Honda Shadow 600 uit 1996; is dat wat?

echte dragpipes?

loopt ie nog wel lekker dan?

ik ben nog altijd op zoek naar een paar leuke slashcut uitlaten voor een shadow vlx600,
maar ben niet zo kapot van echte dragpipes, vind motortje niet zo lekker he.

wat heb ie er nu op zitten? merk?/prijs?foto?
 
echte dragpipes?

loopt ie nog wel lekker dan?

ik ben nog altijd op zoek naar een paar leuke slashcut uitlaten voor een shadow vlx600,
maar ben niet zo kapot van echte dragpipes, vind motortje niet zo lekker he.

wat heb ie er nu op zitten? merk?/prijs?foto?

Tsjah, het merk zou ik echt niet weten. Maar de prijs (150 euri) vond ik van dien aard, dat ik het er wel voor over had. Bovendien vroeg Fraussen (HD-dealer in Lanaken, België) voor een set originele uitlaten meer dan het dubbele.
Ik heb vooralsnog slechts een 3gp-filmpje van mijn Neukia, maar dat heeft een zeer slechte blikkerige sound. Dus ik moet binnenkort maar eens de digicam van stal halen voor wat shots.
 
Heya,
Het filmpje (van belabberde kwaliteit) waarover ik het al had, heb ik zojuist online gezet op: www.angelfire.com/trek/wmdc/VT600Cdrag.3gp. Als het goed is, kun je met RealPlayer afspelen.
Tot nu toe ben ik nog steeds tevreden, maar ik begin me nu aan de andere kant ook een beetje zorgen te maken. Men spreekt me namelijk aan met verhalen over verbrande kleppen en te heet geworden blokken vanwege een gebrek aan spoeling (?). Ik zou de carburateurs moeten afstellen teneinde dit probleem te kunnen voorkomen.
Zoals Gijs hierboven al zei: "Dragpipes vindt het motortje niet zo lekker". Tijdens mijn korte testrit kon ik wel een dipje in de trekkracht ontdekken bij de acceleratie vanuit lage toerentallen, maar dat was in de oude originele situatie ook enigszins zo (25kW he). Wel had ik het gevoel dat hij daarna (in het middengebied en bij hogere toerentallen) wat fellere acceleratie mogelijk was. Of dat kwam door de adrenaline van het allereerste ritje met halve demping. De dip, waarover ik het had, was steeds minder te voelen al naar gelang het testritje duurde, dus het zou ook te maken kunnen hebben met een koude start (mijn bike stond toen al een dikke week stil). Ik merk sowieso bij het starten dat ik i.c.m. de choke niet teveel gas moet geven, want dan slaat hij af. Ik kan me niet herinneren dat dit in de oude situatie ook zo drastisch het geval was, maar toen had ik ook niet zo erg de neiging om even met het gas te spelen. Wat is wijsheid?
Mijn vraag dus wat betreft het opnieuw afstellen van de carburateur: moet ik dit doen en hoe moet ik dit doen op mijn '95-er VT600C?
Greetz, J.
 
Hij staat te koop nu, vanwege aanschaf tweede auto voor woon-werk-verkeer...
*schaamschaam*
Misschien kan ik me er over een jaartje weer eentje veroorloven.
 
Laatst bewerkt:
Zowel mijn vriendin als ik hebben geen vast werk meer, waardoor er op oproep/uitzendbasis in diverse plekken in de provincie aan de slag kunnen.
Daarbij ben ik met een nieuwe opleiding gestart, die ook de nodige kilometers vergt en waarvoor ik toch bijna dagelijks op pad moet met de nodige kilo's papierwerk en materialen.
Dat is op de motor niet handig en als de verkoop van deze de aanschaf van een auto kan bekostigen, wint het verstand het al gauw van het hart...
Ik vind het echt ronduit k*t, maar het is momenteel echt niet anders. Ik hoop dat ik gauw ergens in een vaste baan rol, zodat ik weer een bike kan kopen, maar momenteel is aanhouden echt geen optie. Helaas. '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan