Honda Shadow 600 uit 1996; is dat wat?

Whooo! Brandweerhelm spatbordje? Nu maak je me nieuwschierig.. :?

Ach, je weet wel, zo'n iets dikker spatbord; zoals standaard ook op een Dragster & Vulcan Classic zit. Ik noem dat (vast omdat ik het ergens zo gelezen heb) een brandweerhelm. :?
Zijn de breedtes van de voorvork bij elke Shadow eigenlijk gelijk? Want ik zou dan ook graag een iets kleinere voorvelg (16") ofzo met dito dikker voorbandje willen hebben.
 
O ja, en weet iemand hoe ver je kunt gaan met de dikte van de voorband. M.a.w. wat is de dikste breedtemaat die op een VT600 past; ik heb zelf geen flauw benul hoe (waar) je dat moet meten? Welke velggrootte raden jullie mij aan?
 
Zoals het er gisteravond bij stond... (zie att.)
full

Voor de probeer even een rechthoekige koplamp erop gezet. Vind ik niet zo mooi; ben nog steeds op zoek naar een vettere ronde koplamp. Zojuist uitgevist dat bij de dealer het originele kapje alleen al dik 65 euri ex btw kost.
Zal dus wel motozoom worden.
 
En dit is dan het probleem van de uitlaten...
full

Misschien dat ik alleen het achterste deel schuur en met blanke, hittebestendige lak een alu-look geef. Nu is slechts de schade zo bewerkt. Of toch maar een nieuwe uitlaat?
 
Gooi dr es een recht(er) stuurtje op, je weet niet wat je meemaakt.. en het ziet er beter uit..

Je kunt ook die hele uitlaat zwart spuiten? lijkt me mooier dan half alu/half chroom. Anders zou ik een nieuwere zoeken.

En idd (dubbele? oogt breder) ronde koplamp..
 
Zoals het er gisteravond bij stond... (zie att.)
(Afbeelding)
Voor de probeer even een rechthoekige koplamp erop gezet. Vind ik niet zo mooi; ben nog steeds op zoek naar een vettere ronde koplamp. Zojuist uitgevist dat bij de dealer het originele kapje alleen al dik 65 euri ex btw kost.
Zal dus wel motozoom worden.

ga een bij Mook mototronderdelen ( www.bijpiet.nl ) in Ell snuffelen, hij heeft zat leuk spul liggen (zolders vol :} :} )
 
Zal dus wel motozoom worden.


Moet je vooral doen...... :X
Maar dan niet hier komen uithuilen dat het zo'n pokkebedrijf is!
Tip: Ga naar www.louis.de, zelfde spullen, maar dan 20% goedkoper en 200% meer service. :}

En toch nog eigenwijs: kijk dan eens via de zoekfunctie wat er hier op het motor-forum over Motoz..... :( (ik krijg die naam niet meer uit mijn bek) wordt geschreven!
Succes ermee!
 
Ach, het zal wel loslopen. Even een resumé van hoe het er nu voorstaat.
Gisteravond even met Richard (kennis die mij helpt met het oplappen) gebeld. Hij had nog geprobeerd om me knipperlichten in het stuur te monteren, maar op de een of andere manier lukt het niet. Mijn eerste gedachte was een nieuw stuur kopen, maar daar heb je ook weer risers voor nodig. Na heel lang hellen en een keer of duizend op het wensenlijstje gekeken te hebben, heb ik de knoop doorgehakt.
Ik wil dit jaar gewoon even op de 'originele' fiets zitten en laat alle verbouwingsplannen varen. De oude pinkers er dus gewoon weer op en nog even wachten op de kilometertellerkabel (motozoom) en koplamp (eBay.de). Momenteel heb ik het geld, de tijd en de zin (ik wil rijden) toch niet voor een grondige verbouwing. Nu kan ik lekker van treffen naar beurs naar meeting naat biker day rijden om me te laten inspireren.
Einde jaar zal ik dan toch wel weer wat gespaard hebben en dan heb ik gelijk wat meer ervaring met de motor en durf ik dat ook wat beter aan; vergeet niet dat het mijn eerste bike is.
Deze week wordt de linkerkant van het blok & de gehele voorvork nog wat geschuurd, gepolijst & gepoetst en als alle spullen binnen zijn en gemonteerd worden, kan ik eindelijk gaan genieten.
Ik zal straks misschien nog even wat pics maken!
 
Update:
Thnx to Motozoom wordt het nog wel even wachten op die km-tellerkabel. Ook de pinkers heb ik er nog niet opzitten en ik ben ook nog steeds voorzien van die m.i. lelijke vierkante koplamp. Maar: ik heb hem wel nu thuis staan en al wat toerkilometertjes erop zitten! Het is effe wennen om met het vingertje je beoogde richting aan te wijzen en door gewoon met het verkeer (waar mogelijk) mee te rijden kan ik me denkelijk wel aan de snelheden houden.
Eergisteren dan ook mijn eerste toertochtje op mijn eigen bike gemaakt, naar (hoe cliché) Valkenburg aan de Geul. Een paar heerlijke stuurkilometers maakten de regen meer dan goed!
Vrijdag zal mijn koplamp (eBay) en mij kabel wel binnen zijn en dan kan ik de puntjes op de I zetten. Straks even poetsen, want ik wil het goed gaan bijhouden (dit gevoel heb ik bij mijn auto nooit gehad...).
Greetz, J.
 
Gisteren een heerlijk ritje gemaakt over 's lands wegen; het weer was er ook naar. In de avonduurtjes van de bike maar even wat pics gemaakt...

Bijlage: vt600-3-07.JPG
 
Na 14 dagen frusti vakantie zonder motor eindelijk weer blij dat ik het beestje van stal kon halen...
Mwahh, wat een gevoel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan