Het Grote GSX-F Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit er over na te denken mijn GSX600f eens uit te laten op een circuitdag, lijkt me supergaaf. Is dit een beetje te doen of is het een te groot verschil (lees gevaarlijk) met onze supersport-motor vrinden?

Iemand ervaring mee (FreeBee bijvoorbeeld)?
 
Ik zit er over na te denken mijn GSX600f eens uit te laten op een circuitdag, lijkt me supergaaf. Is dit een beetje te doen of is het een te groot verschil (lees gevaarlijk) met onze supersport-motor vrinden?

Iemand ervaring mee (FreeBee bijvoorbeeld)?
Het ligt er maar net aan hoeveel je aangepast heb en wat je zelf durft te doen op het circuit. Vooral de remmen, demping van de fiets (schokdempers dus) en afstelling van je motorblok zijn heel erg belangrijk als je veilig en met plezier een dag op het circuit wilt gaan rijden.

In de sportieve groep waarmee ik een aantal weken geleden op Assen heb gereden bleef ik ze met 1.7 tot 2.9 seconde voor dankzij een bijna perfecte afstelling van dit alles. De groep bestond uit een GSX-R600 (2003), ZX-6R (2001), Fireblade (96'er). En dat met een getuned 600F'je. Ben er best trots op. :Y
 
Mijn machientje, een 750 uit 1993.. ben er erg blij mee.

Mooi!!

full
 
Ik zit er over na te denken mijn GSX600f eens uit te laten op een circuitdag, lijkt me supergaaf. Is dit een beetje te doen of is het een te groot verschil (lees gevaarlijk) met onze supersport-motor vrinden?

Iemand ervaring mee (FreeBee bijvoorbeeld)?
Check de site van www.mcr.nl die organizeren een c dag op Zolder!!!
Ga met mn f je ook ff een paar rondjes draaien
:9~
 
Even een vraagje aan iedereen.

Heb net geboden op een voorbochtenset van een GSX-R 1000 01-02 voor mijn gsx-f 600 uit 1995.

Was dit een goed idee? Weet iemand met zekerheid dat deze wel/niet zal passen op mijn F van 1995?

Alle info welkom.

Bedankt
 
Sorry, foutje net, wat ik dus wilde zeggen:

een andere optie voor de uitlaatbochten van de gixxer (komt dan 1 enkele carbondemper op) is deze:

full


carbon-uitlaten van een v-rator van 2000 :9~

Vind ik keigaaf!!!

Wat vinden jullie???
 
Even een vraagje aan iedereen.

Heb net geboden op een voorbochtenset van een GSX-R 1000 01-02 voor mijn gsx-f 600 uit 1995.

Was dit een goed idee? Weet iemand met zekerheid dat deze wel/niet zal passen op mijn F van 1995?

Alle info welkom.

Bedankt
Deze gaan niet passen. Dit is voor een verder voorover hangend motorblok dat ook nog eens vloeistofgekoeld is. Dit gaat nooit zonder veel ingrepen passen op de F.

Ik heb deze optie ook al bekeken. Toch heb ik maar een race-bochten zet gekocht heb. Je kan wel een bochtenset van een GSF600/650 (bandit). Deze zal je iets moeten verbuigen maar die passen wel. Hierdoor krijg je iets meer koppel onderin en minder vermogen op top als je voor een street-legal demper gaat. Je kan ook voor de set van een F gaan maar dan heb je minder koppel en meer vermogen op top.

De keus is aan jou wat je wilt gaan doen. :)
 
Deze gaan niet passen. Dit is voor een verder voorover hangend motorblok dat ook nog eens vloeistofgekoeld is. Dit gaat nooit zonder veel ingrepen passen op de F.

Ik heb deze optie ook al bekeken. Toch heb ik maar een race-bochten zet gekocht heb. Je kan wel een bochtenset van een GSF600/650 (bandit). Deze zal je iets moeten verbuigen maar die passen wel. Hierdoor krijg je iets meer koppel onderin en minder vermogen op top als je voor een street-legal demper gaat. Je kan ook voor de set van een F gaan maar dan heb je minder koppel en meer vermogen op top.

De keus is aan jou wat je wilt gaan doen. :)

Thanx FreeBee,

maar heb geen zin om veel te verbouwen :?

Wat denk je van de Raptor-dempers? :9~
 
Deze gaan niet passen. Dit is voor een verder voorover hangend motorblok dat ook nog eens vloeistofgekoeld is. Dit gaat nooit zonder veel ingrepen passen op de F.

Ik heb deze optie ook al bekeken. Toch heb ik maar een race-bochten zet gekocht heb. Je kan wel een bochtenset van een GSF600/650 (bandit). Deze zal je iets moeten verbuigen maar die passen wel. Hierdoor krijg je iets meer koppel onderin en minder vermogen op top als je voor een street-legal demper gaat. Je kan ook voor de set van een F gaan maar dan heb je minder koppel en meer vermogen op top.

De keus is aan jou wat je wilt gaan doen. :)

Thanx FreeBee,

maar heb geen zin om veel te verbouwen :?

Wat denk je van de Raptor-dempers? :9~
 
Ziet er leuk uit maar weet zelf niet wat dit moet de power-curve doet. Dit vooral vanwege de dip die bij de F tussen de 4800 en 6100 rpm aanwezig is.

Jep, daar heb je een punt.

Heb er ook al aan zitten denken omdat de V-raptor natturlijk een 2-cilinder in V is.

Ga ff knippen plakken met Photoshop. Eens zien hoe het er optisch allemaal uitziet. Als dat meevalt :9~ , ga ik het er toch op wagen (als de prijs niet te hoog oploopt ;) )
 
Jep, daar heb je een punt.

Heb er ook al aan zitten denken omdat de V-raptor natturlijk een 2-cilinder in V is.

Ga ff knippen plakken met Photoshop. Eens zien hoe het er optisch allemaal uitziet. Als dat meevalt :9~ , ga ik het er toch op wagen (als de prijs niet te hoog oploopt ;) )
Welke bochtenset ga je er dan aan vast knopen? Die van de bandit voor extra koppel of die van F voor extra vermogen?

Als ze van laser zijn, dan zijn ze van RVS en ik dacht dat de bochtenset rond de 275/300 euro kost.
 
Welke bochtenset ga je er dan aan vast knopen? Die van de bandit voor extra koppel of die van F voor extra vermogen?

Als ze van laser zijn, dan zijn ze van RVS en ik dacht dat de bochtenset rond de 275/300 euro kost.

Optisch ziet het er goed uit :9~

Ik dacht eigenlijk de originele set te gebruiken. De overgang ertussen fixen we wel, hoop ik :P

Ik ga er eens over slapen.
 
Omdat er nog geen bestond en er misschien wel vraag naar is (in ieder geval bij mij) is hier dan "Het Grote GSX-F topic".

Oud model (tot 1998)

GSX-600f
(Afbeelding)
GSX-750f
(Afbeelding)
GSX-1100f
(Afbeelding)

Nieuw model(1998-nu):

GSX-600f
(Afbeelding)
GSX-750f
(Afbeelding)

Kijk ook voor meer informatie:

Virtuele GSX-F Club

BEZITTERS
1.      reign-in-pain
2.      FreeBee
3.      Ivan (Nl)
4.      Inbox4me
5.      Emile007
6.      Beekie
7.      Dirk130
8.      gsxffie
9.      ~Vincent~
10.      Speedy_J
11.      MrHawkeye
12.      haribo
13.      Yellow Shark
14.      SpeedMonkey
15.      PeerkeMikuni
16.      Kr1s
17.      allearz
18.      Wuf
19.      peterkps
20.      jeemigdepeemig
21.      (jouw naam hier? Geef het even aan)

Ik heb er ook een. Een GSX 750 F van 2000. Een zwarte, met zwarte velgen...
 
Even een vraagje aan iedereen.

Heb net geboden op een voorbochtenset van een GSX-R 1000 01-02 voor mijn gsx-f 600 uit 1995.

Was dit een goed idee? Weet iemand met zekerheid dat deze wel/niet zal passen op mijn F van 1995?

Alle info welkom.

Bedankt
Heb zelf de PRO Sport 4-2-1 van lazer eronder,kom je bijna niet tegen!!!!
:9~

Moet je een stukje van de vin van je onderste kuipje erafzagen en ruimte laten door extra ringetjes er tussen zodat je uitlaatbocht niet tegen je kuip ligt, en doe extra dikke laag anti warmtewol anders smelt je kuipje alsnog weg!!!
Ps een db killer heb je wel ervoor maar dat is niet genoeg legaal dempend,heb zelf een gemaakt werkt perfekt (fijn voor vacancie naar de Eifel bv!
 
Laatst bewerkt:
full



Let wel op dat je na t monteren nog wat extra kosten moet maken bv voor een KN filter en sproeiersetje anders kan hij beroerd lopen!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu de 600 f een paar weken en het bevalt me wel :)

Begin nu wel weer de kriebels te krijgen wil er dingen aan verbeteren:

A: stalen remleidingen.
B: ander uitlaatsysteem
C: progresieve voorveren
D: Achterveer vervangen door een andere.

A t/m C zal geen probleem opleveren.

maar de achterveer :? welke merken achterveer heb je voor de gsx 600 f uit 90 of welke passen er op van andere motoren op?

en de rest zal er cosmetisch nog wat aan gedaan moeten worden:

schroefjes kuipruit
knippers
undertailtje(zijn die er wel voor de gsxf :? )
 
Ik heb ook een F en ben ook lid van de GSX-F club.
Voor alle f rijders is het toch wel aan te raden om even bij die club te kijken.
Zo kun je (als je een vraag over een gsx-f heb) op het forum een vraag stellen en er is altijd wel een F rijder die ook zoiets heeft gehad of weet waar het aan ligt.

Gr Henk
 
Hi,

zoals jullie waarschijnlijk al weten heb ik ook een GSX-F 600 van 1995. En het verbouw-virus heeft toegeslagen :) .
Ik ben nog onderdelen aan het sprokkelen en dan kunnen we eraan beginnen.

Nou heb ik even een technisch vraagje:
ik kan namelijk voor een goede prijs een voorvork + kroonplaten en achterbrug van een R1 uit 1998 kopen. Heeft er iemand een idee of deze wel passen in mijn GSXF 600 van 95. Kan ik dan gewoon mijn velgen, assen, remmen, ... behouden? Iemand heeft me gezegd dat het mogelijk is maar zou het ook van de meer ervaren rotten onder jullie willen weten.

Greetz

Picje volgt later
 
Hi,

zoals jullie waarschijnlijk al weten heb ik ook een GSX-F 600 van 1995. En het verbouw-virus heeft toegeslagen :) .
Ik ben nog onderdelen aan het sprokkelen en dan kunnen we eraan beginnen.

Nou heb ik even een technisch vraagje:
ik kan namelijk voor een goede prijs een voorvork + kroonplaten en achterbrug van een R1 uit 1998 kopen. Heeft er iemand een idee of deze wel passen in mijn GSXF 600 van 95. Kan ik dan gewoon mijn velgen, assen, remmen, ... behouden? Iemand heeft me gezegd dat het mogelijk is maar zou het ook van de meer ervaren rotten onder jullie willen weten.

Greetz

Picje volgt later

Als je een beetje handig bent zal het best op het balhoofd van de F geplaatst kunnen worden. De velg en remschijven wordt een stuk lastiger omdat ieder motormerk zo zijn eigen maten gehanteerd heeft. Het zal dan makkelijker zijn als je de complete voorvork + velg + remmen van een R1 heb.

Daarnaast zit je nog het probleem m.b.t. het gewicht van de fiets. Een R1 is een kleine 30 tot 40 kilo lichter dan de F. De F heeft erg veel gewicht aan de voorkant zitten en het balanspunt ligt hoog (top-zwaar). De R1 heeft een goede gewichtverdeling waardoor er niet zoveel gewicht op de poten staat.

Mijn mening: het is een zeer leuk project maar een gevaarlijk project als je beide fietsen vanaf de technische kant bekijkt. Ik zal niet een voorkant van een lichtere fiets overzetten waar grote verschillen in aanwezig zijn als het gaat om totaal gewicht, gewicht verdeling, de lengte van de voorvorkpoten en opzet van het frame van de R1 en de GSX-F. Voor het oog is het erg mooi maar technisch vind ik het onbetrouwbaar. Maar dit is mijn mening en je mag ermee doen wat je wilt. -O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan