Aprilia RST Mille Futura

Hoeveel Futura's in NL ??????

  • Ja, ik rij echt een mooie motor, een FUTURA!

    Stemmen: 51 44,3%
  • Nee, ik niet.

    Stemmen: 64 55,7%

  • Totaal aantal stemmers
    115

rstmille

MF'er
13 mei 2005
71
0
Hallo, ik rij sinds een dik jaar een Futura. Ik vraag me af of er forumbezoekers zijn die ook deze motor rijden? Ik kom er maar weinig tegen in ieder geval.

gr
Alex
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd hem niet, maar overweeg de aanschaf......dus hoe rijd ie? En met passagier? Wat vind passagier van zit-houding? Is het meer sport of meer tour? Houd je het lang vol op de Futura? Waarom heb je de futura gekocht? Wat had je hiervoor????

Veel vragen....sorry.... ;)
 
FF voor de mensen die niet weten waar het om gaat

2004-apr-futura-01-3.jpg


Doet me toch iets aan een VFR 800 denken :X
 
Waar zal ik eens beginnen….

Voor de Futura heb ik een jaar of vier FJ1200 gereden, daarvoor allerlei minder sportieve motoren. Ik was al een tijdje op zoek naar wat anders en na wat proefritten op o.a. een VFR en een XJR1300 kwam ik op internet een foto van een rode Futura tegen.

Tsja. Dat was op donderdagavond. Vrijdagmorgen proefrit gemaakt, geweldige motor, maar hij had her en der wat beschadigingen. Dus, diezelfde avond op internet een andere gevonden...Zaterdagmorgen proefrit...zaterdagmiddag gekocht.....

De RST is een directe afgeleide van de RSV Mille. Het is dus in feite een sportmotor in een toerjasje. Drooggewicht 230 kg (heel wat anders dan de 270 van mijn FJ). Het blok is iets terug-getuned; iets minder PK’s (115) en wat meer vermogen onderin dan bij de RSV. Verder een iets minder kleine balhoofdhoek en een mooie eenarmige achterwielophanging. Brembo gold remmen, Showa voorvork en Sachs achterveerbeen (beide volledig instelbaar). Verder zit je goed uit de wind, de kuip biedt flinke bescherming. In het zadel kun je probleemloos lange ritten doorbrengen. Voor de duo is er ook voldoende plek, de voetsteunen zitten redelijk laag en de zitplek is groot bemeten. Verder een geïntegreerde kofferset (moet je erbij hebben) in de kleur van de motor mee gespoten.

Waarom heb ik hem gekocht? Allereerst omdat ik het een prachtige motor vind om te zien, hij heet niet voor niets Futura. Verder is het naast de VFR (die heeft iedereen al), en de nieuwe Triumph Sprint ST volgens mij de enige in z’n klasse die zo goed sport en toer in elkaar verenigt (met nadruk op sport). Je moet wel zorgen dat je de laatste versie van de motormanagement software laat inladen door de dealer.

Wat kan ik er verder nog over zeggen? Het is gewoon een prachtige motor om te zien en hij rijdt als de tierelier....Ik zou als ik jou was eens een proefritje maken, dan kun je het zelf ervaren. Je kunt er veel informatie over vinden op internet, bijvoorbeeld hier:

http://wolfcentral.net/aprilia/
http://www.apriliaforum.com/forums/

gr alex
 
Ha die Alex,

Thanks voor je reactie.....moet ik eigenlijk gewoon een keer doen, een proefrit!!!

Je hebt me nog enthousiaster gemaakt!!!
 
goede concurent voor de vfr.Mooie motor.
heeft z`on ding nog plek voor een slot en regenbroek onder het zadel ?
 
nee dat valt een beetje tegen, veel meer plek dan voor het gereedschapsetje is er eigenlijk niet.
 
Wist niet dat er een Futura topic was, maar gezien het aantal reacties, blijft het aantal Futura rijders wel erg beperk

Wat de motor voor mij alleen maar aantrekkelijker maakt :Y
 
Hallo mede Futura fans,

Sinds vier maanden heb ik -naast m'n VF1000R- ook zo'n apparaat en het valt me absoluut niet tegen 8-) ! In de tussentijd een AF1 H-pipe gemonteerd, de beruchte connectoren bij de spanningsregelaar doorgesoldeerd, Pro-oiler gemonteerd, Bagster tankhoes erop, Garmin SPIII gemonteerd en de plastic benzine snelkoppeling vervangen door een metalen versie. Na de montage van de H-pipe klinkt het uitlaatgeluid voor geen meter! Wel duidelijk harder, maar zeker niet mooier: de uitlaatdemper resoneert! Via het Duitse forum een Kasumi-eindstuk gekocht en m'n originele demper gesloopt. Afwachten tot het eindkapje binnen is en dan gaan experimenteren. Iemand ervaringen met modificaties of vervanging van de originele uitlaat? :?

Groeten,
Marty.
 
Hallo mede Futura fans,

Sinds vier maanden heb ik -naast m'n VF1000R- ook zo'n apparaat en het valt me absoluut niet tegen 8-) ! In de tussentijd een AF1 H-pipe gemonteerd, de beruchte connectoren bij de spanningsregelaar doorgesoldeerd, Pro-oiler gemonteerd, Bagster tankhoes erop, Garmin SPIII gemonteerd en de plastic benzine snelkoppeling vervangen door een metalen versie. Na de montage van de H-pipe klinkt het uitlaatgeluid voor geen meter! Wel duidelijk harder, maar zeker niet mooier: de uitlaatdemper resoneert! Via het Duitse forum een Kasumi-eindstuk gekocht en m'n originele demper gesloopt. Afwachten tot het eindkapje binnen is en dan gaan experimenteren. Iemand ervaringen met modificaties of vervanging van de originele uitlaat? :?

Groeten,
Marty.

Ik niet, en ben bang dat antwoord wel even duurt, is hier hooguit 4 posts per jaar geloof ik.

Welke kleur heb je (piccie)?

Vind het inderdaad ook een hele fijne fiets, mijne heeft superbike ombouw setje met oog op mijn rug, zit iets meer in de wind, maar vind het wel lekker sturen
 
wie weet, worden er weer wat Futura eigenaren wakker.

Hier een plaatje van eind vorig jaar, dochtertje achterop voor de eerste keer.

full
 
Fraai! Ook het plaatje is mooi geschoten. :Y

Als ik de uitlaat op orde heb, ga ik er zelf nog running lights/alarmlichten op bouwen, had ik ook op m'n vorige motor (VFR VTEC). En nog wat experimenteren met led's als achter/remlichten. 8-)
 
Ik had ook bijna een Futura in 2005, maar de verkoper ging ineens 1000 euro omhoog met de prijs. We waren via email accoord.

En na de tweede proefrit werd ik in een verkoopcontract opgelicht.. :X

Daarna heb ik een tijdje TL1000R gereden, heerlijke fiets, maar die Futura maakte toen wel een enorme indruk. :}


Goede motorboots trouwens die dochter. Voetblessures staan geloof ik op nummer 1. '(
 
Laatst bewerkt:
Toch jammer dat het geen Futura geworden is...

Wat die schoenen betreft, je kon het misschien niet goed beoordelen, maar dat kan stukken minder! T/m enkel goed beschermd.
full
 
Ik dacht hetzelfde toen ik dat plaatje zag, en heb helaas ervaring met glijschade langs mijn laarzen en was maar wat blij dat die stevig en hoog waren.

Back on topic, heb geen Futura, maar vind ze wel en mooi en ben enigszins aan het orienterend kijken, moet nog wel een geschikt proefritslachtoffer vinden ( en wat minder wind, al went dat wel, enigszins). :] 8-) :]
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht hetzelfde toen ik dat plaatje zag, en heb helaas ervaring met glijschade langs mijn laarzen en was maar wat blij dat die stevig en hoog waren.

Back on topic, heb geen Futura, maar vind ze wel en mooi en ben enigszins aan het orienterend kijken, moet nog wel een geschikt proefritslachtoffer vinden ( en wat minder wind, al went dat wel, enigszins). :] 8-) :]

Met een beetje neuzen zijn ze wel te vinden, alhoewel het nooit een verkooptopper is geweest.
Beetje minder wind is wel lekker, vind de Futura zelf vrij zijwindgevoelig

Wel leuk dat dit topic een beetje begint te leven *O*
 
Heb ik al eens eerder zien staan, ziet er nogal opgelapt uit '( en veel te duur voor dat bouwjaar. Voor een paar hondert Euri meer kocht ik eind vorig jaar een 2004 met 9000km *D.
 
Terug
Bovenaan Onderaan