Het Grote GSX-F Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
VRAAG:

Ik heb ook een 4 in 1, met een demper van de Yamaha R1 maar nog steeds koffiemolen geluid. En lijkt ook niet, is veel te vors.

Help Help
 
VRAAG:

Ik heb ook een 4 in 1, met een demper van de Yamaha R1 maar nog steeds koffiemolen geluid. En lijkt ook niet, is veel te vors.

Help Help

Van wanneer is je motorfiets? Het kan namelijk zijn dat er ringen geplaatst zijn bij je uitlaatspruitstuk voor de begrensing. Dit kan invloed hebben op het geluid en verder weet ik niet of een demper van een R1 nou standaard zo'n lekker geluid geeft? Misschien een keer een andere (sport)uitlaat proberen..
 
Van wanneer is je motorfiets? Het kan namelijk zijn dat er ringen geplaatst zijn bij je uitlaatspruitstuk voor de begrensing. Dit kan invloed hebben op het geluid en verder weet ik niet of een demper van een R1 nou standaard zo'n lekker geluid geeft? Misschien een keer een andere (sport)uitlaat proberen..

Volgens mij is, pin me er niet aan vast is het "standaard" geluid van een R1 toch wel harder dan een koffiemolen of grasmaaier. Maar je komt er idd er alleen achter door ff een andere demper erop te zetten.
 
Ik denk dat 4500/5000 best een redelijke prijs is, zeker als hij helemaal
in orde is etc. Garantie krijg je er ook op neem ik aan? En misschien krijg
je er wel een vettere demper bij geluld, want als het een standaard pijp is
wordt je niet vrolijk van het stofzuiger geluid ;)


Demper is gegarandeerd geen probleem, en dit is voor mijn gevoel een betrouwbare zaak, ik heb verder 0,0 ervaring met motoren en motorzaken dus ik hoop maar dat mijn gevoel me niet in de steek laat :o


Zoals beloofd, fofo

full


Hij is in het eggie wel mooier hoor :Y
 
Van wanneer is je motorfiets? Het kan namelijk zijn dat er ringen geplaatst zijn bij je uitlaatspruitstuk voor de begrensing. Dit kan invloed hebben op het geluid en verder weet ik niet of een demper van een R1 nou standaard zo'n lekker geluid geeft? Misschien een keer een andere (sport)uitlaat proberen..

Ze hebben me verteld dat ze de ringen niet geplaatst hebbe,
want dan had mijn ffje helemaal geen vermogen meer!!
Andere demper komt er ook lijkt optisch ook mooier.

Maar ben er niet uit elke, nog tips??
 
Demper is gegarandeerd geen probleem, en dit is voor mijn gevoel een betrouwbare zaak, ik heb verder 0,0 ervaring met motoren en motorzaken dus ik hoop maar dat mijn gevoel me niet in de steek laat :o

Mooi ding ja, maar wel standaard pijp eronder; das dus geen lekkere brul als je
aan het rijden bent. Beetje demper (heb zelf Bos Oval) kost je al gauw dik 350,-
dus als je dat erbij kan sjoemelen, ben je het mannetje *D

VRAAG:

Ik heb ook een 4 in 1, met een demper van de Yamaha R1 maar nog steeds koffiemolen geluid. En lijkt ook niet, is veel te vors.

Help Help

Standaarddempers klinken altijd als stofzuigers, dus die van een R6/R1 ook.
Bij oudere motoren wil het nog wel eens vetter klinken, omdat tegenwoordig
de normen strenger zijn.
Denk aan Bos, Laser, Akrapovic, Remus en dat soort merken, dan ga je wel merken
dat er een andere demper onder hangt!
 
Mooi ding ja, maar wel standaard pijp eronder; das dus geen lekkere brul als je
aan het rijden bent. Beetje demper (heb zelf Bos Oval) kost je al gauw dik 350,-
dus als je dat erbij kan sjoemelen, ben je het mannetje *DStandaarddempers klinken altijd als stofzuigers, dus die van een R6/R1 ook.
Bij oudere motoren wil het nog wel eens vetter klinken, omdat tegenwoordig
de normen strenger zijn.
Denk aan Bos, Laser, Akrapovic, Remus en dat soort merken, dan ga je wel merken
dat er een andere demper onder hangt!


Dat is geen probleem, heb van horen zeggen dat zonder inruil er al EUR 700.- vanaf mag.
Sportpijp vind ik eigenlijk ook niet echt noodzakelijk, eerst maar eens leren rijden, moet uiteindelijk nog beginnen.
Eerst nog even aftellen naar 16-11 :Y
 
Ik heb vorige week mijn GSX600F uit '98 verkocht om mijn nieuwe liefde te kopen. Mijn oog was namelijk gevallen op een ZX6R uit '98 met 19000 km op de teller. Mijn Fje had namelijk al 41000 km op de teller, dus het was tijd voor een nieuwe. Ik wilde geen tweede F, omdat de rijeigenschappen net niet goed genoeg waren voor mij. Ik had namelijk te weinig grondspeling, zelfs met LSL stepjes was het nog niet genoeg. Ik heb er altijd met heel veel plezier op gereden en vond het ook een prachtig model om naar te kijken, nu nog steeds.

Maar sinds ik de kawa heb, merk ik wat voor een verschil het is. De bochten gaan nu veel strakker, het uit acceleren super. De F was leuk, bij 6000 toeren, daaronder een beetje mak. Nu heb ik hetzelfde, alleen iets minder mak. Maar als ik dan bij de 6000 toeren kom, schiet ie weg. Om vervolgens bij 8000 toeren weer een boost te krijgen en bij 12500 toeren nog een. En die laatste is helemaal hard.
Gewoon zo mooi al die knallen. Plus in zijn een is het heel makkelijk om wheelies te maken. Heb hem nu een week en kan nu al wheelies maken tot de begrenzer in zijn een. Heb er gelijk weer Supercorsa banden onder gelegd, omdat die voor mij gewoon heel veel grip leveren.

Al met al vind ik het een wereld van verschil, maar soms verlang ik wel weer even naar de F, gewoon om even te kijken.

Hier een foto

shoebox.msnw
 
kijk gewoom een ovalen bos erop en de db killer eruit
dat maak pas geluid
en ff een dymo kit er in afstellen en het loopt

zie foto recht onderin
ik weet niet hoe je hem er op krijgt
sus2.jpg


Bijlage: sus2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week mijn GSX600F uit '98 verkocht om mijn nieuwe liefde te kopen. Mijn oog was namelijk gevallen op een ZX6R uit '98 met 19000 km op de teller. Mijn Fje had namelijk al 41000 km op de teller, dus het was tijd voor een nieuwe. Ik wilde geen tweede F, omdat de rijeigenschappen net niet goed genoeg waren voor mij. Ik had namelijk te weinig grondspeling, zelfs met LSL stepjes was het nog niet genoeg. Ik heb er altijd met heel veel plezier op gereden en vond het ook een prachtig model om naar te kijken, nu nog steeds.

Maar sinds ik de kawa heb, merk ik wat voor een verschil het is. De bochten gaan nu veel strakker, het uit acceleren super. De F was leuk, bij 6000 toeren, daaronder een beetje mak. Nu heb ik hetzelfde, alleen iets minder mak. Maar als ik dan bij de 6000 toeren kom, schiet ie weg. Om vervolgens bij 8000 toeren weer een boost te krijgen en bij 12500 toeren nog een. En die laatste is helemaal hard.
Gewoon zo mooi al die knallen. Plus in zijn een is het heel makkelijk om wheelies te maken. Heb hem nu een week en kan nu al wheelies maken tot de begrenzer in zijn een. Heb er gelijk weer Supercorsa banden onder gelegd, omdat die voor mij gewoon heel veel grip leveren.

Al met al vind ik het een wereld van verschil, maar soms verlang ik wel weer even naar de F, gewoon om even te kijken.

Hier een foto

(Afbeelding)


Sja, dat is het verschil tussen een sport/toer en een supersport!
Ik heb zelf zitten twijfelen toen ik de mijne kocht, had bijna een R6
meegenomen, maar comfort en lange-ritten hebben me toch doen besluiten
om een GSXF te nemen.

ik weet uit ervaring dat een ZX6R als een kanon wegschiet, heerlijk is dat *O*
 
Vanmiddag op weg naar het werk zat zo'n k#t te telefoneren tijdens het rijden, hier door slingerde ze van de ene weg helft naar de andere. Bij het stoplicht ik er naast. Koppeling in ff in de toeren laten gaan }) schrok zich dit pl#@ris :)

Nog op gefokt door de k#t sneller weg getrokken dan normaal ging mijn voorwiel de lucht in(wel 5 cm :X )

Zijn er mensen hier in het topic die vaker hun voorwiel de lucht in brengen :? oud model gsxf wel te verstaan.
 
Vanmiddag op weg naar het werk zat zo'n k#t te telefoneren tijdens het rijden, hier door slingerde ze van de ene weg helft naar de andere. Bij het stoplicht ik er naast. Koppeling in ff in de toeren laten gaan }) schrok zich dit pl#@ris :)

Nog op gefokt door de k#t sneller weg getrokken dan normaal ging mijn voorwiel de lucht in(wel 5 cm :X )

Zijn er mensen hier in het topic die vaker hun voorwiel de lucht in brengen :? oud model gsxf wel te verstaan.
wat is het verschil dan met hem omhoog brengen tussen oud en nieuw
 
geen idee, weet niet wat er allemaal veranderd is tussen de twee modellen. vermogen, koppel, wielbasis, gewicht enz....


Bij alle fjes krijg je het wiel de lucht in, in zijn 1 tot de 11000 toeren,
vervolgens gas dicht, en meteen weer vol open, dan wil het wel lukken.

Helaas rij je dan ook alles naar de klote zoals ketting, balhoofdlagers,
versnellingsbak etc. Ik zou het dus niet te vaak doen.
 
Bij alle fjes krijg je het wiel de lucht in, in zijn 1 tot de 11000 toeren,
vervolgens gas dicht, en meteen weer vol open, dan wil het wel lukken.

Helaas rij je dan ook alles naar de klote zoals ketting, balhoofdlagers,
versnellingsbak etc. Ik zou het dus niet te vaak doen.

was het ook niet van plan. Ben meer iemand die bochten op snelheid en techniek neem en dan nog niet eens met een knie aan de grond :N
 
Wel zonder DB-killer he ;) .

Ja db-killers, ik twijfel nog.
Moet ik er wel of niet een kopen...

aan de ene kant geluid :9~ :} ;) :] :9~ :P
Maar aan de kant, de buren hebben al geklaagd en op lange ritten houden zelf oordoppen niet genoeg tegen |(

Dus ervaringen over een BSM-Vampire met db-killer zijn welkom..
 
Heeft er iemand toevallig nog een contactslot met sleutel voor een 1988 gsx 600f-je liggen ? Hij heeft nl wat ongewenst bezoek gehad van de week
1.JPG

2.JPG


De motor is van een vriend, gelukkig is dit en een kapot gemaakt zekeringkastje de ergste schade
 
Hebben we ook gedaan, maar we willen zoveel mogelijk opties hebben
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan