KTM 950 SM

hm dan ben ik in wichen goed verkeerd bezig geweest heb veel gewheelyd vond ik het enige leuke aan de 950 vond hem toch te zwaar zaten wel goeie remmen op trouwens.hoe kom je er bij dat een 660 meer power heeft dan een 640.ik heb die 640 gekocht om de elec start krijg die kickstarter niet naar beneden zit met een verrotte knie en een enkel die op 3 plekken gebroken is geweest kan hem nog slecht gebruiken helemaal op zo,n kickstarter.heb ik over gehouden van 15 jaar motorcrossen.wat is het pk verschil dan tussen een 625-640-660 ben benieuwd.
 
hm dan ben ik in wichen goed verkeerd bezig geweest heb veel gewheelyd vond ik het enige leuke aan de 950 vond hem toch te zwaar zaten wel goeie remmen op trouwens.hoe kom je er bij dat een 660 meer power heeft dan een 640.ik heb die 640 gekocht om de elec start krijg die kickstarter niet naar beneden zit met een verrotte knie en een enkel die op 3 plekken gebroken is geweest kan hem nog slecht gebruiken helemaal op zo,n kickstarter.heb ik over gehouden van 15 jaar motorcrossen.wat is het pk verschil dan tussen een 625-640-660 ben benieuwd.
aan deze post te zien denk jij waarschijnlijk dat het allemaal niet zo veel uitmaakt maar zoals velen je hier kunnen vertellen zijn er grote verschillen tussen de drie motoren die je hier opnoemt.

ik probeer je vraag wat specifieker te beantwoorden

de 640 is de meest "relaxte" van het stel en het meest straat gericht met ongeveer 50/53 paarden !?

de 625 is lichter dan de 640 en zit een beetje tussen straat en competitie ( electrisch starter) in heeft een betere carborateur en zou meer in potentie meer pkaas kunnen leveren dan de 640 maar heeft last van te weinig lucht vanwege de accu in de airbox.

de 660 is hetzelfde als de 625 maar heeft alleen kickstrater en is dus nog iets lichter en heeft de meeste pkaas omdat ie niet de accu in de airbox moet herbergen.

nou ben ik niet een van de autoriteiten op dit gebied maar zou ik jou als relatief nieuweling op dit forum willen wijzen op de zoek mogelijkheid.

over dit onderwerp is namelijk al veel gevraagd en geschreven.

is hier veel over geschreven....

verschil is 28 cc en een paar pk.. ;)
maar ook keihin flatslide versus mikuni vacuum
en wat kilo's...

maar met name de carb merk je heeeeel goed.

inderdaad zo is het maar net !

hee guz hoeveel pk had jou 660 eigenlijk ??

enne hebben ze al al weer gevonden en zo nee wat wordt je volgende ??
 
Laatst bewerkt:
nog even wat anders wil graag met m,n ktm in emmen op het cartbaan rijden.maar je bent verplicht om er een opvangbak onder te doen is dit makkelijk te monteren of heeft iemand een ander idee.als ik hard rem ligt er wel een streep benziene onder m,n motor.
 
nog even wat anders wil graag met m,n ktm in emmen op het cartbaan rijden.maar je bent verplicht om er een opvangbak onder te doen is dit makkelijk te monteren of heeft iemand een ander idee.als ik hard rem ligt er wel een streep benziene onder m,n motor.
een opvang bak is niet nodig gewoon een opvang mat waar je motor op past voor als je motor stilstaat of gewoon een oud stuk vloerbedekking.

Anders bel je even naar safe zoetermeer de chef werkplaats een paar monteurs en een magazijn medewerker daar gaan regelmatig op een maandag effe gummen op emmen ze weten dus precies hoe of wat en vaak hebben ze nog wel een plekkie in de bus over.

veel plezier

(misschien is het verder handig je vragen en opmerkingen over je 640 in het ktm topic te stellen dit topic is namelijk voor de 950 smrs :X O-) )
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu 4 dagen mijn ktm 950
mijn god wat rijd dat ding volgens mij zijn er weinig andere motoren die dat ding bij kunnen benen( op andere supermotards na dan).
wat zijn jullie ervaringen er mee?
bij een stoplicht staan ze je aan tekijken, van wat is dat nauw weer voor een crossbrommer, tot dat het groen word.
en dan trek ik hem nog niet eens door wegens het inrijden!
hier voor 4 cilinder gereden, ook leuk maar twin is toch echt veeeeel meer plezier

groet pim.
 
ik heb een week lang zo,n 950 supermoto bij huis hij heeft nu 750 km gedraaid. maar hij lekt veel olie als je wheely,s hebt gemaakt.
en het verbruik is 1-10 vind ik erg veel ik zelf zou nooit zo,n ding aanschaffen doe mij maar m,n eigen 640 of een 525 sm is echt veel meer fun.deze is echt te zwaar voor het korte werk kost veel kracht.heb na 3 dagen al armen als boomstammen ha ha ha.
 
armen als boomstammen???
dus dit is dus een echte mannen brommer :Y :Y :Y
maar je moet toegeven dat hij gaat als de brandweer :] :]
en heeft die olie niet ermee temaken dat je de eerste 1000km rustig aan moet doen!!! dus ook geen wheely,s maken :? :?
en ik kom nu tot een op 14, nog niet super maar wel veel lol voor dat dure sap :]

groet pim.
 
nou dan rij je zuinig houden zo.het lekken van het olie komt door het wheelyen komt ergens voor bij het olie vaatje weg.het zijn ook best lange wheelys til hem in de tweede versnelling op schakel in de lucht naar drie,als je dan neer komt zit je op 158 km en in de begrenzer.is allemaal wel leuk hoor het spelen met zo,n motor vind de voorremmen ook helemaal top.
 
Zo'n 950 is geweldig als je van een supersport komt. Maar voor het echte gooien en smijten moet je gewoon een lichte sm hebben. Een 950 is een mooi compromis als je ook regelmatig wat verder weg wil of als je heel groot bent zoals de Joker. Heb nu zelf nog een KTM SMC 660 met open Akra en dat gaat echt als de brandweer het maakt alleen een ti.. herrie. Ik heb er nu 15.000 km opzitten en rij er ook mee naar de ijfel. Maar dat is dan wel de maximale afstand die nog te doen is. Je heb daarna wel een biertje verdiend. Die voorremmen van de 950 zijn echt supper. Daar rem je je ogen mee uit je hoofd. ( dat zal de Joker wel aanspreken Hé :+ O-) )en hij is natuurlijk ook gewoon heel mooi

Hé Joker ouwe 2 pitter vriend zien we je morgen nog en gaan we zaterdag nog effe een blokkie om?
 
joker maat
2 cilinders is wat anders als 1
cu fryday

vrijdag is het !! eindelijk weer eten !

Zo'n 950 is geweldig als je van een supersport komt. Maar voor het echte gooien en smijten moet je gewoon een lichte sm hebben. Een 950 is een mooi compromis als je ook regelmatig wat verder weg wil of als je heel groot bent zoals de Joker. Heb nu zelf nog een KTM SMC 660 met open Akra en dat gaat echt als de brandweer het maakt alleen een ti.. herrie. Ik heb er nu 15.000 km opzitten en rij er ook mee naar de ijfel. Maar dat is dan wel de maximale afstand die nog te doen is. Je heb daarna wel een biertje verdiend. Die voorremmen van de 950 zijn echt supper. Daar rem je je ogen mee uit je hoofd. ( dat zal de Joker wel aanspreken Hé :+ O-) )en hij is natuurlijk ook gewoon heel mooi

Hé Joker ouwe 2 pitter vriend zien we je morgen nog en gaan we zaterdag nog effe een blokkie om?


ehhh ja

natuurlijk ben ik er vanavond !! :+

tis wel twee pitterig hier ineens he ??!!?? O-)

zaterdag zal helaas niet gaan ( hele kleine verplichtingen !!)maar zondag ging ik zowiezo een stukkie tuffen met een iemand die een fireblade heeft zullen we samen hem het snot voor de oogjes rijden ?? misschien wil de rest van de gang ook wel mee ??

cu vanavond

jokert
 
heb de ktm 950 nu een week getest vind het jammer om hem terug te brengen.het is echt een geweldige motor met super rij eigenschappen.olie lekken is ook al op gelost was maar een o-ringetje is helemaal weer top.ben helemaal gek op de remmen dat remt zo hard.nou ga de motor maar terug brengen moet dan weer verder met m,n 640 zal wel even moeten wennen aan 40 pk minder en maar 1 schijfje in het voorwiel ha ha ha.nou ja je kunt niet alles hebben.eindconclusie de 950 is een super super moto met all round eigenschappen.mulders motoren bedankt voor deze test week.
 
Als je gek bent op die remmen... zag ze bij Sommer staan voor 1100 euries... Dat lijkt veel maar inruilen is duurder. Met niet al te veel moeite en nog steeds betrouwbaar kan zo'n 640 eenvoudig 65 Pk leveren...
 
Heren 950 rijders ,ik ben wat bestanden aan het opruimen op mijn PC en kom een orgineel ktm pdf file tegen ,met hoe het sls systeem te verwijderen van een;
SD 990 en SM 950.
Voor wie interesse heeft, laat het me weten, met een mailtje.
Dan beantwoord ik die, met het pdf bestand.

Dick
 
Als je gek bent op die remmen... zag ze bij Sommer staan voor 1100 euries... Dat lijkt veel maar inruilen is duurder. Met niet al te veel moeite en nog steeds betrouwbaar kan zo'n 640 eenvoudig 65 Pk leveren...


65pk :?

met wat dan, andere carb, kop flowen, leistungskit, andere uitlaat, airbox

dat noem ik niet eenvoudig
 
Heren 950 rijders ,ik ben wat bestanden aan het opruimen op mijn PC en kom een orgineel ktm pdf file tegen ,met hoe het sls systeem te verwijderen van een;
SD 990 en SM 950.
Voor wie interesse heeft, laat het me weten, met een mailtje.
Dan beantwoord ik die, met het pdf bestand.

Dick
nou daar heb ik best interesse in hoor ..... :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan