honda XL500 R

dpsycho

Rookie
3 apr 2005
1
0
tilburg
Ik word binnekort 18 en wil mn motorrijbewijs gaan halen.
Als dit allemaal goed gaat krijg ik de motor van mn vader die al een hele tijd stil staat, maar hij weet helemaal nix van het verschil tussen lichte en zware motoren.

Dus aan hem heb ik niet zoveel, dus nu vraag ik het maar aan jullie:
valt de honda XL500 R onder een lichte of zware motor. (of hoe kan ik daar achter komen).

http://www.xl500.de/galerie/daten/galerie_5/winfriedbrau/Honda%20XL.jpg

Het is deze, alleen zit er een andere uitlaat op. (dat maakt hoop ik geen verschil?)
 
als daar een 500cc motorblok in zit valt hij onder de kategorie zware motoren..heeft dan verder ook nog iets met het aantal kW te maken wat deze motor produceert.
Daar in tegen weet ik persoonlijk weer niets van cross motoren af..
 
omdat het 500cc is is het een zware?...rightttttt :X

iig...XL500 is idd wel een zware motor qua vermogen. Als je het zeker wilt weten bel je even naar de rdw met je kentekengegevens en anders naar Honda Nederland.

edit: hij zit niet ver over de 25kw heen iig...maar ook vanwege het gewicht valt ie toch onder de zware motoren.
 
Ik weet niet hoe jullie erbij komen dat dit een zware is, maar dat is echt niet zo! Ik heb een xl500r gehad uit 1982 (ook ik heb nog een paar maanden licht rijbewijs) Stond zelfs 24 kW op het kenteken... geen enkel probleem

edit: gewicht is ook niet te laag
 
omdat het 500cc is is het een zware?...rightttttt :X

iig...XL500 is idd wel een zware motor qua vermogen. Als je het zeker wilt weten bel je even naar de rdw met je kentekengegevens en anders naar Honda Nederland.

edit: hij zit niet ver over de 25kw heen iig...maar ook vanwege het gewicht valt ie toch onder de zware motoren.

:^


de regel is: max 25kw EN max 0,16kW per kilogram.
Volgens hierboven heeft een XL500R 24 kW, die regel haalt ie dus. Een XL500R weegt 123 kg, wat uitkomt op 0.19kW/kg, waardoor hij dus onder de regeling voor zware motoren valt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan