Reparatie Vulcan 750

Vulcanised

Rookie
3 mrt 2005
26
0
Enschede
Hallo,

Ik heb een Vulcan vn 750 uit 1986. Ik heb er een jaar ontzettend fijn op gereden :] , en ben er echt verliefd op geworden.

Maar nu het probleem, hij loopt niet meer ;( . Waarschijnlijk zijn de kruk-aslagers stuk-/vastgelopen. Nu heb ik het blok met wat moeite uit het frame gekregen, en is klaar om gerepareerd te worden.

- De kruk-as lagers moeten in ieder geval vervangen worden, maar moet ik meteen nog meer dingen laten vervangen?

- Kan ik na de reparatie nog jaren vooruit, of moet ik hem meteen verkopen?

Ik weet dat dit een veel voorkomend probleem is bij deze motoren. Ik heb dit al ondervonden, ik heb nog een zelfde Vulcan 750 met precies hetzelfde probleem waarschijnlijk. Ik kan de motor in deze staat niet verkopen, dat levert vrijwel niets op, dus niet repareren is voor mij geen optie. Ik wil gewoon weer kunnen rijden, maar dan zonder problemen.

vriendelijk groet!
 
Een keer flink slikken en snel verkopen, probleemloos rijden gaat je helaas echt niet lukken met zo'n ding.
Ik heb al zoveel ellende gezien van die blokken, dat wil je niet weten.
 
Een keer flink slikken en snel verkopen, probleemloos rijden gaat je helaas echt niet lukken met zo'n ding.
Ik heb al zoveel ellende gezien van die blokken, dat wil je niet weten.

ik heb een vulcan... door veel dingen van hier was ik er een beetje flauw van om de gebreken te lezen van de vulcan heb vandaag maar een dragstar gekocht *D
ik wil rijden niet sleutelen
 
Nu je het blok er toch onderuit hebt: vervang meteen de dynamo anders kun je ooit nóg een keer je blok eruit schroeven.
 
hmm, toch vrij frustrerend dat er weinig goeds te melden is over de vulcan 750.

Ik laat hem ondanks alles maar gewoon repareren, en dan zien dat ik er zo snel mogelijk af kom ofzo Maarja, wie koopt er nog een Vulcan 750 uit 1986???
 
Ik heb een tijdje een Vulcan gehad. (kijk op mijn homepage en klik 'pre-owned' aan) Eigenlijk redelijk probleemloos mee gereden en na een ongelukje voor een prikkie doorverkocht. Ik hoor ook vaak nare verhalen over dit type motor, ik heb er zelf echter al die tijd nooit iets van ondervonden. De dynamo heeft het altijd geweldig gedaan en de balans-as deed ook z'n werk erg goed.

Ik denk dat overigens elke motor wel minpunten heeft. Nou had ik een Vulcan uit 1993 en die zijn een stuk betrouwbaarder dan de voorgaande modellen. Ik zie dat veel VN750-eigenaren hun motor na een serieus defect in onderdelen via internet verkopen. Wist je overigens dat de VN750 nog altijd in ongewijzigde vorm gemaakt en verkocht wordt in Amerika? Zo slecht zullen ze dan toch ook weer niet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan