koelvloeistof temperatuur CB 500

niek1

Rookie
21 apr 2005
21
0
Ik heb sinds kort een CB 500, afgetuned naar 25 kw.
Als ik er mee rij komt de temp. meter niet uit het witte blokje waar de C. staat.
Hij blijft dus bijna helemaal onderin staan.
Is dit normaal bij dit model of is de termostaat dan niet goed meer?
Heeft iemand hier ervaring mee?

niek

:]
 
Ik heb sinds kort een CB 500, afgetuned naar 25 kw.
Als ik er mee rij komt de temp. meter niet uit het witte blokje waar de C. staat.
Hij blijft dus bijna helemaal onderin staan.
Is dit normaal bij dit model of is de termostaat dan niet goed meer?
Heeft iemand hier ervaring mee?

niek

:]
Simpel te testen: Na het rijden de motor een tijdje stationair laten draaien. Als dan de koelventilator gaat werken en de temperatuur meter nog steeds niet in beweging is gekomen en niet vlak bij het rode gebied is gekomen dan mag je aannemen dat de temperatuurcensor/termostaat kapot is.

Rij zelf een watergekoelde Kawa 454Ltd maar neem aan dat het systeem identiek is.

ff laten checken!!
 
Ik heb zelf 2 jaar op een CB-500 uit 1994 gereden, bij deze motor kwam de naald ook nauwelijks uit de hoek. Dit gebeurde alleen bij file rijden en bij weer met temperaturen boven de 25 graden. Dus volgens mij is het heel normaal.
 
Yep heb ik ook. Als je maar beweegt blijft hij onderin. Als je veel stil moet staan en wachten kruipt hij naar het midden, en gaat er af en toe een ventilator draaien. Als het wat warmer weer wordt zal ie wel wat vaker omhoog kruipen denk ik.
 
Een beetje een late reactie maar ik zet hem er toch maar even op:

Ik heb zelf ook een CB 500 die is begrenst tot 25 kw, en ik had eerst ook dit probleem. Ik heb met lessen altijd geleerd om bij de 4000 toeren door te schakelen en sinds een tijdje trek ik hem door tot een hoger toerental. Sinds ik dit doe is komt de temperatuurmeter wel in het midden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan