Welke achterdemperts in m'n FXR ?!?

15 nov 2004
11
0
Doorn
Aangezien m'n nieren aan de wandel gaan bij het rijden over een klinkerweggetje wordt het tijd om de (veel)te oude dempers te vervangen.

Maar, gewoon weer nieuwe van HD monteren? Of iets anders? Koni, oid...

Jullie ervaringen graag!
 
Ikke nog niet, weet nog niet welk merk/type eronder moet komen... :?
Koni maakt volgens mij jammer genoeg geen hd shocks meer.Staan in elke gids soorten zat.Ik ben voor cci shit uit azie gegaan.zitten er nu 3 jaar onder en doen het nog steeds goed.
 
ik zou zo even niet weten wat ik er nu op heb,
kan t nu ook even niet opzoeken, (documentatie zit ingepakt en komt er de eerste maand niet uit)
 
krijg maandag de sleutel van mn nieuwe huisje, en dan eerst nog flink verbouwen/renoveren, 20e verhuizen, en dan nog een maandje in de puinhoop wonen!
 
Ik heb zelf geen HD, maar heb nieuwe veren van progressive suspension (zeer goede prijs/kwaliteit verhouding) en die zijn echt geweldig. Goede dingen over gehoord maar nu ook zelf ervaren. Ik vind ze ook erg comfortabel maar hou er een vrij sportieve rijstijl op na en daarvoor zijn ze ook uitermate geschikt. 2 goede opties zijn de 418 en 440 serie waarbij ik zou kiezen voor de 418 (prijs/kwaliteit beter). De dollar is nu niet duur en met een beetje googlen heb je zo een aanbieding te pakken voor die veren. Nog handiger is een contactpersoon in de VS. Succes.
Progressive
 
Aangezien m'n nieren aan de wandel gaan bij het rijden over een klinkerweggetje wordt het tijd om de (veel)te oude dempers te vervangen.

Maar, gewoon weer nieuwe van HD monteren? Of iets anders? Koni, oid...

Jullie ervaringen graag!


Had een paar jaar geleden op m,n FXR zijspancombinatie koni shocks met veren
naar keuze deze bevielen uitstekend,koni wordt nu gemaakt onder de naam
ikon schokbrekers door De Hobbyist B.V. Kraakstraat 5, 6013RR Hunsel
Tel. 0475-567890
WWW.IKONSHOCKS.COM

Of Midholland Harleyshop
Torenlaan 108 Baarn
Tel. 035-6024705
 
Inmiddels een mooi setje, tweedehands, progressive shocks gemonteerd
en deze voldoen uitstekend!

Goede demping, en niet van dat 'nadijnen' wat de oude HD vering kon doen.
Nu heb ik dat van iemand wiens vering wel werkte, bij mij bleek nl. 1 poot gewoon vast te zitten waardoor ik op een hardtail reed. De meest oude HD vering had al een verbetering geweest |(

Maar goed, enorme verbetering, rijdt 10x beter, en de passagiers dolblij dat ze niet meer van het zitje komen stuiteren bij een klein bobbeltje in de weg en hun wervels op de juiste plek blijven zitten.

Bedankt voor de tip!
 
Inmiddels een mooi setje, tweedehands, progressive shocks gemonteerd
en deze voldoen uitstekend!

Goede demping, en niet van dat 'nadijnen' wat de oude HD vering kon doen.
Nu heb ik dat van iemand wiens vering wel werkte, bij mij bleek nl. 1 poot gewoon vast te zitten waardoor ik op een hardtail reed. De meest oude HD vering had al een verbetering geweest |(

Maar goed, enorme verbetering, rijdt 10x beter, en de passagiers dolblij dat ze niet meer van het zitje komen stuiteren bij een klein bobbeltje in de weg en hun wervels op de juiste plek blijven zitten.

Bedankt voor de tip!
Dus hardtail rijden beviel niet zo ;)
 
Nu nog even m'n andere, dikkere, voorpoten monteren... die niet 'tokken' als ze helemaal uitgeveerd zijn.

Liefst nog een brembo remmetje voor, en dan moet het klaar zijn...
 
full
 
Op de foto is de primaire kast al gepolijst en het zadel voorzien van een nieuw laagje rund. De vork en de rem moeten nog gebeuren. Zoals ook, blijkt nu, er een nieuwe beld en poelies moeten komen. Gelijk maar een 60 achter, ipv de 70 die er nu zit.

Iemand ervaring mee? Of in het bezit van evt, speciale gereedschappen die er nodig zijn voor dit klusje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan