virtuele honda CB350f restauratie/veiling

leuk idee ?

  • leuk idee !!

    Stemmen: 46 82,1%
  • dat geld krijg je er nooit uit

    Stemmen: 4 7,1%
  • geen interesse

    Stemmen: 2 3,6%
  • lijkt me iets voor mij

    Stemmen: 4 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    56
gaat de goede kant op jah...volgend weekend electriek aansluiten, lamp monteren en zitje weer voorzien van dekje. Hopleijk dan ook een zijkap gescoord met stiftje, kunnen we m vol laten lopen met olie en eens proberen te laten starten 8-)
 
Zo...volgende sleutelbeurt gepland tussen 4 en 11 april...zou dan toch moeten gaan lukken om m compleet en lopend te krijgen.

Stiftje gevonden..bij CB400man ak classicbiketuning..Hopelijk heeft hij ook nog de benodigde hefboom aan de binnenzijde van de deksel...
 
Vandaag weer een sleutelmiddag, helaas niet echt veel verder, de draadboom is toch iets meer werk dan verwacht, maar het moet wel goed zijn.

Dus vandaag achterlicht van Omer gemonteerd, waarvoor duizendmaal dank, lampje werkte zelfs. Verlengdraadjes gemaakt met de juiste connectoren (jaja orgineel Honda) en getest met accu. Remlicht functioneerd, achterlicht en linker en rechter knipper. Tot dusver is bedrading van het hart naar achteren geheel in orde, alleen nog remlichtschakelaar opsnorren, grrrr waar ligt dat ding nou weer?

Voorkant hoop gekloot met gaskabels, uiteindelijk is het gewoon zo dat de kabels te kort zijn voor het orginele cb350f stuur. Dus als iemand een perfect stuur zoekt voor een cb350f en deze wil ruilen tegen het lagere stuur van een cb400f, dan zijn wij daar weer erg gelukkig mee. Vooral Maarten want die stond op het punt mij te gaan slaan '( O-)

Zadeldekje gemonteerd en is weer netjes en natuurlijk waterdicht, en de bodemplaat grondig in de verf gezet, die roest de komende 10 jaar niet meer.

Al met al wordt het straks een leuke fiets voor jaren rijplezier. Fotoos moeten we straks ff aan Maarten vragen, maar dat komt goed.

PS vergeet mijn stuur niet :D 8-)

Oh en Las, bedankt voor het lekkere eten :j
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer een sleutelmiddag, helaas niet echt veel verder, de draadboom is toch iets meer werk dan verwacht, maar het moet wel goed zijn.

Dus vandaag achterlicht van Omer gemonteerd, waarvoor duizendmaal dank, lampje werkte zelfs. Verlengdraadjes gemaakt met de juiste connectoren (jaja orgineel Honda) en getest met accu. Remlicht functioneerd, achterlicht en linker en rechter knipper. Tot dusver is bedrading van het hart naar achteren geheel in orde, alleen nog remlichtschakelaar opsnorren, grrrr waar ligt dat ding nou weer?

Voorkant hoop gekloot met gaskabels, uiteindelijk is het gewoon zo dat de kabels te kort zijn voor het orginele cb350f stuur. Dus als iemand een perfect stuur zoekt voor een cb350f en deze wil ruilen tegen het lagere stuur van een cb400f, dan zijn wij daar weer erg gelukkig mee. Vooral Maarten want die stond op het punt mij te gaan slaan '( O-)

Zadeldekje gemonteerd en is weer netjes en natuurlijk waterdicht, en de bodemplaat grondig in de verf gezet, die roest de komende 10 jaar niet meer.

Al met al wordt het straks een leuke fiets voor jaren rijplezier. Fotoos moeten we straks ff aan Maarten vragen, maar dat komt goed.

PS vergeet mijn stuur niet :D 8-)

Oh en Las, bedankt voor het lekkere eten :j

en schoppen...en schoppen... O-)

duss...stuur (van een 550 kan ook), een blokbeugel rechterzijde waar de remlichtschakelaarsteun op zit (we hebben er blijkbaar nu eentje van een 400 :()...een koppelingshevel binnenzijde. Koppelingspennetje heeft Gerrit liggen....

Verder zoeken we nog het witte rubber oog op het spatbord waar de speedometerkabel doorheen gaat en de zadelborgpen voor het zadelslot..

kom op mensen..help het project over de eindstreep -O-
 
Weet er toevallig iemand of de "backsteps" van een cb400f op een cb350f passen? Ik zag al dat ik dan ook een cb400f voortandwielberschermer zal moeten kopen maar zijn er nog andere dingen die ik zou moeten aanpassen? Het achterrempedaaltje miss? De schakelset van de cb400 heb ik al.
 
Kickstarter gaat niet werken, dus andere kickstarter en inderdaad rempedaal van een 400 incl veer. Nu weet ik zo niet hoe de bevestiging aan het frame is.
 
Weet er toevallig iemand of de "backsteps" van een cb400f op een cb350f passen? Ik zag al dat ik dan ook een cb400f voortandwielberschermer zal moeten kopen maar zijn er nog andere dingen die ik zou moeten aanpassen? Het achterrempedaaltje miss? De schakelset van de cb400 heb ik al.

voortandwielbeschermer ? nieuw scrabblewoord ? VErklaar je nader, want weet niet wat je bedoelt. De voesteunen van een 400 passen wel, maar je moet een palletje lassen op je frame om de steunen te borgen...

Rempedaal heb je sws nodig...is korter...En een andere veer voor het pedaal, die van een 350 past niet...
 
haha ja, voortandwielbeschermer is een ander (verzonnen/debiel) woord voor linker carter die je tandwiel en je startmotor beschermt. Ik heb namelijk een ongeval gehad en m'n originele steuntjes zijn kapot en ik vond die steunen toch al altijd ietwat teveel naar voren staan dus daarom dit rare idee
 
haha ja, voortandwielbeschermer is een ander (verzonnen/debiel) woord voor linker carter die je tandwiel en je startmotor beschermt. Ik heb namelijk een ongeval gehad en m'n originele steuntjes zijn kapot en ik vond die steunen toch al altijd ietwat teveel naar voren staan dus daarom dit rare idee

zo raar is dat niet ; tenslotte heeft men bij de 400f die als opvolger van de 350f fungeerde daar juist voor gekozen. Moet zeggen dat ik er op mijn 350f ook sterk aan denk om dit zo te maken hoor....dus zeker doen !
 
We hebben een nieuw stuur, een zadelborgpen en een 350f motorsteun *O*

In de aanbieding :

- een origineel cb350f stuur
- een Tomasselli M-stuur
- 400f kroon- en T-plaat...

We zoeken nog wat kleine deeltjes....
 
ff plaatje erbij :

Mods have mercy please... O-) O-)

[afbeelding]

Streng doch rechtvaardig als wij mods zijn, heeft de Deputy in al zijn wijsheid en ruimhartigheid besloten dat de link een zuiver informatief karakter draagt en geheel in overeenstemming is met de geest van dit topic.




Het plaatje echter is op het randje. :(
 
Laatst bewerkt:
Streng doch rechtvaardig als wij mods zijn, heeft de Deputy in al zijn wijsheid en ruimhartigheid besloten dat de link een zuiver informatief karakter draagt en geheel in overeenstemming is met de geest van dit topic.




Het plaatje echter is op het randje. :(

voor het goede doel...heiligt het middel...
eeuwig dank... :}
 
zoooo...weer een stapje verder.

Wat ontbrekende onderdeeltjes besteld bij Rene van Maanen en via marktplaats...

We hebben nu een koppelingshevel en bijbehorende pen voor in het koppelingsdeksel, een cb400 stuur, zadelpen en de juiste bloksteun voor een 350f..*O*...Afgelopen weekend het koppelingsdeksel gepolijst voor extra blingbling 8-)

Kom ik er zojuist achter dat ik wel de kickstarterasVEER heb, maar de as zelf ontbreekt -O-...iemand nog een as liggen voor het goede doel ? :/

Voor de rest zijn we eigenlijk compleet...de motor verhuist aankomend weekend naar het finale afbouwstation (lees : Backfire Den Bosch) voor nog wat electrieke 'restjes'...dan zouj het beestje toch binnen nu en een paar weekjes operationeel moeten zijn :}
 
Laatst bewerkt:
haydie, die voetsteuntjes van de cb400f zijn plug and play behalve die linkercarter moet nog van een cb400f gehaald wordn. Bedankt voor de raad! Hoeveel vraag je trouwens voor dat M stuur?
 
Weet er toevallig iemand of de "backsteps" van een cb400f op een cb350f passen? Ik zag al dat ik dan ook een cb400f voortandwielberschermer zal moeten kopen maar zijn er nog andere dingen die ik zou moeten aanpassen? Het achterrempedaaltje miss? De schakelset van de cb400 heb ik al.
Het past! Idd wel rempedaal wisselen met veer! Daarvoor is een kleine frameaanpassing nodig. En het CB350F tandwieldeksel kan blijven zitten. Zoek nog steeds een 400-kickstarter....

http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/15716174#15716174
 
aan tria:de kickstarter past niet echt hoor, die zit tegen een onderdeel van het voetsteuntje. Heb je dat M stuur nog?
aan TOB: grappig dat we rond dezelfde periode geheel hetzelfde in gedachten hadden :)
 
aan tria:de kickstarter past niet echt hoor, die zit tegen een onderdeel van het voetsteuntje. Heb je dat M stuur nog?
aan TOB: grappig dat we rond dezelfde periode geheel hetzelfde in gedachten hadden :)

jawel, maar je moet de voetsteun van een 400 opklappen mien jong om te k.icken. Bij eeen 350 zit ze achter de steun en heb je er geen last van...
 
Terug
Bovenaan Onderaan