...dan blijf je toch gewoon liggen? bel gewoon je werk af en houd een winterslaap :Z
 
Zag m'n oude buurman nog klooien met z'n Pan European en bijna op z'n plaat gaan :X Stapte uit m'n koektrommel om te helpen maar toen stond hij gelukkig alweer stevig. Hij was wel zo slim om z'n motor na dit minder fijne glijwerk toch maar wel aan de doorgaande weg te laten staan want bij hem in de straat wordt niet gepekeld en is het echt glijden...
 
Lekker glijden,.... speedway met een gsxr-600 vinnik niet grappig... ik heb ook geen keuze.... motor of 1 1/2 fietsen.
Auto(rijbewijs) heb ik niet en boeit me ook niet zo.
Ben al 2x op mn muil gegaan, scheelt dat de sneeuw de klap opvangt en dat je niet echt hard KAN gaan.
Weet iemand wat zo'n slip cursus kost.... ik heb niet zo;n ervaring met motor rijden . (net eindelijk mn rijbewijs bijna een jaar)
 
Ik reed vanochtend met de auto achter een Bandit 1200 waar ik expres 10 kilometer met een slakkegang achter bleef hangen omdat de rest van de koekblikkers geen afstand weet te houden. ;) Geen dank als je dit leest. *D :+
 
Weet niet welke kan je op moet Uithoorn uit, maar de N201 was richting A2 niet écht prettig rijden (alleen ervaring met de auto) .. veel sneeuw/ijs(?) bultjes op de weg en gemiddelde snelheid vanochtend 06:30 was 35 km/u) en Amstelveen is al helemaal een drama ... Dat klote dorp doet helemaal niks aan het schoonmaken van de wegen :(
 
Hoe is het nu rond Utrecht? Bandenspaning nog verder laten zakken? Ik stap rond 9.30 op de motor, dus flink na de spits en de strooiwagens hebben de hele nacht door gedraait waarschijnlijk. Anders moet ik 75 meter lopen om te kijken hoe het met de doorgaande weg is en ik ben lui.
 
Heb het hele jaar doorgereden (vanaf 01-01-2004 dan), maar volgens mij wordt vandaag de eerste dag dat ik door weersomstandigheden de motor laat staan. Ik heb late dienst en het gaat vanavond en vannacht zwaar vriezen zeggen ze......

Maar wie weet, verander ik nog van gedachte O-) Voor mij geldt namelijk ook dat dit mijn enige vervoersmiddel is.
 
[me]Phr3ak heeft vandaat weer lekker PER! motor door de sneeuw geploegd 8-)
[/me]


Zoals FHM al zei, dit weer is de sjuuuuu van het motor rijden ;)
 
(jij gsxf uit de akkerwinde?)

Sneeuwt hier nog de hele tijd maar op de weg valt het wel mee
Kom je over de jaque dutill? Dat ziet er wel goed opzich! alleen van de weg af is wel dondersk*t!!!

succes


Yep klopt en ik ben veilig en wel thuisgekomen.
Ben vandaag wel met het koekblik van mijn zusje naar Den Haag geweest.

Vond het vandaag iets te veel van het goede.
 
Zag er vandaag een proefrijden op een GSXR. Ik zou als dealer toch een andere dag hebben uitgekozen. Als koper ook trouwens..... kan je wel een schade fiets goedkoop kopen.

Ik snap de mensen dan ook niet die met dit weer gaan rijden op de motor. Met vier wielen glij je al behoorlijk (al is dat wel leuk met een handrem erbij). Op de motor zou ik echt niet willen zitten met dit weer.

Terug komend op de vraag van TS, lekker in de schuur laten staan en gewoon de auto/tram/bus/trein nemen. Beter voor de motor en misschien uiteindelijk ook wel beter voor jou.
 
ben vandaag weer op de motor naar school gegaan, was goed te doen... hoewel, af en toe begon het achterwiel wel ff gek te doen en remmen was ook iets wat je beter niet kon doen. maja, kheb een hekel aan OV en heb alleen A rbw :P
 
ben vandaag weer op de motor naar school gegaan, was goed te doen... hoewel, af en toe begon het achterwiel wel ff gek te doen en remmen was ook iets wat je beter niet kon doen. maja, kheb een hekel aan OV en heb alleen A rbw :P

Join the club 8-)

Althans van dat A-rbws ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan