Het gele fightertje

SP1R

MF veteraan
11 apr 2002
10.200
2.435
Veenendaal
En ook ik open mn eigen topic... Ik heb een CBR600F (PC23) uit 1990 gekocht toen ik 17 was, met nogal wat schade. Aangezien ik fighters altijd al heel erg vet vond zag ik dit als mooie kans om er zelf een te bouwen. En ondertussen wil ik niets anders meer, en gaat het steeds verder en verder. Mijn motortje is gewoon rijdbaar op het moment maar hij is in mijn ogen nog lang niet klaar.

Wat ik nog wil doen:
-Blok spuiten
-Ander voorkuipje monteren (is besteld)
-Ander voorspatbord
-Onderkuip aanpassen
-Undertail gedeeltelijk aan kont vast maken en verlichting erin verzinken
-RVS Uitlaatsysteem + demper maken
-Remschakelset maken
-Blade vork pas maken (moet alleen nog kroonplaten en schijven)
-Alles nog een keer opnieuw laten spuiten
-Etc...

Hier een paar foto's...
01-06-2004%20014.jpg

Hier moest ik ermee naar het RDW om te laten herkeuren.

17-02-2005%20002.jpg

Hier een fotootje van hoe ie er in februari bij stond. Ik heb tot die tijd er helaas regelmatig gebruik van moeten maken omdat ik mn auto rbw nog niet had...

06-05-2005%20002.jpg

Zo staat ie er nu bij

06-05-2005%20004.jpg


06-05-2005%20007.jpg

Weet eerlijk gezegd nog niet hoelang ik hiermee blijf rijden (het dempertje dus..)

06-05-2005%20008.jpg
 
mooi ding hoor :)

vroeg me af of je niet bang bent dat de koeling enorm beperkt wordt door die cover?

voetsteun wordt wel erg zwart door zo'n kort dempertje ;)
 
Mocht blijken dat ie van de zomer te weinig koeling krijgt, dan is er in no-time zo een nieuwe cover met bredere sleuven :)
 
Mocht blijken dat ie van de zomer te weinig koeling krijgt, dan is er in no-time zo een nieuwe cover met bredere sleuven :)

oke :)

dacht zelf trouwens te vragen om ellende qua geluid maar als ik jou dempertje zie dan vermoed ik dat de mijne fluistert ;)
 
Een paar verzoekjes:
- een specs-lijstje met beschrijving
- meer actiefoto's
- vertel eens over die wheelies (welke versnellingen, met/zonder koppeling, gearing)?
 
He bjorn grote vriend *D je fighter word gaafer en gaafer he dat blade wiel staat er lekker vet in en dat dempertje heeft zeker wat te vertellen of niet.
ga zo door man word super
 
Nog wat spulletjes wat ik heb liggen
20-11-2004%20002.jpg

CBR600F ('97) 17' voorwiel

26-02-2005%20009.jpg

Fireblade ('93) voorvork met WP veren en Fireblade ('00) 4 zuiger Nissin klauwen.

En ik zit nu te twijfelen of ik van de zomer/herfst dikke kroonplaten (2x 45mm) en standaard schijven wil. Of dat ik standaard kroonplaten pas maak en Beringer schijven koop..... Moeilijk, moeilijk..
 
Een paar verzoekjes:
- een specs-lijstje met beschrijving
- meer actiefoto's
- vertel eens over die wheelies (welke versnellingen, met/zonder koppeling, gearing)?
Hier een spec lijstje (ja ik hou het allemaal bij anders vergeet ik de helft :+ )

=========================
ORIGINAL MAKE & MODEL:
Honda CBR600F (PC23) 1990

ENGINE:
Standaard CBR600F blok
Mini zelfgemaakte demper
Zelfgemaakte radiateurbescherming met boksbeugel logo eruit gefreesd

FRONT END:
Standaard voorvork en wiel
Universeel rood geannodiseerd superbike stuur
Goodridge RVS remleidingen
Suzuki GSXR750 rempomp (Nissin) uit '93

REAR END:
Aangepaste Yamaha YZF750 achterbrug uit '97
Honda CBR900RR achtervelg (17x5.5 inch, 6 spaaks) uit '93 met aangepaste tandwielhouder
Honda CBR600F remklauw (1 zuiger Nissin) uit '96
Goodridge RVS remleiding
Aangepast Yamaha R6 subframe uit '00

BODYWORK:
Origineel spatbord
Raptor universeel stuurkuipje
Originele tank
Onderkuip van Yamaha FJ1200 uit '92
Yamaha R6 kont met soloseat uit '00
Zwart gepoedercoate zelfgemaakte aluminium undertail

ELECTRICS:
Voor 2 verstralers met bolle lensjes
Achter led stripje
Ducati lichtschakelaars
MOD7 Digitale kilometer- en toerenteller
Aangepaste draadboom
=========================
Ik heb niet zoveel actiefoto's online staan... Meeste foto's die ik heb zijn btw nog met 25kw in zn 1 of 2. Met koppeling omhoog en remmetje drbij. Zit trouwens voor 1 tand kleiner voortandwiel, en planning is achter nog een iets grotere.

12-09-2004%20101_4513.jpg


En nou naar me werk...
 
gaaaaaf man!
he bjorn ik kan nog wel aan een setje orgineele fireblade schijfen komen met een goud hard moet ik eens vragen wat hij voor dat setje wil hebben?
 
heb 'm gezien... hij is me ook nog een keer voorbij gereden op de weg van veenendaal naar utrecht geloof ik....

ding ziet er heel stoer uit, veeel beter als op de foto's!!
 
Laatst bewerkt:
ja vindt ik ook, maar dat geld voor meerdere motoren!!!
die zijn in het echt mooier dan op een plaatje!

ik heb nog wat foto's
gemaakt van onze vriend Blorn........ik zal ze wel even posten eerst even alle foto's bewerken....
 
je haalt het kenteken van de motor weg maar van de auto laat je staan? :+

Ziet er overigens wel erg mooi uit die kont :9
Ik zit er ook al een tijdje aan te denken om de kont van mijn CBR600 PC31 aan te passen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan