Berging in de tuin voor motor !?

full
 
En toch gekozen voor een bitumen golfplaten dakje met het idee er in de toekomst nog een soort rieten laag overheen te doen:

full
 
En hoewel het hok nog niet helemaal af is (deuren e.d.) kon ie toch niet wachten...

full
 
Ik heb het hok redelijk op maat van mijn Honda gemaakt. Ik hoop dus maar dat mijn volgende motor (het liefst een Yamaha TDM of een BMW R1100/1150GS) er ook in gaat passen :P
 
Ziet er goed uit!!

Zoiets wil ik ook gaan bouwen voor mijn fietsje. Wat zijn de maten er van?

1.35 x 2.40 ongeveer en 1.80 hoog aan de laagste kant (1.90 hoog aan de hoogste kant. Ik wilde zo min mogelijk tuin gebruiken maar nog wel gewoon af kunnen stappen in het hok, en dat gaat prima *D
 
1.35 x 2.40 ongeveer en 1.80 hoog aan de laagste kant (1.90 hoog aan de hoogste kant. Ik wilde zo min mogelijk tuin gebruiken maar nog wel gewoon af kunnen stappen in het hok, en dat gaat prima *D

Thanks, ik ga hem iets groter maken, 140 x 250 en 200 (hoogste kant) en 185 aan de laagste kant. Ik heb de ruimte ervoor en het vrouwtje vind het ook okay :)

Jij hebt palen gebruikt met sleuven er in voor de planken zie ik. Deze zijn bij iedere bouwmarkt oid aan te schaffen? Heb je trouwens enig idee wat je totaal kwijt was voor het hokje?

En als je de deuren af hebt, wil je daar dan ook nog even foto's van plaatsen :)
 
Ik heb het hok redelijk op maat van mijn Honda gemaakt. Ik hoop dus maar dat mijn volgende motor (het liefst een Yamaha TDM of een BMW R1100/1150GS) er ook in gaat passen :P

Ziet er goed uit :} , alleen had ik toch gekozen voor een andere dakje (singels of dakpannentjes, maar golfplaten is een prima tussenoplossing, nu nog een dakgootje plaatsen?
 
Thanks, ik ga hem iets groter maken, 140 x 250 en 200 (hoogste kant) en 185 aan de laagste kant. Ik heb de ruimte ervoor en het vrouwtje vind het ook okay :)

Jij hebt palen gebruikt met sleuven er in voor de planken zie ik. Deze zijn bij iedere bouwmarkt oid aan te schaffen? Heb je trouwens enig idee wat je totaal kwijt was voor het hokje?

En als je de deuren af hebt, wil je daar dan ook nog even foto's van plaatsen :)

Ik heb hem ook niet langer gemaakt omdat ik dan weer moest gaan tobben om de motor er in te draaien.

Die palen en daarbij behorende geimpregneerde planken heb ik bij Karwei gehaald. Ik heb (inclusief hout voor de deuren) 4 pakken van 5 planken (240 cm breed en 13.5 cm hoog) gebruikt. Deze kosten 30 euro per pak dus dat is 120 euro. Dan die twee palen met sleuven erin a 13 euro per stuk geloof ik, dus plus 26 euro. Dan nog een paar gewone geimpregneerde palen van bij elkaar ongeveer 35 euro. Golfplaten 3x in totaal 30 euro (inclusief speciale spijkers) Twee doosjes rvs schroeven a 7 euro, dus in totaal ongeveer 225 euro.

Ik heb al één deur gemaakt maar nog niet opgehangen, volgende week hang ik ze er allebei in en dan zal ik er nog een foto van maken.
 
Ziet er goed uit :} , alleen had ik toch gekozen voor een andere dakje (singels of dakpannentjes, maar golfplaten is een prima tussenoplossing, nu nog een dakgootje plaatsen?

Wilde ik eerst ook doen, alleen was het een hoop meer werk en het zou ook een stuk duurder worden dan met golfplaten.

Ik moet zeggen dat de golfplaten me erg meevallen. Ze glimmen niet (wat ik altijd wel dacht) en als je in de tuin staat vallen ze niet echt op.
 
full


foto is in 2 keer gemaakt, want mijn berginkje staat op maar 8 mtr van het huis
 
full


Ondertussen is het opgeruimt en ga ik morgen beginnen aan de binnenkant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan