Nieuw of occasion? Honda VT 750

Unieque

MF veteraan
12 apr 2005
2.285
0
Utrecht
Beste heren en dames,

Bij deze mijn eerste bijdrage aan dit forum en als nieuweling dank ik jullie al bij voorbaat voor de hulp!

Ik wil graag mijn eerste motor aanschaffen en dit zal hoogstwaarschijnlijk een Honda VT/Shadow 750 worden. Nu heb ik uiteraard al een beetje rondgekeken maar ik ben er nog niet uit of ik een nieuwe moet kopen of een goede (tot 5 jaar?) tweedehands. Buiten het (niet al te grote...) prijsverschil tussen nieuw of second-hand heb ik geen flauw idee van de voor- en nadelen. Ik vind het prijsverschil (circa € 1500 voor 4/5 jaar oud) namelijk niet echt groot en zou dus wellicht een nieuwe willen aanschaffen vanwege de garantie etc.

Wat vinden de experts hiervan?

groet,

Niek
 
Op een nieuwe motor schrijf je snel af. Da's natuurlijk zonde van 't geld. Als je tegen een goede tweedehand aanloopt ( dealer onderhouden als 't kan ) dan zou ik daar voor gaan.

Verder heb ik in de aanbieding : een Honda vt750C2, altijd dealer onderhouden :)
 
dat afschrijven had ik ook al opgemerkt. is wel zonde indien je motor na aanschaf meteen 750 euro minder waard is. maar dan weet je wel zeker dat ie geen schade heeft gehad etc...

dat van de aandrijving wist ik niet maar heb even info opgezocht en een cardan lijkt me zeker een groot voordeel.

dank je!
 
waarom speciaal een vt 750. Er zijn genoeg andere merken en modellen op de markt?
Maar een goeie 2e hands scheeltje een hoop euri's tov een nieuwe motor.
 
cardan voor 2004- model
zitpositie is anders door andere stuur en steps positie

accessoires? tassen ed die misschiens op eem 2e hans zitten

Wim
 
Waarom een 750 shadow? Omdat mijn vriendin nu ook bezig is met lessen en dit de enige motor is die ik er bij haar doorheen krijg :} en dan alleen nog in zwart.
 
Deze Zwarte Weduwe is te koop. Is ook een 750 twin, maar wel aparter dan een standaard Schaduw. Geweldige fiets, wel met ketting. Hoeft geen probleem te zijn bij normaal onderhoud.
full
 
Deze Zwarte Weduwe is te koop. Is ook een 750 twin, maar wel aparter dan een standaard Schaduw. Geweldige fiets, wel met ketting. Hoeft geen probleem te zijn bij normaal onderhoud.
(Afbeelding)

Ik moet zeggen dat dit ook wel een fiets is die wij mooi vinden. Kun je wat meer specificaties geven zoals bouwjaar, cc, onderhoud..vraagprijs mag ook! Ik neem aan dat dit niet de foto is van de betreffende motor? Heb je die?
 
Hoi, Ik heb zelf sinds pas een shadow 750 ace2('98), persoonlijk vind ik het een heerlijke bike zeker voor als je net begint. Ik heb zelf vorig jaar een proefrit gemaakt op een shadow black widdow, een meer stoere bike maar wel heel veel trlling (niet aan te bevelen als je een kunstgebit hebt)maar dat is mijn persoonlijke ervaring.
Kortom je zou een goede keus maken met een 750 ace.
groetjes
 
Persoonlijk zou ik heel zeker voor een nieuwe gaan en dit vanwege het toch wel zeer minieme prijsverschil tussen nieuw of tweedehands.
Een nieuwe motor geeft veel meer voldoening, jij bent diegene die hem rodeert en jij weet dan ook de hele geschiedenis van de motor van in het begin.
Zeer belangrijk is ook de 2 jaar garantie die je bij een tweedehandsje niet hebt.
Veel geluk met het maken van uw beslissing!
 
Dank voor alle tips! het is toch een nieuwe geworden...rijdt als een zonnetje!

groet,

Niek
 
Terug
Bovenaan Onderaan