GSX-Fighter

Maikel84

MF veteraan
16 okt 2003
3.675
0
Zoals sommigen hier wel weten ben ik al even bezig met een Suzuki gsx-f 750 te verbouwen, hij is nu bijna klaar dus wordt het tijd voor een eigen topic.
Heb zelf geen digicam, maar foto's van het resultaat volgen snel.. hier alvast een voorproefje ;)

Veranderingen:
- voorspatbord aangepast
- tank aan het frame laten aansluiten
- kontje van een derbi gpr-50 zwaar verbouwd
- undertray gemaakt uit rvs
- stuurkuipje en koplamp van aprilia sr onderdelen
- subframe natuurlijk flink gewijzigd (nieuw)
- elektra aangepast
- mini dashbordje gemaakt
- tank, zit e.d. knal oranje gespoten
- frame zwart gespoten
- K&N open luchtfilters
- Termignoni volledig uitlaat systeem
- dynojet stage 3
-

Nog te doen: (van korte naar lange termijn)

- hier en daar wat afwerken met racegaas
- matt zwarte stickers maken als details
- 'brug' over de achterbrug lassen (soort YZF 750 lookalike zeg maar)
- blokspoiler maken
 
Laatst bewerkt:
hier een foto van de orriginel GSX-F zoals ik hem gekocht heb, met wat lichte schade...

full






Dit was een tijdje later, de vorm begint er een beetje in te komen, foto's zijn uit begin februari denk ik.

full

full




Hier zijn de nieuwe foto's

full

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
ben benieuwd!

toevallig de schokbreker nog los gehad?

wil de mijne eens eronderuit maar zo te zien moet dan het hele link-systeem los. dat is geen probleem maar die bouten kunnen nét niet bij de uitlaat waardoor die er dan eerst onderuit moet :?

uitlaat waag ik me nog niet aan omdat ik bang ben dat alle bouten afknappen zodoende.
 
Die zijn al weg Ivan ;)
zitten nu ronde buizen op een wat andere plaats als ondersteuning... wacht nog maar even af, ik baal er zelf ook van dat ik nog geen foto's heb.
Heb alleen wel wat minder mooie oplossingen moetn maken door de rare constructie van het frame, vooral die buizen waar jij het over hebt staan nog steeds best wel stijl omdat die bovenste buizen zo laag beginnen en ik geen mogelijk heid zag om die omhoog te brengen. En er zit ook nog een duozit op dus kon niet te hoog gaan ivm sterkte..
 
Nog even en paar vraagjes voor de deskundigen hier :P
(voornamelijk Ivan)

Ik ben vandaag wat weze proefrijden en bij echt hard remmen (voorwiel bijna blokkerend/ 'stoppie'tje) lichte mn oliedruklampje af en toe een keer op, is dit normaal? Het kan niet aan het oliepeil liggen want heb vanmiddag olie ververst en er netjes 3,9 liter ingegooid zoals voorgeschreven.

Ook stuurt ie super log vindt ik, omgooien van linker naar rechterbocht (industrieterreintje 8-) ) gaat erg zwaar en slalomen wil die al helemaal moeilijk.
Ivan ik las ergens dat jij je voorvorkpoten een stukje doorgestoken hebt, dat was daarvoor neem ik aan, en scheelt dat veel?
 
zijn de twee bovenste buizen niet sterk genoeg? eventueel een trekstang van onder de tank uit?

denk dat het de lijn van de motor zeker ten goede komt als alles daaronder gewoon weg is. hoe hebben die racers dat dan afgezien van een monosit?

verder mooi project in zeer interessant omdat ik er zelf ook 1 heb. zie daar weinig in om te gaan verbouwen maar enkel goedkoop vervoer. wellicht als ik de kappen een keer flink aan gort rij, dat er een superbike stuur opkomt inc ander zitje enzo maar dan ipv streetfighter gewoon schadebak zonder kappen idee ;)
 
Trekstangen had mischien wel gegaan maar dan had ik die bijna of helemaal naar het balhoofd moeten brengen, en dat zou dan weer demontabel moeten zijn omdat je anders niet meer bij het blok kunt... erg lastig dus.
die buizen vallen ook niet zo op doordat ze zwart zijn en de rest fel oranje, maar ik ben er inmiddels aan gewend geraakt. ben benieuwd wat jullie ervan vinden... :?

Hij is ook zeker niet gebouwd om een super mooie fighter te worden, is het ook niet geworden vindt ik. Meer met de mentaliteit van Low-Budget en toch iets leuks neerzetten.. ;) ;)
 
Nog even en paar vraagjes voor de deskundigen hier :P
(voornamelijk Ivan)

Ik ben vandaag wat weze proefrijden en bij echt hard remmen (voorwiel bijna blokkerend/ 'stoppie'tje) lichte mn oliedruklampje af en toe een keer op, is dit normaal? Het kan niet aan het oliepeil liggen want heb vanmiddag olie ververst en er netjes 3,9 liter ingegooid zoals voorgeschreven.

oliedruklampje heb ik nooit zien branden afgezien van voor je de motor start. wat ik wel typisch vond was dat op carter staat 3.4 liter maar dat veelste weinig was. heb der 4 liter in gegooid en later na een goeie rit nóg iets bij moeten vullen.





Ook stuurt ie super log vindt ik, omgooien van linker naar rechterbocht (industrieterreintje 8-) ) gaat erg zwaar en slalomen wil die al helemaal moeilijk.
Ivan ik las ergens dat jij je voorvorkpoten een stukje doorgestoken hebt, dat was daarvoor neem ik aan, en scheelt dat veel?

tis inderdaad een beetje een zwabberend geheel wat wellicht aan het sport/toer segment ligt? blijft een budgetfiets die sportief best leuk rijd maar niet te vergelijken is met een supersport als basis. weet niet welke band je voor erop hebt liggen? zelf begrepen dat twee verschillende hoogtes voor banden werd voorgeschreven (70 en 80???) en ik heb dan de lagere band. iets meer ruimte bij spatbord en stuurt wat scherper. dat merk je goed, doorsteken van de poten is té minimaal om merkbaar te wezen, wellicht voor de looks? ;)

teveel durf ik ze niet door te steken aangezien de veerweg minimaal is. kuip heeft bij vorige eigenaar zo te zien paar keer spatbord geraakt en dat moet ik niet hebben natuurlijk.

tandje kleiner aan de voorkant vind ik wel een aanrader trouwens. met de standaard verhouding trek je m in de 4 en 5 al amper in de begrenzer en lijkt de 6 wel een overdrive. nu echt veel meer trekkracht maar heb m nog nooit in de 6 in de begrenzer gekregen alhoewel die wel een eindje de teller uit loopt opeens. voorheen was het iets van 150 mijl als maximale maar duurde erg lang (enkele km.) voor die daar eindelijk was.

ik heb er erg veel schik mee en rij gewoon voor niks bijna. echt enorm sportief is het niet wat ook ik merk in flink sturen enzo. achterkant heeft de neiging tot wat zwabberen (gsxr brug een optie???) en voor wil die bij mij in bochten soms wel eens beetje springen/ mini tankslapper?.

omgooien van links naar rechts in bochten gaat mij prima af. enkel je gewicht erin gooien is echter niet voldoende, moet wel met stuur een beetje bijsturen waarbij ik m redelijk nerveus heb van voren en de achterkant niet minder lomp haha
 
hier een foto van de orriginel GSX-F zoals ik hem gekocht heb, met wat lichte schade...

(Afbeelding)





Dit was een tijdje later, de vorm begint er een beetje in te komen, foto's zijn uit begin februari denk ik.

(Afbeelding)
(Afbeelding)



foto's van hoe die er nu bij staan volgen hopelijk nog dit weekend, want zo valt er niet veel te zien natuurlijk...
Ja ja maikel,dit is het echte werk waar je nu aan begonnen bent ;)
ben benieuwd op de foto's die volgen,dit ziet er al aardig agresief uit moet ik zeggen...
en zeker niet de makkelijkste motor,en met name het frame om te verbouwen :X

gr Ron.
 
Hij is ook zeker niet gebouwd om een super mooie fighter te worden, is het ook niet geworden vindt ik. Meer met de mentaliteit van Low-Budget en toch iets leuks neerzetten.. ;) ;)

hoeft toch ook niet de mooiste van NL te wezen? zolang je er zelf maar schik mee hebt. anderzijds wordt het f-je vervloekt enkel vanwege de kappen; die kappen heb jij niet meer dus blijft er wellicht een prachtige motor over :)

frame zelf vind ik wel wat hebben, is enkel heel grof en slordig afgewerkt qua lasnaden enzo.

andere voetsteuntjes erop en die lelijke lompe schetsplaten eraf en t heeft al veel minder herkenbaars nog ;)
 
het echte werk ja, heb wel meer motoren en brommer compleet uit elkaar gesloopt en opgeknapt e.d. Ben ook al sinds ik me kan herrineren altijd dingen aan het maken geweest wat toen dus overging naar brommers en later motoren. Maar dit is de eerste keer dat ik de 'looks' echt aangepakt heb.. kijken en nadenken dus, is weer heel wat anders.
Maatjes en kennisen waren iig enthausiast dus zo heel beroerd zal het niet geworden zijn :+

Ivan, ik zal morgen eens kijken wat voor banden erop zitten, iig lompe toerbanden dus echt raggen gaat toch al niet. ik moet natuurlijk ook nog wel wennen aan deze motor dus ik heb van dat zwabberen nog niet echt last gehad, schaamrandjes zullen er ook nog wel dik op zitten vrees ik maar heb het betere bochtenwerk nog maar even achterwege gelaten, eerst maar wat vertrouwen winnen O-)

binnenkort die voorvorkpoten maar eens wat doorsteken, er zit bij MIJ toch geen kuip in de weg.. 8-)
 
als je een gsxf een beetje deftig wil laten sturen (betere gooi en smijtwerk) dan zou ik alvast alle vering vervangen=
zeker de achterste, die mag al direct de vuilbak in.
zoek een showa exemplaar van een duc of een gixxer (instelbaar) en monteer die al eens, zal al veel beter zijn.

dikkere kroonplaten en een stevigere fourche (moet geen upsd zijn, een zx9r vork of zo is ook wel leuk) en dan superbikestuur en dat zal ook al iets geven.
als je dan nog problemen ondervind zal je het frame moeten verstevigen.
 
zoals ik al zei, er moet nog wel wat aan gebeuren ;)
ben ook niet echt tevreden over het stuurkuipje, voornamelijk het zwarte deel.
Opmerking en sugesties zijn welkom natuurlijk, ik ga alleen niets meer aan het frame doen dus daar hoef je niet over te beginnen :P
 
zoals ik al zei, er moet nog wel wat aan gebeuren ;)
ben ook niet echt tevreden over het stuurkuipje, voornamelijk het zwarte deel.
Opmerking en sugesties zijn welkom natuurlijk, ik ga alleen niets meer aan het frame doen dus daar hoef je niet over te beginnen :P
kom net thuis,what the hell :9~
vind hem dus echt mooi geworden,sugesties mag ik geven zeg je,enkel bredere achtervelg en SB-stuur en twee dempers vind ik zelf mooi staan bij een fighter ;)
de tank met het kontje samen met deze kleur springen eruit :}
kuipje vind ik ook mooi geslaagd ;)
wat een mooi apparaat Maikel...

gr Ron.
full
 
Laatst bewerkt:
Echt mooi die reacties, blijkt toch dat niet alleen de R versie an deze soes gewaardeerd wordt.. *D

Mn maatje had vandag geen tijd anders had mn uitlaat er inmiddels wel wat beter bij gehangen, maar komt van de week wel goed denk ik...
 
ik vind m ook erg geslaagd, heb nog geen schade maar als de kappen aan gort zijn ook eens bekijken hoe en wat :)
 
Ik zie net pas je laatste fotoos....
Sjeesus, wat is dat een gaaf ding geworden man! :}
Kleur goed, lijn goed, frame goed :9~

Alleen nog een dragbar, streetbar of SBK stuurtje erop, maar da's mijn mening...

Goed bezig!

SoeF!
 
Netjes man!

Nu nog zwarte soez stickers op je tank

Dus zwarte randen en in het midden doorschijnend "Suzuki"

of een S


Dat stuur tja het originele is wat reacier en met een SBK zit je gelijk rechtop tis maar waar je van houdt.

Het originele ligt wat robuuster in de hand maar het originele is weer een stuk zwaarder.




De poten kun je iets doorsteken en wat betere veren in je voorpoten scheelt ook een berg. Of je douwt er wat dikkere olie in.

Kettingtandwiel zou ik achter vergroten en voor verkleinen (let op de ketting dat die nog goed blijft lopen over je brug en dus er niet doorheen zaagt)


O ja stalen remleidingen voor dat scheelt ook een berg ;) remt een stuk fijner
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan