normandie/bretagne kustroute

Toevallig vertrekken wij morgen naar Normandië. Helaas niet met de motor, maar met de camper. Het leek me van de andere kant ook wel leuk om met onze Deauville door het stadje Deauville te rijden, maar dat zit er de komende dagen niet in jammer genoeg. Niettemin gaan we wel genieten van Normandië.


Onze route:
- Vanuit Nederland richting Dieppe, vervolgens langs de kust richting Étretat (de beroemde krijtrotsen).
- Pont De Normandie (de steile brug)
- Vanaf Deauville de kust volgen (met oa de Pegasus Brug, Arromanches, de landingsstranden, Point du Hoc)
- Saint Mére Eglise
- Cape de la Hague
- Le Mont Saint Michel, daarna oostelijke richting;
- Parc Naturel Regional Normandie-Maine (met Chateau d'O)
- Tenslotte terug richting het Noorden via Parc Naturel Regional des Bouches de la Seine Normandie)
- en daarna weer terug naar Nederland.
 
Laatst bewerkt:
mooi rondje , ook al is een camper geen motor......... 8-)
1 van ons rijd op een Deauville , dus we zullen wel door Deauville heen moeten denk ik...... :P
 
Laatst bewerkt:
Toevallig vertrekken wij morgen naar Normandië. Helaas niet met de motor, maar met de camper. Het leek me van de andere kant ook wel leuk om met onze Deauville door het stadje Deauville te rijden, maar dat zit er de komende dagen niet in jammer genoeg. Niettemin gaan we wel genieten van Normandië.


Onze route:
- Vanuit Nederland richting Dieppe, vervolgens langs de kust richting Étretat (de beroemde krijtrotsen).
- Pont De Normandie (de steile brug)
- Vanaf Deauville de kust volgen (met oa de Pegasus Brug, Arromanches, de landingsstranden, Point du Hoc)
- Saint Mére Eglise
- Cape de la Hague
- Le Mont Saint Michel, daarna oostelijke richting;
- Parc Naturel Regional Normandie-Maine (met Chateau d'O)
- Tenslotte terug richting het Noorden via Parc Naturel Regional des Bouches de la Seine Normandie)
- en daarna weer terug naar Nederland.
Is een mooi rondje! Veel plezier in ieder geval!
 
mooi rondje , ook al is een camper geen motor......... 8-)
1 van ons rijd op een Deauville , dus we zullen wel door Deauville heen moeten denk ik...... :P
hahaha, misschien kan je er ook omheen rijden :+
zonder gekheid, die plaatjes rondom deauville zijn super mooi! En ook super toeristisch...
 
Laatst bewerkt:
Nou, we zijn onlangs teruggekomen uit Normandië. ...in een woord: PRACHTIG! De krijtrotsen, de (D-day)stranden, de dorpjes en stadjes (sur-Mer), le Pont de Normandie. Al met al een échte aanrader. We gaan zeker nog eens terug. Overigens zijn we veel motorrijders tegen gekomen (vooral veel Engelsen).
 
Laatst bewerkt:
aha , ik wist wel dat het een goede keus was voor een weekje touren.
wij vertrekken maandag a.s
*O*
 
zondag terug gekomen van 5 daagjes zon in normandie.
erg imposant die D-day sites, met als hoogtepunt de pop die nog steeds aan een parachute aan de kerktoren van st mere eglise hangt _O-
arromanches met de overblijfselen van de port. :o

ik zal hier niet een discussie over arrogantie beginnen, maar ik vond de duitse begraafplaats wel in erg schil contrast staan tot de amerikaanse begraafplaats.
 
Laatst bewerkt:
maandagochtend 29sept 09:30h vertrokken Karel , Gerrit , Aad en Oemoemenoe richting de westerscheldetunnel voor de reis naar Dieppe.
via Brugge-Veurne richting Franse kust binnendoorwegen.
lunch in Boulogne-sur-mer.
aankomst Dieppe, Touristhotel-14-16 rue de la Halle au Ble 19:00h na 512KM.
diner aan de boulevard , daarna in een vage rasta-tent lekker aan het Lagerbier.

DSCF0874.jpg

DSCF0870.jpg


dinsdag 30sept. vertrek 09:15h richting Cherbourgh . veel regen en harde wind zorgden voor lage snelheid op de binnendoorwegjes waar ook veel bladval en slik lag.
gemiddelde snelheid was vaak onder de 50km/h.
pont de Normandie was mooi , en leuk met die harde wind.
een extra stop in Deauville voor Gerrit(Deauville)
de vele olie op het wegdek zorgt soms voor rare capriolen van onze motoren , zeker bij de stoplichten en in bebouwde kom.
voorbij Caen de snelweg N13 maar genomen om op tijd aan te komen.
aankomst Cherbourgh , Balladins-hotel 12-Rue Joliot Curie . 18:45h na 336KM.
Kebab was best lekker , nog FF een afzakkertje in het cafe vlakbij hotel.

DSCF0878.jpg

DSCF0882.jpg


woensdag 1okt. vertrek 09:00h richting zuiden ,St-Nazaire is het doel.
regen en wind op de binnendoorwegjes mogen de pret niet drukken.
mooi gebied daar.
lunch in een boerendorpje tussen het werkvolk was heerlijk.
hoe dichterbij St-Nazaire hoe beter en warmer het weer wordt en kunnen we lekker doorscheuren over de vele bochtige asfaltwegjes.
mooie stad is dat zo aan de oceaan.
aankomst St-Nazaire , hotel de Ville , 4,avenue de la Republique. 17:25h
na 381KM.
diner in een goede bistro/restaurant , daarna nog aan,t bier in een groot voetbalcafe waar joelende turken en fransen door elkaar naar een ChampionsEU wedstrijd kijken.

DSCF0893.jpg

DSCF0899.jpg

DSCF0894.jpg


Donderdag 2 okt. vertrek pas om 10:00h richting noord. binnendoor tot voorbij Angers , daarna A11 via Le Mans tot Alencon.
diner buitenaf wegrestaurant , daarna nog binnendoorwegjes richting Gace.
in het kleine gehuchtje Notre-Dame-du-Bois komen we om 19:30h in het Le Relais de L"Abbaye hotel aan.
rue principale ergens in het midden.
in de hotelbar nog wat na gekletst .
fijn hotel en gastvrije mensen , is een aanrader.
die dag 398KM.

DSCF0906.jpg

DSCF0910.jpg


vrijdag 3okt. vertrek 09:15h in de regen via Gace de N138 tot Rouen , daarna de A28 richting Calais . via Brugge en zeeuws-vlaanderen naar huis.
giga veel regen in Belgie en Nederland .
iedereen is zeiknat , regenkleding houdt het vocht niet meer buiten.
ook oppassen geblazen op de gladde slechte wegen.
in Philipine(zeeland) nog een warme chocolade gedronken en afscheid genomen van elkaar.
na de westerscheldetunnel gaat ieder z,n weg........
ben om 17:45h thuis na 563KM.
totale rit: 2190KM

DSCF0912.jpg
 
Wat een prachtig fotoverslag!!
Ik krijg er ook heel veel zin in maar moet wachten tot volgend jaar... '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan