Snoorder's Fighters

snoorder

MF veteraan
22 apr 2003
2.533
14
Het streetfighterforum loopt lekker dus ook van mij maar eens wat tekst en uitleg. Mijn eerste motor was een Suzuki GS550L chopper dus die zal ik overslaan ;)

Daarna kwam een Honda CBX750F uit 1984. Een redelijk saaie toerfiets maar niet zoveel voorkomend in Nederland.

01.jpg
 
Al gauw werd de Honda voorzien van een superbike stuurtje en wat sportievere uitlaten.

02.jpg
 
Op de Vehikel een complete voorvork en achterbrug van een Kawasaki ZXR 400 gescoord.

03.jpg
 
Laatst bewerkt:
De ZXR400 voorvork bleek te kort, dus met een ZXR750 voorvork is dit het resultaat.

04.jpg
 
Laatst bewerkt:
Met wat verf....

05.jpg


06.jpg


Korte specsheet:
-Honda CBX750F 1984.
-Motor voorzien van eigenbouw open luchtfilters, grote sproeiers en Laser 4 in 1 uitlaat.
-Frame aangepast voor ZXR400 achterveer en achterbrug.
-ZXR750 USD voorvork met aangepaste balhoofdas en eigen ontwerp superbike stuurplaat.
-ZXR400 voorwiel met 320 mm remschijven.
-Dubbele chopperkoplampen en dubbel achterlicht van Honda NSR.
-MOD 7CE Digitaal dashboard.
-Gespoten in RAL1003 knalgeel.

 
Laatst bewerkt:
Toen de Honda net klaar was liep ik deze Suzuki GSXR750WN tegen het lijf. het betere werk, maar wel in een erbarmelijke staat :(

01.jpg
 
Maar goed, het was toch de bedoeling een fighter te bouwne dus rustig aan maar eens begonnen. Eerst maar eens een ander blok ering want de vorige eigenaar had een gat in het carter gevallen.

02.jpg
 
De uiteindelijke vorm begint erin te komen.

03.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klaar is een fighter wat mij betreft nooit, maar zo staat ze er nu bij.

04.jpg


Korte specsheet:
-GSX-R750WN 1992
-Motor voorzien van DynoJet kit, K&N filters, Nikko Racing RVS uitlaatbochten met LeoVince einddemper en Dyna coils.
-Achterframe aangepast voor ZX9-R kont.
-GSX-R1100W achterbrug
-Superbike stuurplaat.
-Aangepaste Triumph Daytona topkuip.
-6-zuiger Tokico remklauwen op Spiegler zwevende remschijven.
-LED achterlicht en LED knipperlichten met elektronisch relais.
-Gespoten in Nissan blauw metallic.
 
Laatst bewerkt:
Heerlijk zo'n Streetfighter Forum.
ze zeggen weleens,er wordt heel wat af gesleuteld in die schuurtjes,en dat zie je hier wel weer... :)

mooie CBX trouwens snoorder...die zie je niet vaak als Fighter omgebouwd.
 
kan het kloppen dat de cbx voor pakmbeet 2 jaar terug lang op marktplaats heeft gestaan?

had m namelijk gezien en overwogen voor ik mn soes kocht zodoende ;)
 
Thanx voor de complimenten! De CBX is inderdaad 2 jaar geleden verkocht (helaas). Koste destijds heel wat moeite... Denk dat het via het MF streetfighterforum sneller zou zijn gegaan. Fighters worden niet zo gewaardeerd op marktplaats :(
 
Laatst bewerkt:
Thanx voor de complimenten! De CBX is inderdaad 2 jaar geleden verkocht (helaas). Koste destijds heel wat moeite... Denk dat het via het MF streetfighterformum sneller zou zijn gegaan. Fighters worden niet zo gewaardeerd op marktplaats :(

je was er inderdaad niet duur mee en verbaasde me er ook over. :?
 
De toekomstplannen die binnenkort in dit topic zullen volgen zijn:

-GSXR1100W blok inbouwen. Dit blok wordt momenteel opgebouwd.
-Enkelzijdige achterbrug van Honda VFR inbouwen maarrr, dan met driespaaks ducatiwiel *D
-Digitaal dashboard en LED controlelampjes plaatsen.
-Uitlaatdemper omhoog.
 
he snooder ik heb je motor al eens zien staan ik d8 bij maxx-evands (street or track)ik had hem toen al ff bekekendie cbx is ook gaaf
 
De aangepaste achteras om het Ducati wiel op de VFR achterbrug te krijgen

VFRnaaf.jpg
 
Je hoord het wel veel. De gsxr heeft een zwakke versnellings bak.
ik heb nog een complete bak liggen van een gsxr 750 watercooler.. *)
misschien past het, en heb je gelijk een 6bak :]
 
@fastbastard: Die bak heb ik ook nog over. Past niet 1, 2, 3...

@Gixxerron: Vandaag van de beste onderdelen van twee versnellingsbakken één gemaakt. Alles 'droog' in elkaar gezet en eens wat geschakeld. Dit gaat prima dus de nieuwe bak is voorlopig van de baan :) Direct maar verder gegaan met het blok weer opbouwen. Nu kom ik erachter dat ik een deel van de koppeling mis. Ik hoop maar dat dat nog bij de vorige eigenaar ligt |(

Oh ja, probleem met de bestaande bak zat in de schakelvorken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan