de beste zijspanrijschool van de benelux?

dbuvens

Die hard MF'er
4 nov 2002
502
0
Brussel
vraag: waar vind ik een goede (de beste?) zijspanrijschool in de BeNeLux? :) ik wil eens een dagje / paar uurtjes zijspan-rijles nemen... niets beters om iets te leren dan het in praktijk uit te proberen.
 
Afgelopen zaterdag zag ik in eoa autoblaadje een artikel over ene Knoops z'n zijspan school. Ik neem ff aan dat dat een vd weinige concurrenten is van Rob. ;)
 
Afgelopen zaterdag zag ik in eoa autoblaadje een artikel over ene Knoops z'n zijspan school. Ik neem ff aan dat dat een vd weinige concurrenten is van Rob. ;)

je schrijft het al: een auto blaadje.
wat weten die nu van zijspanrijden?
iedereen, dus ook jij en ik, kan zich zijspanrijschool noemen.
bij mijn weten zijn er maar drie echte in nederland.
Rob, Jan Knol en als het goed is Schilder in volendam.
Rob en Schilder waren eigenlijk dezelfde maar ik geloof dat Schilder weer voor zichzelf begonnen is.
zijspanles is niet goedkoop, neem dus een goede of helemaal niet.
voor jou komen geografisch dus knol en rob in aanmerking.
Rob is van het forum dus dan is de keus niet zo moeilijk, toch :?
 
je schrijft het al: een auto blaadje.
wat weten die nu van zijspanrijden?
Was best een leuk artikeltje hoor. :P Niet gehinderd door enige voorkennis ging zo'n testrijder een dagje lessen, om uiteindelijk op Assen ofzo rond te gaan kachelen.

(maar ik weet ook niet eens meer welk blad 't was, lag in 'n wachtkamer O-) )
 
(maar ik weet ook niet eens meer welk blad 't was, lag in 'n wachtkamer O-) )

ook weer es bij de kapper geweest :P

Rob is een aardige vent, heb al eens heel kort instructie van hem gehad. De rest van de heren ken ik niet dus ik ben zwaar bevooroordeeld. :+
 
Ik heb twee keer een halve dag bij Jan Schilder gereden en was daar zeer tevreden over. Zelden zoveel geleerd in zo weinig uren. Weinig theorie/overbodig gepraat, veel gereden. Binnen twee uur reed ik met zijn combinatie met 110 over smalle Noordhollandse polderweggetjes met het zijspanwiel door de berm, terwijl Schilder naast me brulde: "Zie je wel dat dat makkelijk kan!!" en het modderwater 3 meter hoog spatte. Het gebaar dat hij gedurende de meeste tijd maakte was "gasgeven". Ik ging daarna met vertrouwen met mijn eigen combinatie op pad en heb meerdere malen aan hem gedacht als ik me uit een netelige situatie gered had met zijn tips.

Enne, in Duitsland bouwt ene meneer Hermeling prachtige Tornado zijspancombinaties met o.a. Ducati's........... Zie www.motorrad-gespanne.de
 
Laatst bewerkt:
Gossie.

je gaat gewoon proefrijden,kost geen drol!

:P

"kost geen drol" ?? B|
Jan Koedood van Gossie is inderdaad een aangename kerel, ik heb hem 1 maal ontmoet. Maar als ik een proefritje maak en schade veroorzaak dan denk ik dat Jan toch boter bij de vis wil... B|
 
"kost geen drol" ?? B|
Jan Koedood van Gossie is inderdaad een aangename kerel, ik heb hem 1 maal ontmoet. Maar als ik een proefritje maak en schade veroorzaak dan denk ik dat Jan toch boter bij de vis wil... B|

De Motor van Rob kun je, daarentegen rustig in puin rijden.
Vindt-ie niet erg :+
 
Gossie.

je gaat gewoon proefrijden,kost geen drol!

:P
Het zou mij niet verbazen als je geen combinatie meekrijgt als ze je niet kennen en je geen certificaat kunt overleggen. Wout Broer deed het destijds niet. Ik mocht mee met een monteur mee en uiteindelijk een klein stukje rijden op een stil weggetje. Vond ik ook niet zo gek toen ik eenmaal zelf reed......
 
Het zou mij niet verbazen als je geen combinatie meekrijgt als ze je niet kennen en je geen certificaat kunt overleggen. Wout Broer deed het destijds niet. Ik mocht mee met een monteur mee en uiteindelijk een klein stukje rijden op een stil weggetje. Vond ik ook niet zo gek toen ik eenmaal zelf reed......

dan heeft die niet veel vertrouwen in je gehad ;)
ik ken er een paar die een FJ 1200 met bak helemaal af hebben gerost op assen :+
 
De Motor van Rob kun je, daarentegen rustig in puin rijden.
Vindt-ie niet erg :+

Gaan we volgende week gewoon proberen ;)

Eerst maar even een cursusje voor ik met de Jawa op stap ga (en ik krijg mijn zoontje ook niet mee voor ik aan mijn vrouw een certificaat kan laten zien trouwens).

Tom
 
Rijles zal niet doorgaan... ik heb vorige zondag mijn been gebroken (lowsider) dus de eerste 8 weken zit ik thuis met lijn been omhoog :(
 
Yep. Positief is daarentegen dat ik Eric S. (mijn collega) óók heb geinfecteerd met het zijspan-virus. Dus... waarschijnlijk gaan Eric en ikzelf in juli/augustus eens (beiden) een (helf) dagje rijles bij Rob boeken. :-)
 
Yep. Positief is daarentegen dat ik Eric S. (mijn collega) óók heb geinfecteerd met het zijspan-virus. Dus... waarschijnlijk gaan Eric en ikzelf in juli/augustus eens (beiden) een (helf) dagje rijles bij Rob boeken. :-)

Als je dat nu eerder doet dan kun je met een paar weken :) :]

je hebt je benen niet nodig om het spul overeind te houden en de stokken kunnen in de bak. :)

Overigens sterkte met de genezing.
 
Ja, helaas... ik heb wel mijn rechterbeen nodig om de achterrem in te duwen denk ik. En ik heb wel mijn rechterbeen nodig om met de auto/ solo-moto tot bij Rob te geraken....
 
Terug
Bovenaan Onderaan