Benzineverbruik GSXR600 K4

marcelboz

MF'er
6 jul 2004
59
0
Bergen op zoom
Ik rij sinds vorig jaar Juni een nieuwe GSXR600 (K4)...maar vind het benzineverbruik erg hoog...
bij een toerrit door Zeeland met legale snelheden (80 / 100 km/uur gemiddeld) haalde ik een verbruik van ongeveer 1:14

Ik had hiervoor een Yamaha YFZ600R Thundercat..en die haalde bij flink gasgeven nog altijd 1:20...

ik weet dat de injectie van de suzuki zorgt voor een hoger verbruik...maar in de tests van motobladen wordt altijd 1:16 vermeld !

Is dit normaal ?
Is iemand hiervoor al eens terug naar een dealer geweest ?...kunnen ze hier iets aan doen mbv een betere afstelling ?

ik hoor het graag...

http://members.home.nl/marcel.lambrechts
 
ik vind 500 euro veel geld als je al een nieuwe motor rijdt !!...als ik dit vantevoren geweten had had ik wel de 750cc gekocht !...heb je veel meer PK's met hetzelfde verbruik (en wie weet zelfs minder....)
Een van de redenen voor de 600 cc keuze (ipv GSXR-750) waren toch wel de kosten voor benzine/banden en verzekering (en dan hebben we het nog niet over het gevaar om je rijbewijs te verliezen vanwege het gassen met zo'n kanon...)

Zit er zelf aan te denken ander inlaatfilters (K&N) erin te zetten en dan opnieuw af te stellen...en kleine investering met volgens mij een beter resultaat....

ik wacht eerst af tot die GSXR1000 (van vriend van mij) afgesteld wordt, bij een goed resultaat laat ik het ook doen....
 
Heb zelf een R6. Gebruik ik voornamelijk voor woon-werk verkeer.

Als ik gewoon vlot doorschakel naar de 6e versnelling en tussen 100-110 blijf rijden op de snelweg dan zit ik ong. op een verbruik van 1 op 20.

Heb bij benzinestation dicht bij mijn huis helemaal volgetankt, heen en weer gereden (90 KM) en toen ik weer terug was bij zelfde bezinestation weer helemaal volgetankt. Ging precies 4,27 liter in.

Dus (90KM / 4,27liter) 1 op 21,07 gereden.
 
Dat is volgens mij wel heel zuinig. 1 op 17 moet normaal te noemen zijn. Althans dat reed mijn R1 voor 2 jaar constant.

Ik haalde tussen de 1 op 11 en 13. Nu moet ik eerst de tank leegrijden voordat ik weet wat het verschil is van voor de afstelling.

500 euro is veel. Maar als je van 1 op 13 naar 1 op 20 gaat dan verdien je die terug in brandstof. Kwestie van rekenen hoeveel kilometer je rijdt per maand en je weet hoelang het duurt voor je die PC of RB terug heb verdient
 
Heb zelf een R6. Gebruik ik voornamelijk voor woon-werk verkeer.

Als ik gewoon vlot doorschakel naar de 6e versnelling en tussen 100-110 blijf rijden op de snelweg dan zit ik ong. op een verbruik van 1 op 20.

Heb bij benzinestation dicht bij mijn huis helemaal volgetankt, heen en weer gereden (90 KM) en toen ik weer terug was bij zelfde bezinestation weer helemaal volgetankt. Ging precies 4,27 liter in.

Dus (90KM / 4,27liter) 1 op 21,07 gereden.

Is het soms een r6 van voor 2003? Carburatie fietsen zijn namelijk wel aardig zuinig.
 
Dat is volgens mij wel heel zuinig. 1 op 17 moet normaal te noemen zijn. Althans dat reed mijn R1 voor 2 jaar constant.

Ik haalde tussen de 1 op 11 en 13. Nu moet ik eerst de tank leegrijden voordat ik weet wat het verschil is van voor de afstelling.

500 euro is veel. Maar als je van 1 op 13 naar 1 op 20 gaat dan verdien je die terug in brandstof. Kwestie van rekenen hoeveel kilometer je rijdt per maand en je weet hoelang het duurt voor je die PC of RB terug heb verdient

En?? Is de tank al leeg en hoeveel km heb je ermee gereden?
 
Hallo Suzuki GSXR 600 K5 Freaks,

Ik zie hier een discussie over benzineverbruik. Mijn vraag weet iemand hoeveel mijn Suzuki GSXR 600 K5 uit 2005 ongeveer gaat verbruiken. Stel dat ik mij netjes aan de snelheid houdt van zo'n 100 a 120 km per uur bij een volle tank (geloof 17 liter als ik het goed heb). Zie graag een reactie tegemoet. Alvast dank!
Grt Wouter
 
Hallo Suzuki GSXR 600 K5 Freaks,

Ik zie hier een discussie over benzineverbruik. Mijn vraag weet iemand hoeveel mijn Suzuki GSXR 600 K5 uit 2005 ongeveer gaat verbruiken. Stel dat ik mij netjes aan de snelheid houdt van zo'n 100 a 120 km per uur bij een volle tank (geloof 17 liter als ik het goed heb). Zie graag een reactie tegemoet. Alvast dank!
Grt Wouter

volgooien, dagteller op nul en rijden maar :] na een paar uurtjes weet je het ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan