stievie1
MF'er
Kan je een CDI testen of hij nog goed is?
zo ja, hoe moet dat dan?
thx!
zo ja, hoe moet dat dan?
thx!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
\Dam moet je wel precies de waardes weten die hij aan moet geven. Bij een crosszaak kunnen ze dat vaak zo zien. Beste manier is nog om gewoon een cdi van een ander te lenen.hoe moet het doorgemeten worden dan?
oops.. nu heb ik het 2x gezegd
dat word een beetje moeilijk ... een CDI van een KTM 360 is moeilijk te krijgen.
http/cgi.ebay.nl/KTM-DIgitalbox-CDI-300-360-EXC-Teile-Nr-547-39-031-100_W0QQitemZ360096092319QQcmdZViewItem?hash=item360096092319&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1399%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
misschien hier iets aan???
Als een CDI unit kapot is komt dat meestal door een koude las. (los contactpuntje)
Een flinke tik op de CDI unit kan er weer voor zorgen dat ie het weer gaat doen.
Het is mogelijk om met een dremel het kastje open te krijgen. Vervolgens ga je alle contactpuntjes na met een soldeerbout. Kastjes weer dicht kitten en het is weer als nieuw.
Is zelfs heel topic over:
ok, thx man ... maar ik weet niet zeker of hij stuk is, dus als ik hem op de grond knal en hij was niet kapot, dan istie het nu wel
een CDI kan toch ook kapot zijn alstie wel start en wel rijd, alleen kut rijd
thx
Je kunt hem ook een nacht in een zakje in de vriezer leggen. Daarna snel op je motor plaatsen en kijken of hij het dan wel even goed doet.
Had een XT550 en zo kwam ik erachter dat het mijn CDI was.
Jawel, het gaat erom dat hij krimt en dat stel dat er een kontaktje los zit of kortsluiting maakt het dan even niet zo is. Werkt dus maar heel kort totdat de CDI niet meer bevroren is. Het hoeft overigens niet te werken maar bij mij werkte het wel en wist ik dus de oorzaak.en hij blijft wel heel die ene nacht in de vriezer? zodat ik niet ineens met een kapotte CDI zit terwijl die eerst nie kapot was
thx
Jawel, het gaat erom dat hij krimt en dat stel dat er een kontaktje los zit of kortsluiting maakt het dan even niet zo is. Werkt dus maar heel kort totdat de CDI niet meer bevroren is. Het hoeft overigens niet te werken maar bij mij werkte het wel en wist ik dus de oorzaak.
Neehoor, mijn XT deed het ook gewoon maar niet op hoge toeren. Ik heb ook genoeg mt/mb brommertjes gehad waarvan de cdi stuk was. lopen deden ze wel maar niet naar behoren. Je kunt het altijd proberen. Langzaamaan alles uitsluiten totdat je bij de oorzaak komt.ok dan...
maar als een CDI stuk is, dan rijd ie toch niet .. en dat doet die van mij dus wel dus eigenlijk zou je dan zeggen dat het niet aan de CDI ligt
kom ik btw lekker vroeg mee
Neehoor, mijn XT deed het ook gewoon maar niet op hoge toeren. Ik heb ook genoeg mt/mb brommertjes gehad waarvan de cdi stuk was. lopen deden ze wel maar niet naar behoren. Je kunt het altijd proberen. Langzaamaan alles uitsluiten totdat je bij de oorzaak komt.
Succes
oh hartstikke bedankt de KTM die loopt kut op hoge toeren... dus hopelijk is het dan de CDI.. we zijn al maaaaanden lang bezig met die KTM
we gaan het proberen!
Hoezo wat die dingen kosten? Hij kan ze nu toch repareren?