Jetzt geht los !! Benny (CX) & Betty (CB)

Ivokim

MF veteraan
1 apr 2005
3.923
1
Dronten
Goedenavond.....

Er komt een moment in je leven dat je daad bij woord moet voegen....

Dat heb ik dus maar gedaan, en heb vanavond de schuur even goed uitgemest, zodat ik eindelijk de ruimte heb om mijn brikken aan de praat te krijgen.

Mag ik jullie voorstellen aan Benny en Betty:

BENNY
Is de jongste telg van het gezin. Een hele mooie CX. Voorlopig zal dit topic vooral over Benny gaan. Het is de bedoeling dat Benny als eerste de weg op gaat. Voordat ik begin over het werk wat moet gebeuren eerst wat plaatjes: :)

full


 
Aan Benny is niet zo heel veel te doen....

* Verlichting monteren
* Electronica op de juiste manier aansluiten
* Zitje in elkaar bakken
* Uitlaatjes erop
* Luchtfilterstjes erop
* Mooi kleurtje
* Nieuwe banden

...shit... als ik dit zo lees is het toch nog wel wat veel...

Bij Benny heb ik nogal wat onderdelen die ik niet meer gebruik, wellicht zit er iets bij voor een van jullie, kijk maar op onderstaande foto

full
 
En dan hebben we ook nog mij oude liefde Betty...

BETTY
Staat al een tijdje hopeloos in de hoek. Maar in mijn hoofd hebben we al menig ritje gemaakt. Betty staat een grote revisie en nog veel meer stoute plannen te wachten. Om jullie alvast een plezier te doen, laat ik Betty even zien in haar trainingspak....

full
 
Betty is een patient die behoorlijk wat aandacht kan gebruiken....

Wat er precies met haar gaat gebeuren is nog niet duidelijk. Eerst wilde ik iets CR-achtigs van maken, maar ik heb het vermoeden dat iedereen dat al doet. Ik dus maar niet.....

De kuip die erop zit heb ik ergens opgedoken in de diepe binnenlanden van Overijssel.

Op dit moment hangt deze er een beetje rottig bij, maar dat komt omdat ik nog geen steunen op het frame heb.

En ja, Jochem, dit is een K0 frame..... hier en daar in het verleden al eens aangepast. Zo zijn er eigenbouw steunen opgebouwd

full
 
Betty zal voorlopig het daglicht niet zien. Benny heeft daar de grote van de klus voorrang. Daarbij is het zo dat ik gemerkt heb dat de zaken die ik graag aan Betty wil gaan doen nogal een budget vragen. Dat gaat dus wat langer duren.

Geen nood. Deadline voor Benny is op z'n laatst de eerstvolgende kouweklauwentour

Ik heb dus ook wat CB spullen liggen waar ik afscheid van ga nemen

Zo heb ik een originele tank, niet helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen

full
 
En een paar clip-ons waar ik niets meer mee kan. Ik zal ze ook braaf het GG topic posten

full
 
En als laatste.... In de schuur 'vond' ik nog een setje wielen van een Kawasaki.
Heeft iemand enig idee van welk type.

full


ze zijn overigens te koop
 
mmm die cx ziet er lekker uit..krijg opeens gekke ideen voor een volgende motor :X ( ha kan nog niet eens men cb deftig inorde krijgen en toch al een ander willen )

dat schakelsetje op die cb ziet er niet mis uit..maar ik denk dat de schakelkant niet helemaal inorde is ofwel ?? hoe schakelt die dan? omgekeerd?

Ik zou ook nog zo'n setje willen maar kvindt nergens een deftige ( zoek ook niet hard genoeg )
maar ik zie dat je je achterrem bedient met een kabeltje..ik dacht dat er mense waren die dat minder vonden..of is het juist beter ??

doe zeker verder met die cx .. en als je het niet ziet zitten met die cx mag je hem gerust in me tuin dumpen ;)
 
Hey Sorage,

Dat probleem met een CB een beetje deftig maken ken ik..... :X

Die heftige steuntjes zijn een stukje huisvlijt van de vorige eigenaar. De schakeling is gewoon 'normaal'. Alleen foto vertekend omdat ik al een deel van de CB heb gesloopt (blok hangt los op de foto.. Vandaar.

Remmen achter met kabel heb ik geen moeite mee. Heb er zo een tijdje mee gereden, behalve dat het hoog tijd is deze eens te stellen geen probleem, maar rem dan ook meer met voor dan achter.
 
Betty in de trainingspak is sexy :9~ :9~ , beter dan naakt, serieus.

Gaaf als je die weer in nette staat kan krijgen zoals die er nu uitziet. Dus zelfde kleuren schema enzo. Maar dan "netjes". :)

SUCCES!
 
Ik zou bija zeggen:"Hoera een CX!." Dat is de fiets die ik vroeger het minst graag wilde hebben en me vervolgens voor weinig het grootste aantal kilometers heeft verplaatst voor weinig.
Aan de "restdelen" te zien kun je misschien het beste het achterframe herstellen om snel weer te kunnen rijden. De huidige vorm heeft als eenzitter absoluuut meer uitdaging en potentie.
 
heb nog even de kawa wielen kekeken. Lijken me meer z650 dingesten als het een 18" achterwiel is tenminste. Wat vraag je voor dat zitje bij de weg?
 
Terug
Bovenaan Onderaan