Ik word gek graag info: XV750 problemen

Ron xv750se

MF'er
9 apr 2005
57
15
Veen
Hoi, ik heb nu een paar maanden een xv750se uit 83. Echter vorige week kreeg ik problemen. Bij hoger toerental hield hij in en dat werd steeds erger ook begon hij over te slaan met knallen in de uitlaat en tijdens het starten backfire door de luchtfilter. Vervolgens kwam ik tot de conclusie dat ook de eerste cilinder niet meer werkte geen vonk of brandstof.
Ik heb hier gezocht naar wat oplossingen en heb hier en daar geinformeerd.
Ik heb de bougies vervangen, vacuumslangetjes vervangen, , bobines getest en doorgemeten, onstekingspoel doorgemeneten, tci is niet te meten, de twee inlaatrubbers waren gescheurt deze ff opgelapt en getest met wd40, motor loopt weer op twee cilinder stationair maar op het moment dat je gas geeft weer backfires en hij trekt niet meer op, tis net een kermisattractie eerst inhouden dan weer schiet hij voorruit dan weer inhouden. Ik heb van alles al geprobeerd in de afgelopen dagen, wordt er nu een beetje gestoord van graag indien mogelijk jullie hulp.

Ron

full
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Het is weer wat jaartjes geleden, even een update.

Motor...........................nee nog steeds het zelfde probleem. dit jaar heb ik de draadboom
vervangen en dit mocht ook niet baten. nu heb ik alles vervangen en gecontroleerd.
Zelfs de TCI kast heb ik opgestuurd, werkte perfect.
Inmiddels ben ik op zoek naar een nieuw uitlaatpijp van de achterste cillinder.(dat gene waar de uitlaat aan word bevestigd).

Dus 3 jaar later zijn gouden tips welkom!!!!!

Ron
 
En je accu? Hoe is de staat daarvan en zitten de polen goed en dan bedoel ik ook GOED vast? Dit gaf bij mijn Intruder het probleem van een overslaande motor wanneer deze wat hoger in de toeren kwam namelijk.
 
heb alles gelezen en ben nog geen pickup spoeltjes tegen gekomen.

is dit probleem na de vliegwiel wissel gekomen?
zoja misschien een verkeerd type vliegwiel, je pickup spoelen halen daar namelijk ook hun signaal vandaan.

en heb je de inlaatrubbers al vervangen?
gerepareerde inlaatrubbers blijven voor problemen zorgen.
 
Hoi Ron,

Heb dit eens helemaal zitten lezen,heb jij geen vocht in de tank zitten ?
Zou em eens helemaal leeg maken,ook de carbs verse benzine erin en dan nog eens proberen.

Groeten Magnamannetje.
 
hallo Ron,

volgens mij zit(ten) je hoofdsproeier(s) verstopt, als je n.l langzaam gasgeeft kan ie wel voldoende benzine leveren, maar als je in een keer het gas opendraait, vliegt het vuil je sproeier in en begint het gesputter.
(brandstoffilter nagekeken??)

suc6


kawagroe(n)ten,

peeeweee

:^ zou je snel uit kunnen sluiten
 
Ik zou in ieder geval de carburateurs laten reinigen in zo'n ultrasoon badje.
Trekt de tank niet vacuum?
Zakt de spanning niet te ver in bij gas open? (dynamo, SR, accu checken)
Compressietest was helemaal oké?
 
Laatst bewerkt:
DAnk je het is wel ver weg idd, maar bedankt voor je aanbod.

Ron

Kijk maar even, je bent welkom in ieder geval. Omdat het voor mij een uitdaging is en ik er niet van hoef te leven hoef ik er ook geen geld voor, maar een kratje bier of een taart ofzo is altijd welkom natuurlijk :)

Ik kan je ook niet garanderen dat ik het vind, maar wat mij betreft zoek ik iig net zolang door als nodig is ;)
 
Laatst bewerkt:
Heeft-ie een (extra) brandstoffiltertje? Op die dingen staat vaak een pijltje voor de stroomrichting en dat moet per se naar de carb wijzen en niet naar de tank. Ongelooflijk hoe vaak dat verkeerd-om wordt aangeprikt en dan krijg je "gekke" storingen want van types mèt dat pijltje drukt het binnenwerk zich na een poosje verkeerd-om doorstromen bijna-dicht dus je krijgt steeds minder brandstof naar de motor.

Check eens en tref je dat fout aan, dan NIET het oude ding omkeren maar meteen een vers exemplaartje (in de juiste richting) zetten anders krijg je oude troep in je carb/sproeiers ....
 
Ik denk dat je misschien meer problemen hebt. Ik denk toch aan je inlaatrubbers in combinatie met een contactslot , noodstop of zo iets. Ondertussen misschien ook oude brandstof?
Heb bij vele xv gezien dat er problemen waren met de rubbers in combinatie met iets anders. Heb je aan de rechter kant ook zo'n milieu element?
 
Nu ik dit allemaal weer lees realiseer ik me dat het al weer lang geleden is dat ik mijn fiets heb aangeschaft en zeer geduldig ben geweest al die jaren.

.................................nee hij doet het nog steeds niet goed, hij staat nu in de werkplaats op de zaak en we zijn nu met z'n tweeen alles aan het controleren. Het CDI kastje is opgestuurt en getest helemaal 100% IN ORDE.
We hebben nu nieuwe kabels getrokken en we hebben nu een betere vonk ( dit was het 1e probleem ) Er bleek ook een scheurtje te zitten in de uitlaatpijp nabij de cilinder dus, in Amerika een andere gevonden (ergens in Tennessee, misschien nog wel van Elvis geweest) deze heb ik vorige week geplaatst.
Ook was er bij 1 uitlaatklep geen speling te meten deze moet nog worden afgesteld.
Inmiddels heb ik een Synchronisatortester van Carbtune besteld ( in de UK ) dus we kunnen nu ook de carbs afstellen.

Ik heb dus goede hoop dat er naar 5 jaar weer leven inkomt.

Het was/is niet 1 probleem maar een verzameling, daarom was het zo moeilijk zoeken.

De aanhouder wint zeg ik maar zo.

Met vriendelijke groet.

Ron
 
Laatst bewerkt:
Nu ik dit allemaal weer lees realiseer ik me dat het al weer lang geleden is dat ik mijn fiets heb aangeschaft en zeer geduldig ben geweest al die jaren.

.................................nee hij doet het nog steeds niet goed, hij staat nu in de werkplaats op de zaak en we zijn nu met z'n tweeen alles aan het controleren. Het CDI kastje is opgestuurt en getest helemaal 100% IN ORDE.
We hebben nu nieuwe kabels getrokken en we hebben nu een betere vonk ( dit was het 1e probleem ) Er bleek ook een scheurtje te zitten in de uitlaatpijp nabij de cilinder dus, in Amerika een andere gevonden (ergens in Tennessee, misschien nog wel van Elvis geweest) deze heb ik vorige week geplaatst.
Ook was er bij 1 uitlaatklep geen speling te meten deze moet nog worden afgesteld.
Inmiddels heb ik een Synchronisatortester van Carbtune besteld ( in de UK ) dus we kunnen nu ook de carbs afstellen.

Ik heb dus goede hoop dat er naar 5 jaar weer leven inkomt.

Het was/is niet 1 probleem maar een verzameling, daarom was het zo moeilijk zoeken.

De aanhouder wint zeg ik maar zo.

Met vriendelijke groet.

Ron

Zit er bij jou ook die milieu-crap op?
 
Terug
Bovenaan Onderaan