Maxxis Banden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rookie80

MF'er
23 feb 2005
77
0
Almere
Wie o wie heeft er ervaring met dit merk banden.

Ben toe aan een nieuw setje banden en nu zag ik deze SuperMaxx M6029.

195086


Ziet er niet verkeerd uit dacht ik , maar ben benieuwd naar de ervaringen.

Rookie80 :]
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou je in godsnaam een "onbekende" maxis band aanschaffen als er banden verkrijgbaar zijn zoals de Michelin Pilot Power / Pirelli Diablo waarvan je 200% zeker weet dat ze goed presteren.
 
Een beetje BT020-achtig profiel!
Ik zou gewoon een "bekend" merk kopen als ik jou was. Heb zelf BT014's waar erg tevreden over ben. Ik zou ook deze banden overwegen hoor...

Staat er nergens een forumpje op het net over deze banden?

Hier staat ook al een forum: maxxis supermaxx
 
Maxxis worden veel gebruikt door SM rijders. Das eigenlijk wel zo'n beetje alles wat ik ervan weet. :+

Waarom zou je in godsnaam een "onbekende" maxis band aanschaffen als er banden verkrijgbaar zijn zoals de Michelin Pilot Power / Pirelli Diablo waarvan je 200% zeker weet dat ze goed presteren.
Ik denk dat de gevestigde bandenorde best blij met jou zal zijn. :+
Prijs zou een reden kunnen zijn. PP zijn nógal prijzig, dus als je voor minder geld dezelfde kwaliteit kunt krijgen van Maxxis, is dat natuurlijk mooi meegenomen. En als je het nooit probeert kun je er ook niet achter komen of iets nieuws/anders misschien wel beter is.
 
Maxxis worden veel gebruikt door SM rijders. Das eigenlijk wel zo'n beetje alles wat ik ervan weet. :+Ik denk dat de gevestigde bandenorde best blij met jou zal zijn. :+
Prijs zou een reden kunnen zijn. PP zijn nógal prijzig, dus als je voor minder geld dezelfde kwaliteit kunt krijgen van Maxxis, is dat natuurlijk mooi meegenomen. En als je het nooit probeert kun je er ook niet achter komen of iets nieuws/anders misschien wel beter is.

En ze maken goede kartbanden, goede atb banden en de autobanden die ik ervan gehad heb waren ook goed.
 
heb nu een maxxis super max achter,ik ben er zeeeeer tevreden over,op Val de Vienne op het circuit geweest,tot bijna op de rand van de band en nooit grip verlies gehad.
eigenlijk nog nooit gehad dat ie wegliep/een stappie opzij deed dus de volgende wordt zeker weer een maxxis :}
 
Prima bandenmerk hoor. Zowel gehad op Suzuki GSX-R als TL. Ik heb die supermaxx zelfs in combinatie met een michelin pilot als voorband gereden. Geen probleem. Tikkie vager gevoel misschien maar dat gevoel wordt toch in de meeste gevallen door een verkeerd/niet optimaal afgestelde vering veroorzaakt. Het is voor mij een goed alternatief voor Bridgestones. Bovendien lijken ze, maar dat is heel erg subjectief, wat ronder af te slijten dan die Bridgestones.
 
:+ :+

in het holec topic discuseren we al ruim een jaar heftig over maxxis banden :P :+

full


deze pic is trouwens een flauw holec grapje en doet nix onder aan de band of de rijder ;)
 
En ze maken goede kartbanden, goede atb banden en de autobanden die ik ervan gehad heb waren ook goed.


Mmm, qua motor waag ik me niet aan dit soort experimenten, ik heb nog nooit een degelijke vergelijkende bandentest a la "Motorrad" gezien met daarin Maxxis. Qua auto wel eens geprobeerd, ik was blij de de Maxxisen er voortijdig af waren. De levensduur is eindeloos maar grip op natte weg minimaal om het woord 'gevaarlijk' maar te mijden. Ondanks normale rijstijl de nodige spannende momenten gehad op een natte weg.
 
Maxxis banden onder een auto een x een slipcursus gedaan, van de 11 aanwezige auto´s met andere banden zat ie toch bij de beste 3. Was geen test of zo, maar het kwam toevallig zo uit. Pas toen we naar de merken banden gingen kijken zagen we dat het Maxxis banden waren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan