Ace's nieuwe project

Idd leuk om er bij te hebben, is er meteen wat meer historie over je project bekend!

pS.: Kreeg je dat wijffie er ook bij?

Die zal ook al tegen de 40 lopen nu :N :W veel te eng ook, met zo'n pijl en boog ;)

Ik heb ook de gegevens van de oorpronkelijke bouwer, daar wil ik binnen een week of 2 even langsrijden.. misschien heeft ie nog wat zinnige of leuke opmerkingen..
 
OK, vandaag eindelijk mn voorvork weer in elkaar gezet! de hele handel inmiddels ook (tijdelijk) matzwart gespoten..

full


Nu nog een iets bredere tank, lange rechte uitlaten en de hele handel poedercoaten/spuiten.. maar dat komt van de winter wel weer
 
Laatst bewerkt:
Dat zijn 750's zeker? dit is een 900 en die hebben voor zover ik weet nooit een kickstarter.. helaas.
 
Ja, een 750 en een 1340 EVO met 19" overstock, maar ik rij daar haast niet op, de 750 wel

De 750 staat een paar pagina's terug, gepost door Stadsgurilla ofzo geloof ik, dat paarse geval, veel pakruimte ideaal voor de treffens, met een amen's savior buck frame

De 1340 is een simple lange hardtail, gewoon zweeds

dit is het frame van mijn 750

saviorad.jpg


 
Laatst bewerkt:
Ja, een 750 en een 1340 EVO met 19" overstock, maar ik rij daar haast niet op, de 750 wel

De 750 staat een paar pagina's terug, gepost door Stadsgurilla ofzo geloof ik, dat paarse geval, veel pakruimte ideaal voor de treffens, met een amen's savior buck frame

De 1340 is een simple lange hardtail, gewoon zweeds

dit is het frame van mijn 750

(Afbeelding)
Die heb ik idd al een paar keer voorbij zien komen, mooie fiets!

Die pakruimte is wel een probleem. Ik wel er eigenlijk geen tassen aan hangen maar ik moet regelmatig meer troep meenemen dan dat er in mn rugtas past. En dan houdt het snel op..
 
Demontabele sizzybar maken

Hier met beperkte bagage, maar wel de bierfust BBQ bovenop! Die gaat altijkd mee

Ik heb een lange voorvork aan deze, die heb ik nu nog vrij, maar onder de kroonplaten past een tent en slaapzak en slaapmat als het moet

5.JPG


Totale lengte ven het ijzerwerkie is 290 cm, ik heb mijn hefbrug een meter moeten verlengen anders kon ie er niet op. Maar kan net, hoewel het stapvoets is, een rotonde doorkomen.

Het voordeel van kickstarter is, vindt ik, je kan er 80% van alle electro probleemloos afslopen, en je bent maar een heel kleine accu nodig, alleen voor de spanning op de punten (electronische plaat) en dat is echt heel weinig.
900 blok is niet kickstartvoorbereid helaas, maar het zijn goede blokken
- ls 650
- intruders
- hd tjes
- de oude barrels hebben um standaard.

Maar bovenstaande fietsen kun je een complete kickstartkit voor krijgen, maar goedkoop is andrs

In de ruimte waar mijn startmotor behoort te zitten, zitten de bobine's weggebouwd, waterdicht.
 
Laatst bewerkt:
tja dat is dan meteen 1,5 keer het totale budget van mn fiets.. Ik werk mn bobines wel weg in mn tanktunnel :)


Een sissybar is erg lastig aangezien het een monoshock is en mn complete achterbrug dus veert ten opzichte van mn spatbord.. dan hou je praktisch geen bevestigingspunten over.. tenzij ik em vastmaak aan mn achterbrug en een soort flexibele geleiding maak aan mn spatbord. Maar dat word wel erg lastig.
 
Laatst bewerkt:
Wegens een gebroken gaskabel (weet iemand nog een op-maat-maak-kabelboer in omgeving nieuwegein?) meteen maar met mn tank aan de gang gegaan.. voor de (mogelijke) geinterreseerden alvast een preview:


15ve1.jpg

Ben nog aan het kijken of ie iets lager/hoger moet..
 
Update!!

1zs8.jpg


2hz1.jpg


3hj2.jpg


Natuurlijk is ie nogsteeds niet af.. het zadel begint alweer uit elkaar te lazeren, zit nu aan een soloseat te denken. Het laatste stuk van mn uitlaat word ook iets dikker. En de restanten van mn risers moeten er nog af &*%$#@klotedingen. En dan de kabels op maat maken en een stalen remleiding op maat laten maken.

En een accubak maken, en mn chokehendel ergens vastprutsen etc etc
 
Laatst bewerkt:
Hey geinig.
Ik weet dat ik laat ben maar zie dit topic nu voor het eerst.
Leuk om die motor weer eens te zien. Hij is van een kennis van me geweest uit Medemblik. In die tijd zat ik nog bij de Gringos-MC.
Volgens mij is hij idd. door Peter (CCN) gebouwd.

Rij je er nu nog mee?

groeten,
Bart
 
Yep hij is door Siemen Kuin en een maat van hem (blijkbaar die Peter dus) in elkaar gezet. In dit topic staan nog ergens foto's uit de bigtwin van die tijd.

Als de laatste dingen aangepast zijn ga ik er weer volop op rijden (vandaar de verkoop van mn andere motor ook).
 
Terug
Bovenaan Onderaan