Donkere pinlock in donker vizier?

Ik zou voor een heldere pinlock gaan. Het heeft verder geen invloed op de looks van buitenaf en je ziet er zelf beter door. En het is veiliger en sterker nog ook verboden om er 's avonds 's nachts mee te rijden. De donkere (combinatie) dan. En je wilt niet weten wat je overkomt als je een onverlichte tunnel in bv Italië inrijdt met zo'n donker ding, dan ben je echt ineens alle richting kwijt.
:^
 
Ik ga voor donkerste vizier + donkerste pinlock + donkerste zonnebril. 8-) 8-) 8-)

Schijnt dat Dainese ook getinte contactlenzen verkoopt zodat je nog een extra laagje hebt voor het geval er toch een verdwaald foton door al die getinte artikelen weet door te dringen.
Dan ben je nog net iets cooler. 8-) 8-)
 
De meeste getinte vizieren hebben al geen e-merk en zijn dus eigenlijk niet toegestaan.... en dubbel ? voor wat? van buiten ziet het er al vet uit bij een shoei met een donker vizier.
 
iron horse: dat is niet waar. Was laatst nog bij wegmisbruikers: een motorrijder kan zijn helm draaien, hoe donker het vizier ook is, dan kan hij toch laten merken dat hij je gezien heeft al je als voetganger bijv. Een zebrapad over wilt steken.. Bij een auto is dit niet mogelijk dus mag dat niet heel donker.

Het wordt idd een heldere pinlock! Bedankt voor de reacties
 
Zover ik weet geldt voor een helmvizier dezelfde wetgeving als voor een autoruit en moet de doorlaatbaarheid, het zicht dus, tenminste 70% van helder zijn. Met dubbel donker ga je dat niet redden. Daarbij wordt het door diverse leveranciers ook als bijsluiter meegeleverd.

Maar correct me if I'm wrong.


Nog nooit van gehoord. Voor autoruiten geldt dat idd wel, maar voor helm vizieren niet.
Voor personenauto's geldt:
Artikel 5.2.42 Voertuig regelement:

1. De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen:
a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
2. Indien de personenauto niet is voorzien van een rechterbuitenspiegel, mag de achterruit:
a. geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,
b. niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.
3. Onze Minister kan regels vaststellen omtrent het bepaalde in het eerste lid.


Voor motorfietsen is hier geen artikel voor. Zou die er zijn dan moet dat zijn artikel 5.4.42 (5 voor permanente eisen; 4 de categorie voertuigen; 42 voor de carosserie)

Op veel vizieren staat wel dat je er niet mee zou mogen rijden. Maar wettelijk is daar, in Nederland, niets over geregeld. Een en ander zou natuurlijk wel samen kunnen hangen met art. 5 (gevaar of hinder veroorzaken of kunnen veroorzaken). Bijvoorbeeld omdat je zicht enigszins wordt beperkt of kan worden beperkt. Dat zal dan door de verbalisant ter plaatse beoordeeld worden, en omschreven moeten worden in het PV.
 
Op veel vizieren staat wel dat je er niet mee zou mogen rijden. Maar wettelijk is daar, in Nederland, niets over geregeld. Een en ander zou natuurlijk wel samen kunnen hangen met art. 5 (gevaar of hinder veroorzaken of kunnen veroorzaken). Bijvoorbeeld omdat je zicht enigszins wordt beperkt of kan worden beperkt. Dat zal dan door de verbalisant ter plaatse beoordeeld worden, en omschreven moeten worden in het PV.
Dan zou je, theoritisch, dus ook een prent kunnen krijgen wanneer je een zonnebril draagt?
 
Dan zou je, theoritisch, dus ook een prent kunnen krijgen wanneer je een zonnebril draagt?

Tsja, puur theoretisch wel ja. Als het verwijtbaar is hè, dat bijv. gevaar of hinder onstaat of kan ontstaan doordat je geen/minder/weinig zicht had op het gebeurde omdat je een zonnebril droeg.
Denk niet dat dat zo snel zal gebeuren. Daar is wel wat meer voor nodig denk ik, maar het zou kunnen. Beetje hypothetisch dan hè... :)
 
Nou ja, ik ben in ieder geval wel blij met mijn poser-glim-glimvizier. Niet absurd donker en neemt voldoende hinderlijke schittering weg, wat wel zo prettig is voor de oogjes. Alleen als het echt donker is lijkt het me niet prettig rijden.

Ik heb er overigens een helder pinlockje in zitten, dat dan weer wel ;)
 
Laatst bewerkt:
Nou ja, ik ben in ieder geval wel blij met mijn poser-glim-glimvizier. Niet absurd donker en neemt voldoende hinderlijke schittering weg, wat wel zo prettig is voor de oogjes. Alleen als het echt donker is lijkt het me niet prettig rijden.

Ik heb er overigens een helder pinlockje in zitten, dat dan weer wel ;)


Ik heb ook een donker vizier op m'n helm zitten. Ook 's nachts wel eens. Als ik m'n (light smole) andere vizier weer eens vergeten ben. In beide zit een heldere pinlock. Gaat erom dat de handel niet beslaat natuurlijk. En donkere vizier is gewoon lekker rustig aan de ogen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan