Ik word gek graag info: XV750 problemen

Ron xv750se

MF'er
9 apr 2005
57
15
Veen
Hoi, ik heb nu een paar maanden een xv750se uit 83. Echter vorige week kreeg ik problemen. Bij hoger toerental hield hij in en dat werd steeds erger ook begon hij over te slaan met knallen in de uitlaat en tijdens het starten backfire door de luchtfilter. Vervolgens kwam ik tot de conclusie dat ook de eerste cilinder niet meer werkte geen vonk of brandstof.
Ik heb hier gezocht naar wat oplossingen en heb hier en daar geinformeerd.
Ik heb de bougies vervangen, vacuumslangetjes vervangen, , bobines getest en doorgemeten, onstekingspoel doorgemeneten, tci is niet te meten, de twee inlaatrubbers waren gescheurt deze ff opgelapt en getest met wd40, motor loopt weer op twee cilinder stationair maar op het moment dat je gas geeft weer backfires en hij trekt niet meer op, tis net een kermisattractie eerst inhouden dan weer schiet hij voorruit dan weer inhouden. Ik heb van alles al geprobeerd in de afgelopen dagen, wordt er nu een beetje gestoord van graag indien mogelijk jullie hulp.

Ron

full
 
Laatst bewerkt:
Toch maar nieuwe inlaatrubbers aanschaffen, met bijbehorende o-ringen om zeker te zijn dat er geen lekkage meer is, (ook bij hogere toerentallen)?
Ik zou ook je membranen even controleren op scheuren.
Zijn die "uitlaten" wel helemaal lekvrij gemonteerd bij je kop?
En anders heb ik wel een telefoonnummer van een goeie "shrink" voor je. :+
 
membramen zijn oke al gecheckt, de inlaatrubber tijdelijk voor proef dicht gemaakt met siliconen pakking van womi. Hij loopt nu wel op twee cilinders maar hij trekt voor geen meter, hij komt alleen voorruit al je heel langzaam gas geeft.
De uitlaten zijn dragpipes en deze heb ik nog niet gecontroleerd op lekkage maar ze zijn vrij nieuw althan zo zien ze eruit.

ik zal ze toch maar even testen.

Bedankt voor je reactie.

Ron
 
Hoi JB,

Telefoonnummer altijd welkom zodat ik informatie kan inwinnen. Na de reparatie van het bekende start probleem bij v.d. Boomen was ik 800 euro lichter, het vliegwiel en starterkrans was defect.
Ben even genezen van reparaties. haha

Ron
 
Hoi JB,

Telefoonnummer altijd welkom zodat ik informatie kan inwinnen. Na de reparatie van het bekende start probleem bij v.d. Boomen was ik 800 euro lichter, het vliegwiel en starterkrans was defect.
Ben even genezen van reparaties. haha

Ron
:+

Weet je zeker dat je die reply goed gelezen had ??
 
800 euro??????????? No offence, maar dat is meer dan je motor waard is?
Als je motor wel doortrekt als je rustig gas geeft, verzuipt hij dan niet?
Heb je al eens geexperimenteerd met je luchtfilter?
Dat aanbod van het telefoonnummer om je probleem op te lossen staat ook nog steeds hoor! :+
 
Door jb37 op 09-04-2005 16:11



800 euro??????????? No offence, maar dat is meer dan je motor waard is?
Als je motor wel doortrekt als je rustig gas geeft, verzuipt hij dan niet?
Heb je al eens geexperimenteerd met je luchtfilter?
Dat aanbod van het telefoonnummer om je probleem op te lossen staat ook nog steeds hoor!






luchtfilter is vernieuwd ook gereden zonder luchtfilter
 
wat voor een 4takt scooter geld, geld ook voor een 4takt motor, alleen dan dubbel.
ik kwam er achter wat het probleem was door de inlaat vanuit het luchtfilterhuis gedeeltelijk te blokkeren. met 2 inlaten moet dat best te testen zijn.
nadat hij iets minder lucht binnenkreeg, liep hij opeens weer als een speer. bleek dus dat hij valse lucht via de choke binnenkreeg.
 
Hallo een prima fiets,
gelukkig hoef je je maar te concentreren, op 2 cyinders.

En je bent niet de enige met vage motor problemen, maar daar voor is dit forom ook,(het is net zoals met computers #@*&^)

Hoop hierbij een tip.

Zie dat de vorige eigenaar mooi open pijpjes geplaats heeft, weet je ook of deze dan het motorblok, aan bougies, carburator,luchtfilter, ontsteking e,a heeft aangepast?

Vaak zit het probleem toch in de lucht fabriekjes, controleer alles nog eens, slangetje ,valse lucht, ea de ontsteeking;cq op massa,of de plus, bougie kabels, bougies zelf, als je deze controleerd kan je vaak aan de bougies het e.a. aflezen.

Zwart is carburator probleem,
zeer intens wit tot smelten,acuut motor probleem.

Als je zomaar een open setje pijpjes op je motor schroeft, dan klopt er van je afstelling weinig meer van, goed in het begin geen problemen,
maar gegarandeert. krijg je later te maken met grote problemen ,die je veel geld zou kunnen kosten.

Ik hoop voor jou niet.
groet toontje hifi :]
 
Toon,

Al vele dingen nagekeken, motor heeft altijd goed gelopen en was pas
afgesteld door een monteur.

Mare als je vragen hebt over je computer dan hoor ik deze wel.

Ron

Hoi HP,

De motor heeft idd electronische onsteking en de TCI regelt alles je kan er zelf niets van afstellen.

Ron

En Rikkie,

Zoals je hebt kunnen lezen heb ik de carbs ook al schoon gemaakt en doorgeblazen, membraams gescheckt, vacuum slangetjes vervangen enz.

Maar ik blijf proberen.
 
Het is natuurlijk nuttig als je van te voren zo veel mogelijk huiswerk doet maar ik zou met vage afstel problemen en duidelijk tekort vermogen zoals in dit geval toch maar eens bellen met een dealer met proefbank.
Het zou wel eens de meest efficiënte manier kunnen zijn om aan informatie te komen. :)
 
hallo Ron,

volgens mij zit(ten) je hoofdsproeier(s) verstopt, als je n.l langzaam gasgeeft kan ie wel voldoende benzine leveren, maar als je in een keer het gas opendraait, vliegt het vuil je sproeier in en begint het gesputter.
(brandstoffilter nagekeken??)

suc6


kawagroe(n)ten,

peeeweee
 
bij dit soort gevallen is het altijd het laatste waar je aan dacht...
niet verwonderlijk, want het laatste waar je aan dacht, is het altijd, want anders was het probleem niet verholpen maar als je alles nagekeken hebt, zou ik proberen de minder logische dingen na te kijken (liefst die geen geld maar alleen tijd kosten).
brandstoffilter lijkt me dan ook een goede keus om mee te beginnen.

verder vind ik het vreemd dat EEN cylinder het probleem GAF...
dan lijkt mij de oorzaak te zitten in iets wat in ieder geval niet voor beide cylinders geldt.
is het mogelijk om sommige zaken om te wisselen met de andere cylinder (zonder de boel te slopen of te mollen) ?
 
Vandaag (dagje vrij) alle tips gecontroleerd nog hetzelfde dus heb ik de carubateur er weer afgehaald en de rubber gecontroleerd het oplapmiddel zat nog goed vast dus valse lucht......
Krijg toch het vermoeden van een defecte bobine, had ff geinformeerd bij de sloop maar hier mag je het onderdeel niet meer terug brengen. Maar om ff 45 euro uit te geven voor een probeersel en het is niet zeker of dat het dat is.

Dus ik wacht even en ga eerst nieuwe rubber monteren en dan maar verder zoeken.

Als er iemand is die een bobine heeft die ik ff mag proberen dat zou ik zeer op prijs stellen. Misschien is de TCI wel defect.

Ron
 
Hoi JB,

Dat had ik in het begin al geprobeerd en toen maakte het niets uit,
Ik had ze ook doorgemeten beide waarde was hetzelfde.
Maar nu was ik weer aan het twijfelen over de bobines omdat ik ze had omgedraaid.
In het begin liep de tweede cilinder wel goed en de eerste niet.

En naar de demontage en montage van de caraburateurs deed de eerste cilinder weer wel mee en de tweede cilinder niet meer, nu bij het verhogen van de gas, ploft en knalt de tweede cilinder en tijdens de knal een zwarte walm.

Leuk probleem he.

Ron
 
je kunt je tci laten doormeten bij een beetje dealer als ik me niet vergis. Ik heb bij mijn gpz de tci zelf doorgemeten door de linker en rechter inpulsspoelen om te wisselen, en de aansturing naar de bobines om te wisselen. lastig klusje, maar het werkte wel. toen kwam ik er dus achter dat de tci kapot was.90 euro later reed mijn gpzje weer als vanouds. de klacht was toen dat boven de 3500 toeren, 1 cylinder niet meer meewerkte, maar tegenwerkte. ws was de vervroeging niet goed.
overigens heb ik hem er later weer in gehangen, en werkte hij weer prima :?
 
ik heb met m'n 535 dezelfde problemen gehad! alleen had ik de door jou beschreven problemen als het regende of als het nat lag op de baan. dus volgens mij heeft dit probleem een electr(on)ische basis.

nu dat het weer mooi weer is draaid de xv 535 als een zonnetje. heb je al je massa's al eens goed nagecheked? he hoeft maar 1 draadje te zijn!

alleszins heel veel succes! geef het niet op, hoe harder je werkt, hoe meer content je zal zijn als hij zal klaar zijn... ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Terug
Bovenaan Onderaan