Project Yamasaki - Het begin en het vervolg

Frank73

Die hard MF'er
7 feb 2005
347
0
Kaatsheuvel
Een aantal weken geleden heb ik een Yamaha YZF 750 R met schade erbij gekocht, met als doel er een circuitfiets van te maken. Hij staat op kenteken, wat voor mij ook een reden is om er "gewoon" mee op straat te kunnen rijden. Er komt dus verlichting e.d. op, uiteraard zo minimaal mogelijk. Mijn plan is om een R1 kuip en een R6 zitje op passend te maken en het geheel een prettig kleurtje te geven.

Er zijn al verschillende topics over verbouwingen, maar toch lijkt het me leuk om dit ook te loggen, ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden. Dit komt ook doordat het de eerste keer is voor mij dat ik zo'n verbouwing doe. Anyway, veel plezier met dit topic!

Zo is het begonnen


Bijlage: nudie.JPG
 
Laatst bewerkt:
Voutje
full
 
en het spatbord, zat een scheurtje in, is netjes weer aan elkaar gesmolten en geplamuurd.
full


Staat al lekker in de witte primer. :)
 
Daarna kuip gekocht via marktplaats, polyester R1, met een hele rits gaten erin, die moeten wel een beetje dicht.... Vooral die grote koplampgaten. Eerst maat eens opgevuld met vulschuim. Dit wordt gebruikt in plaats van die chippies die ervoor zorgen dat je spullen niet beschadigen als ze worden verzonden. Is te vergelijken met een zachte vorm van purschuim.

full


Dit spul hard vrij snel uit en wordt warm tijdens het uitharden. Werkte boven verwachting trouwens!
 
vervolgens het schuim met een gekarteld mesje vorm gegeven en de boel in de polyester gezet, aan beide kanten. Ook bij de overtollige gaten alvast een stukje polyester geplakt, zodat dit straks makkelijk dichtgesmeerd kan worden.

full
 
Topkuip in de eerste laag plamuur, na het schuren komt de tweede en evt derde laag erop, moet wel spiegeltje glad worden natuurlijk... Ik ben niet zo snel tevreden namelijk.
full
 
Tank is al gespoten en ook maar even gekeken hoe het R6 zitje eruit ziet. De tank moet nog in de blanke lak, net als het voorspatbord. Dit doe ik pas als ik alle kuipdelen op maat en passend heb. Het zitje zal niet zo'n probleem zijn, de kuip ben ik wel een beetje bang voor, maar dat is ook eens door iemand gedaan. Waarom zou het mij dan niet lukken.....

full


Het zitje was beschadigd, daarom heb ik het tegen een leuke prijs kunnen kopen. Aangezien ik het toch moet aanpassen, konden die 2 scheurtjes er ook wel bij. LED achterlichtje moet er ook nog in...
 
Erg knap werk!!! :) gaat helemala goed komen :)


ik wil je alleen even wijzen op het feit dat, polyesterhars een erg slechte hechting heeft op abs kuipdelen. Het kan wel maar zorg dat je de kuip goed opschuurd, en vlink wat diepe krassen/sleufen maakt. doe je dit niet kan het vaak rij makkenlijk weer los laten...
 
leuk project,ben benieuwt wat je er van maakt,ik blijf dit topic wel volgen,weet je al welke kleur je hem gaat spuiten?

succes met verder bouwen :}
 
Goeiedag,

Leuk project!

Even over je heftafel: Hoe bevalt ie? Is ie niet wat smal en heb je nooit het idee dat ie wat wankel is?

Succes met je project.
 
@ SuperKris: gelukkig weet ik dat polyhars slecht hecht op ABS, maar het is dan ook een polyester kuip en zitje, maakt het allemaal een stuk makkelijker. ;) Anders had ik dezelfde truuk moeten uithalen als MötoM暀. Jij bent trouwens ook lekker bezig met je zxr400..

@ afw: Ja, ik heb al een idee.... mensen zullen me wel voor gek verklaren, maar ik ben nou eenmaal gek op groen.... een Moto GP kawa replica.... liefst in 2005 kleuren... zal me misschien niet helemaal lukken, maar ik ga mijn best doen akelig dicht in de buurt te komen.

full


@Jonne: Ja, hij is wel een beetje aan de smalle kant, er kan helaas geen motorbok op om mijn wielen eruit te halen, moet ik nog wat op gaan verzinnen. Ik denk dat het gewoon grondwerk wordt. Gelukkig is de heftafel niet instabiel, wat wel jammer is, is dat als je er een motor op wilt zetten, de wieltjes van de hefbrug niet echt meewerken. Aan de andere kant als hij er eenmaal op staat, kan ik 'm wel zelf verplaatsen. Ik heb geen klusruimte die groot genoeg is, dus hij staat in de woonkamer.

@MötoM暀: Thanks! Gave fiets heb je van je GSXR gemaakt! Die van Daredevil is ook niet verkeerd btw. :} Nou de mijne nog....
 
goed bezig joh :}

al snap ik niet helemaal dat iedereen verzot is op yamaha kuipwerk maar enfin ;)
 
Ziet er goed uit.

Ben zelf ook bezig met het verbouwen etc van mijn YZF.

maar ik had een vraag.

Is een R1 /R6 kontje makkelijk te monteren?
Moet er nog aanpassingen worden gedaan aan het subframe en dergelijke?

En kan je dan je orginele zadel behouden?

Greetz
 
@ FZR-racer: Tja, qua maat e.d. klopt het allemaal wel redelijk, dat kontje van de R6, maar de montage krijg je niet op de originele plaatsen voor elkaar. Ik heb het complete subframe eraf gehaald, omdat het toch een monozitter wordt en blijft. Ook is er een ruimte die achter het zadel ontstaat bij het plaatsen. Dit ga ik wel dichtmaken uiteraard, maar het past niet zomaar.

full


@ Stork: Ehh... ja! Als er een goede ZXR 750 (zonder stofzuigerslangen) voorhanden was had ik die waarschijnlijk genomen hoor, maar die was er nu eenmaal niet. Bovendien schijnt de YZF wel wat beter te sturen. Alhoewel ik ook geen klagen meer heb over mijn ZX9R, komt altijd wel goed.

Het gaat me vooral om de lol, van het bouwen, van het rijden en niet te vergeten als mensen in de war raken wat het nou is...Yamasaki? Hoe verwarrender de reactie, des te leuker ik het vind. ;)
 
Ik heb ook nog even een extra stukje polyester aan het linker zijpaneel gebakken. Ik vond het een beetje te kort, vergeleken met de originele YZF kuip. Bovendien is de scheur die erin zat nu ook veel steviger geworden.

full


Ik ben alleen nog wel een dikke week zoet met plamuren en glad maken vrees ik. Het is voor het goede doel, kom ik ook wel weer doorheen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan