het grote yamaha diversion topic(deel 1)

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokermotor

Die hard MF'er
11 sep 2003
518
0
Amersfoort
post hier alles wat je wil weten of kwijt wil over je div.

full


greets joker
 
Ik wil hem niet kwijt ;)

Ik wil wel weer een onderkuip :P
 
Ik ga eerst maar eens weer een nieuwe foto maken van die van mij.
Dan posten. *D
Toch wel redelijk diversion extremisme hier op MF. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Leuk nieuw topic :}
vraagje: met welke snelheid schakelen jullie naar z'n vijf, ik doe dit zelf
echt op gevoel en vind m dan het lekkerste (rustigste) rijden :] :] , maar nu heb ik er een poosje op gelet en
is het toch meestal rond de 70km p/u, is dit niet te snel, trekken jullie verder door ?
't is een 600 van '94 :9
 
ik denk eigenlijk pas een stuk later... hou m aardig in zn touren. (heb wel een 25kw-fiets) misschien zo rond de 100 zo niet iets later? of iig als ik 100 rijd en dan zie nu kan ik ff lekker gaan zo. :)

en de mijne...

full
 
mijn divje maakt trouwens op t moment een beetje een vreemd geluid en trekt haast niet. tenminste, als ie goed warm is. dan komt een soort tikkend geluid (mn vader zei meteen "kleppen" maar mn kmstand is nog maar 6200). en hij trekt niet meer bijzonder. (25kw is niet veel, i know.. maar dit is echt vreemd) en hij klinkt dat een beetje als een brommer. schaam me dood. :o

ga morgen ff naar de "garage". ff laten luisteren en misschien afspraak maken als t nodig is. maar hebben jullie div-diehards misschien een idee wat t zou kunnen zijn?

met vriendelijke groet,

silke!
 
Leuk nieuw topic :}
vraagje: met welke snelheid schakelen jullie naar z'n vijf, ik doe dit zelf
echt op gevoel en vind m dan het lekkerste (rustigste) rijden :] :] , maar nu heb ik er een poosje op gelet en
is het toch meestal rond de 70km p/u, is dit niet te snel, trekken jullie verder door ?
't is een 600 van '94 :9
:X

Ik rij vaak 80 in de 3e versnelling, zeker op bochtige wegen (waar je wel 80 mag, maar met bochten die daar te scherp voor zijn). Doorgaande stukken 4e versnelling, als het echt kilometers achter elkaar is dan 5e. 6e versnelling heb ik tot nu toe alleen nog maar op snelwegen gebruikt.

En ja, ik trek em regelmatig door richting het rode gebied en soms zelf tot in het rood.
 
mijn divje maakt trouwens op t moment een beetje een vreemd geluid en trekt haast niet. tenminste, als ie goed warm is. dan komt een soort tikkend geluid (mn vader zei meteen "kleppen" maar mn kmstand is nog maar 6200). en hij trekt niet meer bijzonder. (25kw is niet veel, i know.. maar dit is echt vreemd) en hij klinkt dat een beetje als een brommer. schaam me dood. :o
Loopt ie wel op alle cilinders :? Bougies smerig? Tikkend geluid hoor ik ook wel, maar met name als ie koud is. Verder rij ik met oordoppen in dus dat soort geluiden hoor ik eigenlijk nooit tijdens het rijden.
 
mijn divje maakt trouwens op t moment een beetje een vreemd geluid en trekt haast niet. tenminste, als ie goed warm is. dan komt een soort tikkend geluid (mn vader zei meteen "kleppen" maar mn kmstand is nog maar 6200). en hij trekt niet meer bijzonder. (25kw is niet veel, i know.. maar dit is echt vreemd) en hij klinkt dat een beetje als een brommer. schaam me dood. :o

ga morgen ff naar de "garage". ff laten luisteren en misschien afspraak maken als t nodig is. maar hebben jullie div-diehards misschien een idee wat t zou kunnen zijn?

met vriendelijke groet,

silke!


Kleppen die een beetje 'los' staan mogen niet direct invloed hebben op hoe de motor trekt. De enige keer dat ik dat heb gehad was met een oud Renaultje 4 waarbij de distributieketting een tandje was versprongen. Maar dat is dus extreem, de timing is dan niet meer goed. Het goed lopen van de motor is normaal gesproken van twee dingen afhankelijk: Ontsteking (vonk, accu, bougies, timing ontsteking) en van de brandstof toevoer (smerige benzine of dicht benzinefilter, synchronisatie carburateurs, bevroren carbs, rijden met choke, verstopte sproeier, vuil luchtfilter).

Die dingen nalopen en het gaat weer goed.
 
Laatst bewerkt:
na ja, aangezien ik niet weet hoe ik dat allemaal moet checken breng ik m vandaag ff langs.

vind t alleen zo vreemd dat t tikken juist bij warme motor is. ook is mn toerental flink gedaald. bij koude motor net aan boven de 600 en warm 900. eerst was ie bij goed warme motor toch echt 1050 ongeveer en toen ik m net kocht zelfs iets meer. :? snap er niets van. we hebben t toerental al verhoogd, maar t zakte meteen weer af... maar hij start wel gewoon netjes. geen problemen mee. hopelijk weet ik vanmiddag/vanaaf meer. bedankt voor de reacties. :)
 
na ja, aangezien ik niet weet hoe ik dat allemaal moet checken breng ik m vandaag ff langs.

vind t alleen zo vreemd dat t tikken juist bij warme motor is. ook is mn toerental flink gedaald. bij koude motor net aan boven de 600 en warm 900. eerst was ie bij goed warme motor toch echt 1050 ongeveer en toen ik m net kocht zelfs iets meer. :? snap er niets van. we hebben t toerental al verhoogd, maar t zakte meteen weer af... maar hij start wel gewoon netjes. geen problemen mee. hopelijk weet ik vanmiddag/vanaaf meer. bedankt voor de reacties. :)

als de motor warm word zetten de klapstelen uit en heb je kans op lekkege tussen klep en klepzitting. Dan is het technisch gezien een soort tweetakt geworden en klinkt die dus als een brommer. het is dus een kwestie van kleppen stellen.

greets Joker
 
nou, op dinsdag krijgt mn motor ff een kleine beurt en wordt ie afgesteld. dat getik is waarschijnlijk 1 of andere ketting in t blok, maar daar moet ik me niets van aantrekken. dat schijnt normaal te zijn. dat inhouden heeft waarschijnlijk ook met de afstelling te maken. hij vond nl dat ie sowieso erg mager stond en niet mooi rond liep terwijl divjes dat eigenlijk wel kunnen. ook had ie t over bougies. zouden misschien de verkeerde in kunnen zitten en daar zou ie ook last van kunnen hebben.

na ja, op dinsdag/woensdag wordt mn motor grondig onderzocht. ben benieuwd. hoop niet dat t al te duur uitvalt.

:)
 
ff vraagie,

wat is er mis of min of meer aan de hand als er wat speling op de asjes van de carb zit?
I'm a bit puzzled on this
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan