oudere motor omgebouwd tot Streetfiger, wie ook??

Dubbl_N

Die hard MF'er
16 apr 2003
614
0
Delfzijl
Vaak worden modernere motoren omgebouwt tot streetfighter nadat ze op de kant hebben gelegen.
Er zijn ook motorrijders die van een brik een fighter bouwen.
Ik dus ook.
Oorspongkelijk zijn leven begonnen als GS 550 e heeft de motor nu een modern rijwielgedeelte van een Yamaha TRX, een tank van een GS 1000 en een zitvlak van een Gsxr 750 rw.
Blok is uitgeboord van 550 naar 670 cc door middel van Honda bussen met overmaatse zuigers.
Nog een Bos uitlaat, open K&N filters en grotere sproeiers maken de motor compleet.

full


wie heeft iets vergelijkbaars? post je foto hier en vertel iets over je bike.
 
Laatst bewerkt:
hoi monostreet,mijn vorige project was een schade FJ1200 van '92,was enkel omgevallen.
heb het blok in een ZED frame van'77 gebouwd,een hele klus omdat het op cm's
paste.
ook het voorvork en de achterbrug heb ik erin gezet.het voor vork had ik enkel lagers nodig van een bmw.
de achterbrug moest ik versmallen anders paste ie niet tussen het frame.als achterwiel heb ik een 18"dragwiel gebruikt met een 190 band.ook heb ik er nog een mono systeem ingebouwd.en het frame op verschillende plekken verstevigd. echt een heel leuk project.heb een foto maar ik had er twee koplampen opzitten het kuipje heeft de nieuwe eigenaar erop gezet...
full
 
Laatst bewerkt:
Vaak worden modernere motoren omgebouwt tot streetfighter nadat ze op de kant hebben gelegen.
Er zijn ook motorrijders die van een brik een fighter bouwen.
Ik dus ook.
Oorspongkelijk zijn leven begonnen als GS 550 e heef de motor nu een modern rijwielgedeelte van een Yamaha TRX, een tank van een GS 1000 en een zitvlak van een Gsxr 750 rw.
Blok is uitgeboord van 550 naar 670 cc door middel van Honda bussen met overmaatse zuigers.
Nog een Bos uitlaat, open K&N filters en grotere sproeiers maken de motor compleet.

(Afbeelding)

wie heeft iets vergelijkbaars? post je foto hier en vertel iets over je bike.
dit vind ik ook een mooi stukje werk...

alleen ben ik niet zo kapot van zo'n kuip,met twee koplampen of een kleiner kuipje oogt ie nog agresiever...
 
ik heb hier mijn guzzi(klik even de foto groot)en ik wil de achterkant wat veranderen,maar weet nog niet hoe...wie gata even soepen voor me?
maa rklik even de foto groot en vertel ook of het een mogelijkheid is om dit ding beetje optisch te tunen!

 
die oudere fietsen zijn veel leuker voor om te bouwen,die moderne rommel zit vol elektronica waar je je hoofd over breekt.En de oudere fietsen kan je veel makkelijker aan onderdelen raken voor een prikje.. 8-)
 
Heb hier zelf niks aan veranderd maar past ook wel beetje in dit topic d8 ik ?
full
 
Katana 1100 uit '81

full


17" spaakwielen met RVS spaken en alu velgen met 120/180 Supercorsa banden
530 ketting (goud) conversie met 13 mm offset
Losse K&N filters met Stage III Dynojet kit
4-1 Yoshimura bochtenset met Hi-Torq demper
100 PK aan het achterwiel, meer volgt })
Progressieve WP veren, 20W30 olie, Telefix stabilisator
Voorspatbord verlaagd, achterspatbord radicaal ingekort
Mini knippers en spiegels
Donker ruitje
Zelfbouw alu rearsets met gedraaide stepjes (niet op de foto)
Paar onderdeeltjes gepolijst

Sorry voor de vage foto. Uiterlijk kan nog een stukkie netter gemaakt worden, word aan gewerkt....

Uitlaat word nog veranderd door Startwin, de demper word hoger gelegd zodat hij beter aansluit. Verder ergens in de toekomst nog dikkere voorvork, grotere schijven, 4 zuiger remklauwen, Accel of Dyna bobines/onststeking, 1150 nokkenassen, 1166 0f 1230 big-bore kit en een beetje lachgas.

Maar hij rijdt nu al best leuk.
 

full


Technische Info

Vering vooraan : USD Yamaha YZF 750 SP, eigenbouw balhoofdplaten.
Vering achter : White Power Schokdemper

Remmen vooraan : Full Brembo Goldline + radiale rempomp, stalen remleidingen
Remmen achter : Nissin 2 zuigerklauw, stalen remleidingen

Achterbrug : Suzuki GSX-F 750
Velgen voor : Yamaha YZF 750 SP
Velgen achter: Suzuki GSX-F 750

Body - kuip : Race Yamaha YZF-R1
Body - tank : Origineel met andere benzinedop
Body - seat : Race Honda VTR1000-F

Uitlaatsysteem : Eigenbouw buizensysteem met dubbele BOS-seatpipes

Inlaatsysteem : Mikuni RS-33 flatslides + K&N luchtfilters

Schetsplaten : Suzuki GSX-R 750

Frame : Origineel frame + Honda VTR 1000 F subframe

Dashbord : Digitaal MOD 21 L
 
Laatst bewerkt:
hee SoeF, begint er al een beetje op te lijken maar wanneer krijgt ie nu eens een kleurtje (of hou je hem zo??) ga je ook naar de megameeting??

Nee, ik ga niet naar de megameeting.....
De kont moet eertst nog gladder afgewerkt worden, en als alles klaar is, wordt íe gespoten... maar dat duurt nog wel ff.....
Heb vanmiddag in Utrecht nog even bij je Duc staan kijken.... mooi ding!!!
Ik liep in een Zwart-wit-oranje IXS combi.... Dawazikdus....

SoeF!
 
Terug
Bovenaan Onderaan