KTM 950 SM

Ja idd je bent een NOOB.


Het is gewoon een kwestie van wennen.

Suc ermee Dick.
EN anders willen wij ook wel eens kijken , miscien ligt het aan de motor.
Moeten Galileo en ik toch eens uitproberen.


_O-

Wil ook wel eens een SM uitproberen. })



Ik heb mijn nieuw gekochte cross laarzen na twee weken weer verkocht, ik had dezelfde ervaring als jij beschrijft, ik heb nu de Sidi Discovery Rain, perfecte laars, waterdicht, stevig en toch nog gevoel met schakelen en gedoseerd remmen.

[http://www.sidibootstore.com/images/2007_boots/8DISCOVERY/DiscoveryTepor.jpg (afbeelding)]


Ik wil deze nog wel even verder testen. Heb nog maar 10 minuten met de laarzen gereden. Morgen eens een stukje offroad proberen.

alpinestars%20tech%2010%20black_310x310.jpg
 
_O-

Wil ook wel eens een SM uitproberen. })Ik wil deze nog wel even verder testen. Heb nog maar 10 minuten met de laarzen gereden. Morgen eens een stukje offroad proberen.

[afbeelding]
Doe dat nou niet, dan moet je weer naar dipi om hem in te ruilen ahahhaa :], we kunnen binnenkort weleens een wisseltje doen :Y
 
Doe dat nou niet, dan moet je weer naar dipi om hem in te ruilen ahahhaa :], we kunnen binnenkort weleens een wisseltje doen :Y


Ruilen zal niet snel gebeuren denk ik. :N Eentje erbij misschien wel een optie. :X
Ga je nog rijden vandaag? Ik geloof dat Labree ook nog deze kant op zou komen vandaag.

Zo meteen m'n nieuwe leren broek en m'n laarzen aantrekken en er even mee onder de douche. :P
 
Laatst bewerkt:
Ga je nog rijden vandaag? Ik geloof dat Labree ook nog deze kant op zou komen vandaag.

Zo meteen m'n nieuwe leren broek en m'n laarzen aantrekken en er even mee onder de douche. :P
Ik ga wel even rijden ja, wel zometeen al, vanmiddag andere plannen...
 
Ruilen zal niet snel gebeuren denk ik. :N Eentje erbij misschien wel een optie. :X
Ga je nog rijden vandaag? Ik geloof dat Labree ook nog deze kant op zou komen vandaag.

Zo meteen m'n nieuwe leren broek en m'n laarzen aantrekken en er even mee onder de douche. :P

He Mossel, gaat m niet meer worden om die kant op te komen.
gisteren weer te laat,
nu wachten op lift naar de stalling (leve de grote stad)

en vanmiddag weer om 4 uur fris op een verjaardag verschijnen.

je houdt m ff tegoed
veel plezier volg week })
 
He Mossel, gaat m niet meer worden om die kant op te komen.
gisteren weer te laat,
nu wachten op lift naar de stalling (leve de grote stad)

en vanmiddag weer om 4 uur fris op een verjaardag verschijnen.

je houdt m ff tegoed
veel plezier volg week })
Ik ga vanmiddag naar R'dam, zal ik anders ff langs jou komen, heel snel hoor heb weinig tijd :)
 
He Mossel, gaat m niet meer worden om die kant op te komen.
gisteren weer te laat,
nu wachten op lift naar de stalling (leve de grote stad)

en vanmiddag weer om 4 uur fris op een verjaardag verschijnen.

je houdt m ff tegoed
veel plezier volg week })


Euh....... kwam mij zo ook wat beter uit. :Y


Ik moest mijn nickname weer ff waar maken. O-)
 
Laatst bewerkt:
Hehe,
Eindelijk mijn sommer deurtjes uitgeprobeerd.
:9~
IDD een goedc merkbaar verschil.
Echter ging hij, net zoals bij de 1x ,met 16 tands, nagenoeg 2x bijna zelf zijn gang.
Wel goed om mijn reatie nog eens te testen.
Moet zeggen dat het nu een stuk rustiger rijd.
Schakelen in "stadsverkeer" is een minder nodig.
En ik moet nog ff wennen, aan het uit rijden net na een bochtje.
Voorheen was ik gewend, nog wat tijd over te hebben, om mijn voorwiel in de lucht te gooien.
Nu draaid hij net de bocht uit ,al zoveel toeren ,dat het net niet meer wil lukken.
Maar ach ,aldoende leert men.

Gaan we nog eens met wat 950 ers bij elkaar komen???
Gewoon spontaan ff knallen.

Greatz Dick
 
@ErwinGTI, heb je dit mooie weekend nog gereden? Hoe bevalt je nieuwe afstelling??? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.
 
Ik ga vanmiddag naar R'dam, zal ik anders ff langs jou komen, heel snel hoor heb weinig tijd :)

sorry, was zelf ook onderweg.
en ben vanaf woe 0900 weg tot zaterdag avond.

dus ik moet ff kijken hoe ik de verbindingsstekker bij jou krijg.
als ik m opstuur dan heb jij m? vrijdag/zaterdag?
acceptabel?
 
sorry, was zelf ook onderweg.
en ben vanaf woe 0900 weg tot zaterdag avond.

dus ik moet ff kijken hoe ik de verbindingsstekker bij jou krijg.
als ik m opstuur dan heb jij m? vrijdag/zaterdag?
acceptabel?
Maar er is dus zonder problemen die kastjes omgerolen, en niet meer gesproken over 2 separate motorsets?, ben namelijk bang dat het met deze sets ook zo zal zijn,of heb jij daar een andere mening over?


Affin ik hoor het wel, stuur maar op en dan zien we het wel, mocht het weer zo zijn dan leggen we het in de kast ofzo :X
 
Gaan we nog eens met wat 950 ers bij elkaar komen???
Gewoon spontaan ff knallen.

Greatz Dick


15_16_17 MEI in de eiffel ;)

Jongens ik heb een hele mooie BMW adventure te koop gezien.

Iemand geintreseerd in een ktm 950 sm ???(akra's+gelzadel+tourscherm+handvatverwarming+Handkappen+16 tandwiel, sommedoor/epc loos etc)
;)
 
Laatst bewerkt:
15_16_17 MEI in de eiffel ;)

Jongens ik heb een hele mooie BMW adventure te koop gezien.

Iemand geintreseerd in een ktm 950 sm (akra's+gelzadel+tourscherm+handvatverwarming+Handkappen+16 tandwiel, sommedoor/epc loos etc)
;)
Hoe was het in de Eiffel?, nog leuke routes gezien en gereden?


Ja het is nu definitief dat de 950 weggaat voor een dikke mof :z
 
@ErwinGTI, heb je dit mooie weekend nog gereden? Hoe bevalt je nieuwe afstelling??? Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Helaas was afgelopen woensdag mijn laatste rit geweest -O-

Donderdagmorgen op mijn werk zei mijn rug *knak* en ik was te eigenwijs geweest om door te werken... tot nu ben ik thuis gebleven.

Ook de Eifel-trip van as woensdag heb ik geannuleerd. '(
 
Afgelopen zaterdag bij Galibaba geweest om als laatste de achterkant te pimpen.
Wil Galibaba nogmaals bedanken voor de hulp.
Zondag een straffe rit door de ardennen gemaakt, ik weet zeker dat ze de gepimpte achterkant hebben gezien daar.
 
Afgelopen zaterdag bij Galibaba geweest om als laatste de achterkant te pimpen.
Wil Galibaba nogmaals bedanken voor de hulp.
Zondag een straffe rit door de ardennen gemaakt, ik weet zeker dat ze de gepimpte achterkant hebben gezien daar.
Hopelijk heeft de politie je achterkant niet gezien en een foto geschoten ;)
 
Nee het is compleet of niet he. (geen losse onderdelen)

Toch bedankt.

En de Eiffel was great vraag maar aan Loenie. 950 deed het perfect.

Ben nog aan de twijvel, eerst maar eens zien of er iemand geintreseerd is.
;)
 
Nee het is compleet of niet he. (geen losse onderdelen)

Toch bedankt.

En de Eiffel was great vraag maar aan Loenie. 950 deed het perfect.

Ben nog aan de twijvel, eerst maar eens zien of er iemand geintreseerd is.
;)
'T gaat je spijt van krijgen, maar is je eigen keus ;)
 
'T gaat je spijt van krijgen, maar is je eigen keus ;)
Heb ik hem ook al geprobeert uit te leggen :+


Volgende week dinsdag gaat de mijne op de bank bij Grizzly Racing en word afgesteld, mogelijk dat er nog een DNA in komt, waar ik hem ga brengen staat een 950 sm in het systeem met 108,0 pk die is met 100 pk naar binnen gebracht, andere filter en sproeierbezetting volgens het systeem, ben benieuwd wat de mijne op de bank doet :Y

Run word tzt gepost })
 
Heb ik hem ook al geprobeert uit te leggen :+


Volgende week dinsdag gaat de mijne op de bank bij Grizzly Racing en word afgesteld, mogelijk dat er nog een DNA in komt, waar ik hem ga brengen staat een 950 sm in het systeem met 108,0 pk die is met 100 pk naar binnen gebracht, andere filter en sproeierbezetting volgens het systeem, ben benieuwd wat de mijne op de bank doet :Y

Run word tzt gepost })
Ja, er zit wel meer in 950 SM, maar het gaat mij meer om dat het minder gaat zuipen. En paar pk erbij was eigenlijk een bonus. Ik zou ook al erg tevreden zijn met het zelfde aantal pk's, maar dan zuiniger.

Wat wij hebben (standaard) is al perfect, dus had geen trek in om de andere naalden en sproeiers (factory-kit) te nemen.
 
:W

Hallo iedereen. Ben er weer. +/-1.500 km gereden in 5 dagen tijd. Waarvan 400km offroad in het zwarte woud.

Na een avond inpakken en zwaar doorhalen 's ochtends op Koninginnedag vertrokken in de regen en bittere kou. Genoeg mee nemend om een paar dagen te gaan kamperen.

img1824xd3.jpg



Last van een kater, koude klauwen en een zeiknatte lerenbroek zijn ik op m'n SE en een maat van me op een transalp 600 binnendoor naar Saint Hubert gereden. Dit ligt in de Ardennen tegen de Franse grens.

Met alleen een kompas en een gevoel van avontuur kwamen we afentoe langs de leukste plekken. _O-

img1753jp3.jpg



's Nachts nog bruut wakker gemaakt door een vos die me tent binnen gekropen was. Ik was net te laat met m'n laars anders had ik nu een mooie staart achter m'n motor hangen. :+

De volgende ochtend was ik, na een nacht klappertanden, zeer blij dat de zon weer opkwam. Een paar bakken koffie gezet en weer verder gereden. Opnieuw met regen. Op een gegeven moment bijna weer omgekeerd en naar huis gereden.

Maar als je dan eenmaal met een voorzichtig zonnetje het Schwarzswald binnen komt rijden is de ellende snel vergeten.

De volgende dagen hebben we de camping in Erbersbronn als uitval basis gebruikt.
kaartmj8.jpg


Erg leuk rijden. Van semi onverhard:
img1768gw4.jpg


tot diep in de bossen waar geen paden meer lopen:
img1794lt0.jpg


img1791as1.jpg



Afentoe kwam je dan echt spectaculaire dingen tegen. Een mooi stuwmeer waar ik nog twee forelletjes heb kunnen vangen. Die zijn meteen op de BBQ gegooid. Het leven kan niet veel beter dan dat. :]

img1810kv9.jpg


02052008443bp5.jpg



Halverwege ook nog ff van voertuig gewisseld. :+
img1783us6.jpg



Mijn oordeel van de Super Enduro na deze test? Damn, wat een fiets!!
Beetje afzien met lange afstanden vanwege een harde zadel en weinig beschutting tegen de wind maar power genoeg. Heb met volle bepakking nog 196 km/u op de teller gehad.

In het terrein is dit ding meedogenloos en waanzinnig. :o 100+pk en bosgrond is een beetje een overkill. :X Ik heb nog spierpijn in mijn schouders van het vasthouden aan de motor als ik er achteraan wapper. Bijna onmogelijk om in de eerste vier versnellngen zonder spinnend achterwiel te rijden.

Liefkozend noem ik m'n motor "Die schreckliche Reifenfresser". Na amper 900km was dit nog van de achterband over. })
02052008444tn2.jpg


Ik heb respect voor de man die 100% uit deze fiets weet te halen. :} (Als die al bestaat) Ik haalde hooguit 20%. :$

De opgelopen schade:
  1. Gebroken koppelingshendel
  2. Wat krasjes op de tank en ego
  3. Mijn hengel is op de terug weg gebroken.
  4. M'n achter- en voorlicht en m'n toeter werken niet meer. (Vaag probleem, zekeringen en lampjes zijn nog goed)

Leuk feitje:
In het terrein is had ik een verbruik van 1 op 9. :o
Op de snelweg heb ik 1 op 18 gehaald. Zuiniger dan de 600cc transalp van m'n maat. _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan