Onderhoud Suzuki Savage

Mijn aandrijfriem is een tijdje terug geknapt, heb een nieuwe gekocht en wil deze dus monteren. Alleen het probleem is nu dat ik de drive pully niet los krijg.
In het boek staat als tip dat je een 2e persoon de achterrem kan laten intrappen zodat de riem beweging van de pully voorkomt, maar mijn probleem is dus dat mijn riem geknapt is.

Ik heb al geprobeerd om de oude riem eromheen te leggen en er op te staan en met de hand de riem vasthouden terwijl een ander persoon hem probeert te draaien. Maar tot nog toe geen succes.

Is er hier iemand die een tip heeft? alvast bedankt!
 
ja, daar is maar één ECHT goede tip voor; regel een luchttol en draai hem daarmee los. Alle andere methodes kunnen resulteren in afbrekende blokdelen of schade aan je pulley. Succes!
 
savage_klein13.jpg


afbeelding_450savage_14.jpg


dit was mijn savage misschien wel grappig om erbij te zetten
 
Grappig om erbij te zetten? Dat doet hem geen eer! Een van de mooiste Savage's die ik gezien heb, en dat zegt wat gezien het aantal Savage's dat ik langs heb zien komen!
 
waar kan ik dat forum vinden ?

Iemand trouwens nog een ruitje/windschermpje beschikbaar ?

ik heb nog een windscherm liggen van een savage
doe is een leuk bodje heb nog weel meer dingetjes liggen zoals fenderstruts en sissy bar (bekleding wel kapot) orginele uitlaat achterlicht en nog wat kleine dingentjes o ja en dou zitje heb ik ook nog en nieuwe remblokjes
 
idd ook erg mooi, t zijn toch wel ontzettend leuke fietsen om in te zagen hahaha
je ziet ook steeds weer dingen bij andere van goh zxo had ik dat ook weel kunnen doen hahahaha
 
ik weet niet of er nog iemand op dit Topic reageert maar probeer het toch.
Zal me even voor stellen mijn naam is Ed Gorter en ben sinds kort verhuist van Amsterdam naar Ijmuiden.
Door lichamelijke klachten zoek ik een lichte en makkelijk hanteerbare fiets voor toertochtjes en 1x in de week een ritje naar Lelystad.
De toertochtjes wil ik met duo gaan rijden.
Mijn vraag is of de Savage daar een geschikte optie voor is??

Mvg Bromsmurf
 
Ha Bromsmurf,

De meesten zijn hier inderdaad vandaan verhuisd. De Savage is een heerlijk lichte motor, die voor zijn klasse heel behoorlijk stuurt. Door het lage zwaartepunt zul je hier waarschijnlijk ondanks je klachten weinig last mee hebben. Ook duo-rijden is prima te doen, al moet ik waarschuwen dat de Savage krap bemeten is met twee man, waardoor het aan te raden is eens samen te gaan proefzitten op een Savage.

Daarnaast; lees dit topic even goed door. De Savage is een goede motorfiets, maar wel met zijn eigenaardigheden. Zorg dat je, voordat je een Savage gaat kopen, goed op de hoogte bent van wat je tegen kan komen. Verder is proefrijden natuurlijk altijd aanrader no. één!
 
Hoi Savagepielk,

Dank je voor de reactie, wij zijn gelukkig niet zo groot dus dat valt misschien nog mee!
Ik heb dit hele forum door gelezen en weet waar ik op moet letten.
Elke motor heeft zijn eigen aandachts puntjes.
Neem de Savage zeker in beraad.


Gr Ed
 
Hoi Ed,

Allereerst: mijn Savage is te koop, mocht je geïnterresseerd zijn.

De Savage is inderdaad een "kleinere chopper". Als motorfiets heeft hij geen extreem kleine maat (een zeiltje moet je maatje medium/large nemen) maar hij weegt bijvoorbeeld maar 170 kg. Voor mensen met lange benen is hij wel wat laag en als je wat zwaarder bent, is een doupassagier al snel wat te veel.
Ik ben zelf 1,80 (korte beentjes) en weeg 100 kg (zware botten O-) ). Als ik mijn jongste dochter mee moet nemen (50 kg) gaat dat goed maar bijvoorbeeld vrouwlief is wel wat veel. Het is wel een heel erg goed hanteerbare fiets met toch het typische chopperkarakter.
 
Hoi Sav,

Jij ook bedankt voor de reactie.
Wij zijn beide niet groot en zwaar. beide +/_ 1,68 ik 75 kg zij 60 kg.
Het lijkt me dus niet zo'n probleem.
Ik kijk ook nog naar een paar andere modellen, tis best moeilijk.

Gr Ed
 
Terug
Bovenaan Onderaan