Kawasaki Z1 / Z900 / Z1000 topic

Geen idee.Hij is rood en zeer snel !!


[me]NitroMax is blij dat'ie ff een nuttige bijdrage heeft kunnen leveren :+ [/me]

Het begin is er. Ik ben blij dat er niets mis is met jouw opmerkingsgave. :)
De foto is van 1979 of 1978. Ik denk eerder 1979. Er hoort nog een wheeliebar achter.
 
Had die geen wielen voor jou? Je kunt ook eens bij MOOK in Ell proberen?

Hij had wel z1000 wielen voor me maar vertelde me dat het achterwiel te breed zou zijn voor mijn achterbrug en dat ik dan dus ook meteen een andere brug zou moten monteren...
Wordt me net iets teveel van het goede :) .
Ik dacht trouwens dat die z1000 wielen net zo breed waren als die van mijn z650(2.15*18)?
 
Hij had wel z1000 wielen voor me maar vertelde me dat het achterwiel te breed zou zijn voor mijn achterbrug en dat ik dan dus ook meteen een andere brug zou moten monteren...
Wordt me net iets teveel van het goede :) .
Ik dacht trouwens dat die z1000 wielen net zo breed waren als die van mijn z650(2.15*18)?

Ja, ook 2,15 * 18.
 
vreemd, dus volgens jou zou een z1000 achterwiel ook gewoon zonder aanpassingen in mijn achterbrug moeten passen?
 
Helaas ben ik bang dat ik m'n zoektocht naar redelijk betaalbare spaakwielen zo goed als op ga geven.
Er zijn nog wel meer aanpassingen die ik aan m'n zedje wil doen en ik ga m'n aandacht daar maar eens op richten.
Deze vraag heb ik trouwens ergens anders ook al gesteld maar doe het hier ook nog maar even :) :
Zijn er manieren om de koeling van de zed te bevorderen?
Hij heeft op dit moment nogal last van hte warme weer, in het bijzonder met langzaam(file) rijden.
Bedankt weer,
Zoran
 
Helaas ben ik bang dat ik m'n zoektocht naar redelijk betaalbare spaakwielen zo goed als op ga geven.
Er zijn nog wel meer aanpassingen die ik aan m'n zedje wil doen en ik ga m'n aandacht daar maar eens op richten.
Deze vraag heb ik trouwens ergens anders ook al gesteld maar doe het hier ook nog maar even :) :
Zijn er manieren om de koeling van de zed te bevorderen?
Hij heeft op dit moment nogal last van hte warme weer, in het bijzonder met langzaam(file) rijden.
Bedankt weer,
Zoran

De binnenafstand tussen de vorkpoten van de achtervork is bij mijn Z1000A 229 mm.
Je kunt altijd een oliekoeler monteren. De aansluitingen achter het cilinderblok kun je daarvoor gebruiken. Ik heb er ook een gebruikt met een thermostaat, maar toen ik de motor ombouwde voor gebruik van lachgas, heb ik die er weer afgesloopt omdat het wel erg druk werd met de leidingen achter het blok.

full
 
Denken jullie ook aan de ZED dag in Tiel op 5 juni? Ik ga er in ieder geval naar toe.
 
De binnenafstand tussen de vorkpoten van de achtervork is bij mijn Z1000A 229 mm.
Je kunt altijd een oliekoeler monteren. De aansluitingen achter het cilinderblok kun je daarvoor gebruiken. Ik heb er ook een gebruikt met een thermostaat, maar toen ik de motor ombouwde voor gebruik van lachgas, heb ik die er weer afgesloopt omdat het wel erg druk werd met de leidingen achter het blok.

(Afbeelding)

Bedankt voor het nameten, ik ga het vergelijken :} .
Heb je die oude koeler van je nog liggen en zou je die kwijt willen?
Is dat een zeer grote klus om te installeren of valt het mee?
 
Bedankt voor het nameten, ik ga het vergelijken :} .
Heb je die oude koeler van je nog liggen en zou je die kwijt willen?
Is dat een zeer grote klus om te installeren of valt het mee?

Die Racimax oliekoeler + RVS ophangbeugels + RVS bevestigingsmateriaal + thermostaat + RVS omvlochten leidingen + Goodridge connectors + alu gefreesde connectors achter het cilinderblok heb ik nog en hebben me veel geld gekost (ongeveer 1500 gulden bij elkaar in 1997). Ik weet alleen niet of de alu connectors op de Z650 passen.
Het installeren valt best mee (als alles past).
 
