Waar haal jij je schroefjes, boutjes, moertjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
41
Breda
Heb ik weer... sta ik met een handvol extreem smerige, verroeste, gesloopte, besmeurde schroeven bij de ijzerhandel hier, gooi die schroeven op de toonbank, besmeur in de tussentijd zo ongeveer alles wat er maar binnen handbereik is met een dikke zwarte laag meuk, heeft ie m'n schroeven niet B|

Wat blijkt, mijn ducje maakt geen gebruik van metrische schroefdraad maar van iets anders (geen idee wat eigenlijk :P ) maar goed, die hadden ze dus niet terwijl ze normaal altijd alles hebben aan schroevjes, moertjes en meuk. Zijn er nog andere opties waar ik die schroeven zou kunnen halen?

Liever niet bij een motorzaak, dan vragen ze zo 2-3 euro voor een schroef die ik bij de ijzerhandel voor 20 cent kan meenemen B| ... als ie ze heeft :P
 
ga eens kijken bij een echte bouten en moerenwinkel.
unc of unf lijkt me heel onwaarschijnlijk op een duc.
het is waarschijnlijker dat ze fijne draad gebruiken of in ieder geval een afwijkende spoed.
in a'dam noord zit burgers, daar hebben ze alles, dat is voor jou alleen niet zo handig.
 
in een zijstraat van de dongense weg bij het bord Van Hees, en dan achterin die straat zit een gereedschapszaak. als ik dat soort spul wil hebben, ga ik daar vaak naartoe. hij verkoopt ook aan partikulieren.
hij heeft echt heel veel. ik kan me ook niet voorstellen dat hij je niet kan leveren wat je wil. Ik denk ook dat een duc gewoon metrisch of fijn metrische draad heeft hoor.

in Breda ben ik ooit bij pijnenburg geweest dacht ik. die zal dat soort spul toch ook wel hebben. alleen verkopen zij niet of nauwelijks aan partikulieren.
 
Ga zoals hier boven al aangeven is naar een specialzaak, laat je daar informeren over een goede staal kwaliteit, er is veel troep te koop die met een keer goed aandraaien meteen afknapt.
Laat de verkoper ook weten als het in aluminium gedraaid moet worden, ook dat kan problemen geven.
Kortom er is verschil tussen bouten en bouten.

suc6.
 
Laatst bewerkt:
Heej Viccie,

Je zit toch in Breda? Nou, dan is Etten-Leur goed te doen toch? Daar zit een Fabory-center (zoals eerder gemeld: www.borstlap.nl) op 't industrieterrein, en als die 't niet hebben dan kun je gerust met een tap aan de gang om er wel metrisch van te maken!

Ietsjes verder op 't industrieterrein zit dan ook nog Bagijn, die veel in dat losse spul doet ... en als je dan morgen toch in Etten bent, rij dan meteen ff aan bij de motorcycleworkshop (www.motorcycleworkshop.nl)
Waarschijnlijk heeft Willem dat spul trouwens ook wel liggen, dus ga eerst maar bij MCW langs ...

succes!
 
Wij hebben zelf een (voor privébegrippen) gigantische hoeveelheid bouten etc...
Altijd handig met onze hobby.

En als we het écht niet hebben dan halen we ze meestal in een goede automaterialenzaak (dan heb ik het dus niet over Halfords ofzo)

Buurman die bij Stafa werkt is ook wel handig trouwens, regelmatig dingen tegen gereduceerd tarief aan kunnen schaffen...
 
Heej Viccie,

Je zit toch in Breda? Nou, dan is Etten-Leur goed te doen toch? Daar zit een Fabory-center (zoals eerder gemeld: www.borstlap.nl) op 't industrieterrein, en als die 't niet hebben dan kun je gerust met een tap aan de gang om er wel metrisch van te maken!

Ietsjes verder op 't industrieterrein zit dan ook nog Bagijn, die veel in dat losse spul doet ... en als je dan morgen toch in Etten bent, rij dan meteen ff aan bij de motorcycleworkshop (www.motorcycleworkshop.nl)
Waarschijnlijk heeft Willem dat spul trouwens ook wel liggen, dus ga eerst maar bij MCW langs ...

succes!

thnx, daar ga ik eens kijken van de week *D
Bagijn kreeg ik van biermans ook als optie, die zat vroeger toch in breda aan de poolseweg? Ik ga even bij MCW kijken :)

Rij even naar de IRA automaterialen in breda. (zijn oud collega's van me) Ik denk dat hun je wel kunnen helpen.

Ik denk trouwens dat je Fijn-metrische draad moet hebben!


Grtzz en suc6

Hoe lang geleden heb je daar gewerkt? Ik heb daar ooit nog m'n kentekenplaat voor m'n motor gehaald toen dat blauwe vakje erop moest *D
 
thnx, daar ga ik eens kijken van de week *D
Bagijn kreeg ik van biermans ook als optie, die zat vroeger toch in breda aan de poolseweg? Ik ga even bij MCW kijken :)

Volgens mij zit hij nog steeds op de Poolseweg, maar doet hij daar alleen in gereedschap? Ik ben daar zelf nog nooit geweest, maar ik kom altijd in Etten.
Ik doe altijd het liefste zaken met Kees (grote vent, helemaal kaal, tikkeltje corpulent ...) omdat hij zo lekker ouwehoert.
Vooral voor gereedschap is Bagijn een aanrader! vooral mbt de prijs, beetje zeuren, armoelijdende motorrijder, geen BTW om de staatskas te spekken, enz ,,,
Vooral het Teng assortiment bij Bagijn is errug geil ... met name de SLAGSCHROEVEDRAAIERS

Motorcycleworkshop moet je sowieso eens doen hoor! Als ze je nou bij MCW en Bagijn niet kunnen helpen, dan moet je naar het Fabory-center rijden. Meestal doen ze niet moeilijk als je slechts een paar bouten afneemt ipv hele dozen ... of het moet echt iets bijzonders zijn (wat ik me niet voor kan stellen, want het zal wel gewoon metrisch fijn zijn ...)

Succes hé, en misschien tot morgen bij MCW!
 
Volgens mij zit hij nog steeds op de Poolseweg, maar doet hij daar alleen in gereedschap? Ik ben daar zelf nog nooit geweest, maar ik kom altijd in Etten.
Ik doe altijd het liefste zaken met Kees (grote vent, helemaal kaal, tikkeltje corpulent ...) omdat hij zo lekker ouwehoert.
Vooral voor gereedschap is Bagijn een aanrader! vooral mbt de prijs, beetje zeuren, armoelijdende motorrijder, geen BTW om de staatskas te spekken, enz ,,,
Vooral het Teng assortiment bij Bagijn is errug geil ... met name de SLAGSCHROEVEDRAAIERS

Motorcycleworkshop moet je sowieso eens doen hoor! Als ze je nou bij MCW en Bagijn niet kunnen helpen, dan moet je naar het Fabory-center rijden. Meestal doen ze niet moeilijk als je slechts een paar bouten afneemt ipv hele dozen ... of het moet echt iets bijzonders zijn (wat ik me niet voor kan stellen, want het zal wel gewoon metrisch fijn zijn ...)

Succes hé, en misschien tot morgen bij MCW!

Ik ga wel eens bij bagijn kijken van de week *D
Morgen ben ik niet bij MCW, morgen sta ik in bikini motoren te wassen bij Motorxtra :P
 
ok, ik heb wel m'n schroefjes (50 cent voor 5 schroefjes, bleek gewoon metrische draad te zijn :z ) alleen ben ik vergeten langs kees te rijden :+
Hebbie veel haast of mag ik er ook maandag ff kijken of ze ze nog verkopen?

Nee hoor, geen haast! Ik kom alleen ff zelf niet in de buurt. Als jij het me volgende week laat weten, ben ik een gelukkig man.

... zei hier iemand iets in de trent van: "een kinderhand is snel gevuld???"

Alvast bedankt hé!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan