Moeilijke keuze nieuwe aankoop!

stefvulcan

MF'er
29 apr 2004
135
0
in de zon
Gisteren heb ik met gemengde gevoelens mijn al wat oudere Vulcan 1500 verkocht, en dit met de bedoeling om een nieuwe motor aan te schaffen. :P
Het gaat tussen de Harley Softails en de Intruder 1500,Yam Wildstar, Honda VTX enz...
Puur uit emotionele beweging zou ik voor de Harley durven gaan maar twijfel toch nog steeds wat aan de betrouwbaarheid die er wel is bij al de Japanners.
Ik wil wel de ideale combinatie van rijplezier en een mooie look en tevens betrouwbaarheid,voor de rest ben ik niet moeilijk...
Welke zou de beste keus kunnen zijn wat denken jullie?


Groeten de Stef
 
Laatst bewerkt:
Je moet het ene gat niet met het andere gaan dichten, dus gewoon een Harley kopen.
Dat geleuter over betrouwbaarheid is allang achterhaald na de introductie van de EVO. Inmiddels zijn we alweer 2 type blokken verder, dus alle keus van de wereld, lijkt me. Je enige drempel moet je budget zijn, niet gaan miereneuken over "of een HD wel of niet betrouwbaar zal zijn".

Let maar eens op; de meeste mensen die dit soort uitspraken doen, rijden op een HD-cloon, en hebben allerlei 'rationele' redenen om geen HD te kopen. Hé, als je rationeel wil gaan rijden, moeten er minstens 4 wielen onder zitten.

Je bent gewoon toe aan een Harley, geef het maar toe, koop zo'n ding en find out yourself!
 
Harley kopen!! Die dingen zijn gewoon betrouwbaar. Als ik het geld had zou ik geen seconde twijfelen, ondanks dat ik een tevreden Yamaha rijder ben.
 
Mijn vriend heeft hetzelfde, die heb ik ook aangeraden een HD te kopen. Dat is uiteindelijk toch wat hij wilt. De beste blokken zijn geloof ik vanaf 1992.
T'is toch mooi zo'n zingende motor!
Van mij mag je er één uitzoeken als je het geld ervoor hebt.

Je kan ook lid worden van een HD-club. Het zijn niet allemaal Hells Angels hè. Daar zitten genoeg liefhebbers die jou bij het onderhoud en sleutelen willen bijstaan of wel een mannetje ergens voor weten.

Succes!
 
Mijn vriend heeft hetzelfde, die heb ik ook aangeraden een HD te kopen. Dat is uiteindelijk toch wat hij wilt. De beste blokken zijn geloof ik vanaf 1992.
T'is toch mooi zo'n zingende motor!
Van mij mag je er één uitzoeken als je het geld ervoor hebt.

Je kan ook lid worden van een HD-club. Het zijn niet allemaal Hells Angels hè. Daar zitten genoeg liefhebbers die jou bij het onderhoud en sleutelen willen bijstaan of wel een mannetje ergens voor weten.

Succes!
ik pak chips en cola.......
 
Harley haalt hier duidelijk de bovenhand, maar ik vraag me steeds meer af waarom :?
Eigenlijk is het toch raar, jarenlang droom ik van een Harley en nu ik eindelijk voldoende gespaard heb zijn de twijfels groter dan ooit.
Twijfels die te maken hebben met de al dan niet betrouwbare mekaniek van Harley,ok ze zijn wel beter geworden dan vroeger, en het vermeende waardebehoud van Harley.
Hier in Belgie kost een nieuwe Fatboy iets van een 20500 euro terwijl hij na amper 2 a 3 jaar nog amper 15000 moet kosten,met de nodige opties er al op die toch ook niet goedkoop zijn!. Dat vind ik een aanzienlijk waardeverlies zeker als je vergelijkt met een Japanse chopper die nieuw 10000 euro kost en na 3 jaar nog steeds 7 a 8000 moet kosten! Welke motor is dan waardevast :?
En dan kom ik op Amerikaanse forums terecht met mensen die hun Harley inruilen voor een Intruder omdat die zoveel beter rijd en betrouwbaarder is,wat moet ik daar dan van denken?zeker als dat uit de mond van Amerikanen komt!
Ik weet het allemaal niet meer en ik overweeg dan ook sterk om toch maar een Intruder aan te schaffen en het uitgespaarde geld(circa 11000euro) te gebruiken voor een nieuwe auto.
Ik rij dan misschien wel met een 'nep'chopper maar wel oerbetrouwbaar en met nog voldoende budget om te verbouwen :9
 
Harley haalt hier duidelijk de bovenhand, maar ik vraag me steeds meer af waarom :?
Eigenlijk is het toch raar, jarenlang droom ik van een Harley en nu ik eindelijk voldoende gespaard heb zijn de twijfels groter dan ooit.
Twijfels die te maken hebben met de al dan niet betrouwbare mekaniek van Harley,ok ze zijn wel beter geworden dan vroeger, en het vermeende waardebehoud van Harley.
Hier in Belgie kost een nieuwe Fatboy iets van een 20500 euro terwijl hij na amper 2 a 3 jaar nog amper 15000 moet kosten,met de nodige opties er al op die toch ook niet goedkoop zijn!. Dat vind ik een aanzienlijk waardeverlies zeker als je vergelijkt met een Japanse chopper die nieuw 10000 euro kost en na 3 jaar nog steeds 7 a 8000 moet kosten! Welke motor is dan waardevast :?
En dan kom ik op Amerikaanse forums terecht met mensen die hun Harley inruilen voor een Intruder omdat die zoveel beter rijd en betrouwbaarder is,wat moet ik daar dan van denken?zeker als dat uit de mond van Amerikanen komt!
Ik weet het allemaal niet meer en ik overweeg dan ook sterk om toch maar een Intruder aan te schaffen en het uitgespaarde geld(circa 11000euro) te gebruiken voor een nieuwe auto.
Ik rij dan misschien wel met een 'nep'chopper maar wel oerbetrouwbaar en met nog voldoende budget om te verbouwen :9

Stef, je moet de factor betrouwbaarheid uit je vergelijking halen. Moderne HD's zijn net zo betrouwbaar als japanners. Punt.
Verder schrijf je volgens mij op een Fatboy niet zoveel af als als je beweerd. Ik kan er naast zitten, maar laat maar eens een Fatboy uit 2003 zien voor 15000 euro.
Motorrijden is een passie toch? Als je een motor puur op rationele gronden wilt kopen is HD misschien niet de beste keus. Als het je droom is moet je het gewoon doen.

Dus vergeet alle forums (deze inclusief), ga een proefit maken op beide motoren en koop degene die je het meest aanspreekt. Succes ermee.
 
kijk, met dat soort praatjes kunnen we tenminste wat...

als je rationeel denkt moet je een suzuki alto ofzo kopen, of een ov kaart... :)
 
Stef, het is toch een emotionele keuze en geen rationele? Het is je hobby en je moet volgens mij gewoon op je gevoel afgaan. De betrouwbaarheid van een Harley is volgens mij geen punt van discussie meer. De afschrijving en ik gedeeltelijk met je eens. De eerste jaren schrijft zo'n Harley absoluut gezien meer af dan een japanse chop. Echter, een Fat Boy uit 2001 voor 15k euro vindt je nergens. Wel een Fatboy uit 1993 voor die prijs. Kortom de eerste jaren schrijf je veel af maar bij Harley houdt de afschrijving na een jaar of 5 gewoon op, mits de motor in goede staat is natuurlijk. Gewoon wat langer doorrijden dus..
 
je noemt hier allemaal top motoren op dan is het gewoon een kwestie van smaak.
want ze bezitten allemaal het beetje extra.
het is maar waar jij bij wil horen.

ik heb daar niet zo last van ik rij motor en geen statussymbool.

ik weet dat er gecopieert is in alle regionen, bij alle motormerken.
daarom lijken ze veel op elkaar.

veel plezier met je aankoop.
en groeten doe ik ze allemaal,...................dom lullen is geen voorrecht maar een must, vooral als je een hd liefhebber bent.



L :+ L
 
hoi
ik heb 11jaar geleden een schovel gekocht 13,40 lowraider
verbouwt en alles aan gedaan nog nooit kosten aan gehad meer
dan het gewone onderhoud ketting tandwielen olie
maar ik krijg als ik hem wegdoe nog steeds het bedrag
wat ik er voor betaald heb terug en nog nooit spijt gehad
maar mijn advies is koop wat je zelf echt wil
succes
 
hoi
ik heb 11jaar geleden een schovel gekocht 13,40 lowraider
verbouwt en alles aan gedaan nog nooit kosten aan gehad meer
dan het gewone onderhoud ketting tandwielen olie
maar ik krijg als ik hem wegdoe nog steeds het bedrag
wat ik er voor betaald heb terug en nog nooit spijt gehad
maar mijn advies is koop wat je zelf echt wil
succes
ShovelmaRKT is gekelderd naar een historisch dieptepunt.
 
Gewoon ook even proefrijden. Het schijnt dat die Jappen wel een stuk beter op de weg liggen. Meer vermogen, betere vering, betere remmen. Hangt er ook vanaf hoeveel je rijdt. Harleys staan niet echt bekend als kilometervreters.
 
Terug
Bovenaan Onderaan