Ik heb vorige week een foto van een dubbelblokker Kawasaki dragracer uit 1979 laten zien met als vraag van wie die motor is. Hier is een 2de foto van deze Amerikaan wiens naam op de zijkant van zijn pak staat. Is er echt niemand die meer van deze motor afweet?

full


De foto is genomen op Santa Pod. Nu is ook de wheeliebar gemonteerd op dit monster.
 
Die Racimax oliekoeler + RVS ophangbeugels + RVS bevestigingsmateriaal + thermostaat + RVS omvlochten leidingen + Goodridge connectors + alu gefreesde connectors achter het cilinderblok heb ik nog en hebben me veel geld gekost (ongeveer 1500 gulden bij elkaar in 1997). Ik weet alleen niet of de alu connectors op de Z650 passen.
Het installeren valt best mee (als alles past).

Dat is een mooi maar prijzig setje, mooie foto ook trouwens!
Heb je voor de bevestiging een gat in je deksel moeten boren?
full
 
Dat is een mooi maar prijzig setje, mooie foto ook trouwens!
Heb je voor de bevestiging een gat in je deksel moeten boren?
(Afbeelding)

Dat was de prijs die ik er destijds voor betaald heb.
Die leiding is de carterontluchting. Het gat in het deksel zit precies in het midden van de koppeling, zodat er zo min mogelijk olie weggeslingerd word. Paul Ritzen heeft dat bedacht en gemaakt.
 
Zo m'n eerste post op het forum.
Al een hele tijd sta ik geregistreerd, lees ook elke dag een hoop topics maar nog nooit gepost.

Nu kan ik het toch niet laten, dat nou niemand dit weet.

Dit is Kenny Annesley op een dubbelblokker Kawa, deze fiets is later gekocht door Henk Vink en nog weer later reed dat Franse vrouwtje er volgens mij op?
Am I right?


Ik heb vorige week een foto van een dubbelblokker Kawasaki dragracer uit 1979 laten zien met als vraag van wie die motor is. Hier is een 2de foto van deze Amerikaan wiens naam op de zijkant van zijn pak staat. Is er echt niemand die meer van deze motor afweet?

(Afbeelding)

De foto is genomen op Santa Pod. Nu is ook de wheeliebar gemonteerd op dit monster.
 
Laatst bewerkt:
Dat is helemaal goed. Ik moest zelfs iets zeggen over de naam op het pak. maar uit jouw antwoord maak ik op dat je er meer van weet.
 
Weet 1 van jullie hoe een beetje redelijke z1 z900 of z1000 moet kosten? en is het makkelijk om zo'n ding een beetje op te voeren? zo ja, tot hoeveel paarden em voor hoeveel knakies?

alvasst bedankt voor jullie reacties latorr :]
 
Nitro, tanks voor je informatieve reactie. Ik zie dat deze post gaat over opvoeren e.d. Als ik een zet zou kopen hoef ik hem niet zo bruut optevoeren als somige van jullie. Vroeg me daarom af of je op een relatief simpele en goedkope manier een leuek vermogenswinst kunt maken.
En die prijs voor een zet, ik zie ze namelijk bijna nergens te koopstaan, dus kan ook niet echt beeld krijgen hoeveel zo'n ding kost.

groets
 
Nitro, tanks voor je informatieve reactie. Ik zie dat deze post gaat over opvoeren e.d. Als ik een zet zou kopen hoef ik hem niet zo bruut optevoeren als somige van jullie. Vroeg me daarom af of je op een relatief simpele en goedkope manier een leuek vermogenswinst kunt maken.
En die prijs voor een zet, ik zie ze namelijk bijna nergens te koopstaan, dus kan ook niet echt beeld krijgen hoeveel zo'n ding kost.

groets
Staan er toch zat te koop op diverse verkoopsites :? De daar aangegeven prijzen zijn wrschlk geen indicatie, is een kwestie van gaan kijken wat je echt krijgt voor de prijs die men wil hebben, gewoon je tijd ervoor nemen en goed rondkijken.

Qua "opvoeren" zijn er echt 101 verschillende manieren, variërend van ander luchtfilter/sproeiers/uitlaat tot van die waanzinige fietsen als die van Xavier.
Vergeet daarbij niet het rijwielgedeelte aan te passen ( op ook weer meerdere manieren mogelijk ) het blijven natuurlijk waterleidingpijpframes !
 
Qua opvoeren is eigenlijk alles mogelijk. Als je begint met de gedachte: 'hoe kan het zo goedkoop mogelijk', dan ben je al niet goed bezig. Laat je niet verleiden om 2dehands opvoerspullen te kopen, tenzij je zeker weet dat het in orde is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan