Het Grote GSX-F Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net de GSX 600F even uitgelaten tijdens een flinke regenbui en hij is geslaagd met vlag en wimpel
yahoo.gif
 
Nou dat vind ik het lekkere aan een een Fje, maakt niet uit wat voor weer het is. Ze rijden gewoon door, met mijn ZZR 1100 lukte dat niet...

Daarbij bevroren de carbs als het buiten 2-3 graden was, harder dan 80 kon je dan wel vergeten. (later opgelost door een 21Watt lamp in de luchtfilterkast te monteren)

Bij stevig zijwind (windkracht 6-8) ontstond er een vacuüm in de aanzuigbuis waardoor je ook niet vooruit kwam :N

Ook regen stelde hij niet echt op prijs door de RAM-air intake

Gisteren was dus gewoon ouderwetse pret, al lekte mijn motorjack wel aan alle kanten :]
 
zo een hele week op een gsx r gereden

maar dat beval me nu wel

denk er toch eens aan om wat geld op zij te zetten en de f in te ruilen

vrooooooooooem
 
Nou dat vind ik het lekkere aan een een Fje, maakt niet uit wat voor weer het is. Ze rijden gewoon door, met mijn ZZR 1100 lukte dat niet...

Daarbij bevroren de carbs als het buiten 2-3 graden was, harder dan 80 kon je dan wel vergeten. (later opgelost door een 21Watt lamp in de luchtfilterkast te monteren)

Bij stevig zijwind (windkracht 6-8) ontstond er een vacuüm in de aanzuigbuis waardoor je ook niet vooruit kwam :N

Ook regen stelde hij niet echt op prijs door de RAM-air intake

Gisteren was dus gewoon ouderwetse pret, al lekte mijn motorjack wel aan alle kanten :]

Dat was bij mijn F'je toch niet het geval. Na een vochtige nacht wou hij al niet starten, nadat ik hem gepoetst had ook niet.
Na zijn groot onderhoud is dat wel verbeterd, maar bij reden door hevige regen vielen er nog steeds regelmatig twee cylinders uit.
Ik denk wel dat mijn exemplaar niet representatief was voor het merendeel van de GSXF'jes, over het algemeen zijn ze naar het schijnt oerbetrouwbaar.
Die nieuwe versie vind ik trouwens wel weer prachtig, zijn er hier al mensen die er één hebben? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat rijdt, de recensies zijn in elk geval lovend
 
Die nieuwe versie vind ik trouwens wel weer prachtig, zijn er hier al mensen die er één hebben? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat rijdt, de recensies zijn in elk geval lovend

Nou, ik heb proefgereden op dat ding en, ondanks dat ik aardig negatief in het begin overkwam (Bandit met kuip, enz...), heeft de motor mij echt verrast. Er is werkelijk niets mis met die fiets, het zou bijna een Honda zijn O-) Versnellingen staan wel aardig kort op elkaar, dus schakelen moet je wel. Zicht naar achteren is perfect. Ondanks dat ik de voorkeur geef aan clip-ons geeft de combi zadel/stuur een goede zithouding.

Cor.
- Die nog steeds hoopt dat Sinterklaas komt met de Bandit, euh... GSX1250F :)
 
Hey,

Die nieuwe Fjes zijn zeker niet verkeerd, zien er echt wel goed uit, maar, ze blijven toch wel een beetje braaf. Na mijn Fje komt er daarom geen andere, ik ga dan voor een Gixxer 1000, 1000R of 1300R. Zo'n racekanon kan ik met mijn grootte en gewicht ook wel hebben.

Maar, dat wordt dus weer flink sparen :Y *O*

Mzzlzz
T
 
Laatst bewerkt:
Die nieuwe versie vind ik trouwens wel weer prachtig, zijn er hier al mensen die er één hebben? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat rijdt, de recensies zijn in elk geval lovend

Ben er erg tevreden over, zie ook nieuwe gsx650f , je bent benieuwd: ga es een proefritje maken :]


Haha welke banden hangen er bij jou onder Bert? Maxxis toch bij de oudere F?

Ik hebt er Sportmaxxen van Dunlop onder zitten.

Op m'n '02 GSX 750F had ik Maxxis-banden, echte plakkers en gaan niet zo erg lang mee.
 
Mag jij een keertje met mij meerijden, je hebt de binnenkant van je vizier dan ondergekotst. Stalen remleidingen zijn leuk, maar hebben geen enkele meerwaarde dan nieuwe gewone remleidingen. Het is gewoon een urban legend dat die dingen veel beter zijn. Zet maar eens normale en nieuwe remleidingen erop, gegarandeerd dat je niets meer of minder voelt dan met stalen. Wat wel waar is dat normale remleidingen slapper en minder worden, dan komen de stalen remleidingen naar voren. Omdat die stalen nog goedkoper zijn dan originelen, ben je gek dat je weer de originelen koopt. Maar dat die beter remt met stalen, bull.


Echt wel. Snellere respons. Veel directere reactie. Of ze nou nieuw zijn of niet die originelen.
 
Laatst bewerkt:
Dat was bij mijn F'je toch niet het geval. Na een vochtige nacht wou hij al niet starten, nadat ik hem gepoetst had ook niet.
Na zijn groot onderhoud is dat wel verbeterd, maar bij reden door hevige regen vielen er nog steeds regelmatig twee cylinders uit.
Ik denk wel dat mijn exemplaar niet representatief was voor het merendeel van de GSXF'jes, over het algemeen zijn ze naar het schijnt oerbetrouwbaar.
Die nieuwe versie vind ik trouwens wel weer prachtig, zijn er hier al mensen die er één hebben? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat rijdt, de recensies zijn in elk geval lovend


Gewoon die bougiekabels vervangen en alle stekkers loshalen groene aanslag eraf ...wd40 hoppa draait die weer als een trein.
 
jullie wel eens 120+ gereden met een losse achtermoer....


Dat was een aparte ervaring in de bocht die erna kwam dat kun je wel zeggen.
 
Echt wel. Snellere respons. Veel directere reactie. Of ze nou nieuw zijn of niet die originelen.

Snap niet waar jij de wijsheid vandaan haalt. Een betere dosering klopt, maar een snellere respons... Ik zou zeggen, pak jouw micrometer en kijk eens wat een NIEUWE originele remslang uitzet en een metalen, verschil is nihil. De rest van het verhaal is duidelijk :z
 
Zo de hugger zit er op, wel iets moeten slijpen etc en zelf bevestigings punten maken maar dis was gewoon goed passen en meten. Hij staat fantastisch! Ik heb foto's gemaakt maar die kan ik morgen pas plaatsen. Khaal em er morgen weer af om te schuren en te spuiten!
 
Snap niet waar jij de wijsheid vandaan haalt. Een betere dosering klopt, maar een snellere respons... Ik zou zeggen, pak jouw micrometer en kijk eens wat een NIEUWE originele remslang uitzet en een metalen, verschil is nihil. De rest van het verhaal is duidelijk :z

Nou dat klopt niet helemaal, er zit wel degelijk verschil in al is dat duidelijker aanwezig bij een auto(lange remslangen) dan bij een een motor (korte remslangen)

Het verschil is het beste te meten met een manometer ;)
 
Nou dat klopt niet helemaal, er zit wel degelijk verschil in al is dat duidelijker aanwezig bij een auto(lange remslangen) dan bij een een motor (korte remslangen)

Het verschil is het beste te meten met een manometer ;)

Laat ik het zo zeggen: ik heb ervaring met een CBR600, nieuw vanaf de fabriek. Persoon was zwaar in de veronderstelling dat metalen remslangen veheeeellll beter waren. Remslangen gemonteerd, resultaat: noppes, nada, niets. De fiets remde gewoon goed en remde geen haar beter met metalen remslangen. Nogmaals; als je ze moet vervangen, doe het dan met metalen, ze kosten niet veel en doen hun werk perfect. Maar om nou de mythe hoog te houden dat je ineens het asfalt opkrult als je metalen remslangen erop doet, nou... nee |(
 
Je hebt techneuten en technieten, ik zweef daar een beetje tussenin.

Vorig voorjaar de '93 600F gekocht met sbk-stuur en tot de banjo staalomvlochten leidingen.

Vorig jaar zomer grote beurt laten doen en vanaf de banjo naar de klauw ook staalomvlochten leidingen laten monteren.

Verschil: noppes. Staat wel mooi. Waarschijnlijk zijn de orginele remleidingen nog in goede staat geweest.

In 2006 een standaard RS 125 gekocht (en afgelopen najaar weer verkocht ivm aanstaande 650F maar dat terzijde) en als je een motor met Hooooooooooow-ijzers zoekt.... remmen als een grote die RS, kan geen GSXF tegenop. Met een F'fie moet je gewoon hard knijpen als je snel stil wilt staan, geen motor voor banghazen :9~
 
mag ik ff zeiken hiero. wat een ellende om de bougies te controleren/vervangen. dacht ff de tank los te halen, jaja, moet je eerst de linker kuip deel gedeeltelijk loshalen. dan zit er een aantal slangetjes en 2 elektra draadjes onder je tank. tank maar een stuk naar achter geschoven. kon er toen eindelijk bij. manmanman, wat een gepiel om de bougiedoppen los te halen en als dat eingelijk is gelukt, moet je een speciale zelfgemaakt bougiesleutel hanteren om die bougies eruit te zien wurmen. pfffffffffff, lekker zo'n F'ie. ben je alleen al ruim een uur mee bezig.

maar verder is het een prima motortje hoor .............................
 
mag ik ff zeiken hiero. wat een ellende om de bougies te controleren/vervangen...

...maar verder is het een prima motortje hoor .............................
Hehehe, heb ik onlangs ook nog gedaan, eerste keer op een Fje, kuipen waren er al af voor wat andere dingen, maar idd tank eraf, leidingen los, dwarsstang eraf, draden omhoog drukken en zorgen dat je stekkers allemaal blijven zitten enzo, idd, een #^%$klusje en moest ook nog een sleutel verlengen, maarrrrr, sleutelen is ook fijn, heb er geen problemen mee :z

Heb daarna alles nog een keer moeten doen om mn vastgelopen chokekabel en ook direct maar de gaskabel te vervangen B| :)

Mzzlz
T

Hey JW, ben benieuwd naar de pics!
 
Heeft iemand hier een koplampunit en/of een linkerkuipdeel voor een GSX 600F '98 te koop? liefst rood..

Die van mij zijn kaduuk :o Schuiver gemaakt afgelopen week in een bocht naar links...

heb nog wel meer kapotte onderdelen ;( maar daar kom ik nog wel een aardig eind mee op het moment..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan