Gat in motorblok vx800 geslagen (foto)

B@rt#89!

Die hard MF'er
14 feb 2008
577
0
Groningen
Na net een week zijn rijbewijs te hebben heeft mijn broer zijn motor nu echt de geest gegeven '( . Na gisteren de bobine te hebben vervangen, is er vandaag zomaar een gat in zijn blok geslagen tijdens het rijden.
Het was ineens een harde knal met +- 70 kmpu. Motorblok loopt nog wel maar er komt wel wat olie uit het gat geblazen. Hoe kan dit zou gebeurd zijn? :? Motor heeft nog maar 9500 mile gelopen, laatste beurt nog geen 1000 mile geleden, en vorige week nog alles gecheckt voor de mfmm.
Motor is gekocht bij een niet nader te noemen mf-er dus garantie zit er ook niet in....

Maarrrrrrrrrrr, welke motorblokken passen er onder deze motor? Een zoektochtje op blok/motorblok vx800 leverde geen resultaten op. Is wel knap sneu, al je spaargeld als student in een motor van de dromen stoppen en dan na 1 week rijden ineens dit.... ;(
full
 
gebroken drijfstang?

probeer eens te zoeken op VS800 intruder.
schijnt ook te passen, alleen cilnderkoppen overzetten dacht ik.
is pas nog een topic over geweest, zelfde vraag.
 
Na net een week zijn rijbewijs te hebben heeft mijn broer zijn motor nu echt de geest gegeven '( . Na gisteren de bobine te hebben vervangen, is er vandaag zomaar een gat in zijn blok geslagen tijdens het rijden.
Het was ineens een harde knal met +- 70 kmpu. Motorblok loopt nog wel maar er komt wel wat olie uit het gat geblazen. Hoe kan dit zou gebeurd zijn? :? Motor heeft nog maar 9500 mile gelopen, laatste beurt nog geen 1000 mile geleden, en vorige week nog alles gecheckt voor de mfmm.
Motor is gekocht bij een niet nader te noemen mf-er dus garantie zit er ook niet in....

Maarrrrrrrrrrr, welke motorblokken passen er onder deze motor? Een zoektochtje op blok/motorblok vx800 leverde geen resultaten op. Is wel knap sneu, al je spaargeld als student in een motor van de dromen stoppen en dan na 1 week rijden ineens dit.... ;( [afbeelding]
Jee, wat een verhaal. Heb je de 'niet nader te noemen MF-er' al eens benaderd? Wellicht dat hij wel een oplossing weet / reserve spullen heeft.
 
motor loopt ook nog wel op 1 cilinder.


topic waar ik het over had.
tik in blok


Maar bij die motoren is het niet zo extreem dat er een heel stuk uit de carter geslagen is. De oude eigenaar heb ik nog geen contact mee gehad maar hij heeft sowiezo geen blok ofzo liggen. Alleen vind ik het zo raar dat dit na 9500 mile al gebeurd. Kijk een blok met 80.000 km ofzo kan je op en duur wat verwachten maar met deze km-stand :? Niemand toevallig een motorblok of sloop vx in de aanbieding?
 
Maar bij die motoren is het niet zo extreem dat er een heel stuk uit de carter geslagen is. De oude eigenaar heb ik nog geen contact mee gehad maar hij heeft sowiezo geen blok ofzo liggen. Alleen vind ik het zo raar dat dit na 9500 mile al gebeurd. Kijk een blok met 80.000 km ofzo kan je op en duur wat verwachten maar met deze km-stand :? Niemand toevallig een motorblok of sloop vx in de aanbieding?



het gaat niet om de schade, maar om het feit dat een vs800 intruder blok ook past.
alleen de koppen overzetten.
wordt je zoekgebied toch een stuk groter lijkt mij.
 
Alleen vind ik het zo raar dat dit na 9500 mile al gebeurd. Kijk een blok met 80.000 km ofzo kan je op en duur wat verwachten maar met deze km-stand :?

Nou, klinkt vreemd maar bij sommige fietsen heb ik toch liever een blok wat heeft gereden naar zijn leeftijd.
Van stilstaan wordt een motorblok vaak ook niet echt beter ;)
En zeker bij een motorblok wat jaren weinig of niets heeft gedraaid en ineens weer moet presteren is het niet geheel ondenkbaar dat het mis gaat.
Ik zeg niet dat het per definitie zo is en 8 van de 10 keer gaat het goed maar de kans is aanwezig.

Hoe dan ook, zuur maar ik ben er van overtuigd dat de vorige eigenaar er ook weinig aan kan doen.
 
Als het past, tis ff klussen, maar wel goedkoop.

http://cgi.ebay.de/SUZUKI-VX800-VX-800-MOTORGEHAUSE-RECHTS-MOTOR-90-96_W0QQitemZ200267044901QQcmdZViewItemQQssPageNameZRSS:B:SRCH:DE:101

http://cgi.ebay.de/SUZUKI-VX800-VX-800-MOTORGEHAUSE-LINKS-MOTOR-90-96_W0QQitemZ200267043796QQcmdZViewItemQQssPageNameZRSS:B:SRCH:DE:101

http://cgi.ebay.de/Suzuki-VX800-VX-800-VS51B-Motor-Gehause-Halften-sk150_W0QQitemZ130299086903QQcmdZViewItemQQssPageNameZRSS:B:SRCH:DE:101
 
Laatst bewerkt:
Ben je er wel zeker van dat die 9.500 mijlen kloppen? De meeste van deze motoren komen namelijk uit begin jaren 90. Dit exemplaar dus waarschijnlijk ook en dan nog zo'n maagdelijke mijlenstand?
 
Ben je er wel zeker van dat die 9.500 mijlen kloppen? De meeste van deze motoren komen namelijk uit begin jaren 90. Dit exemplaar dus waarschijnlijk ook en dan nog zo'n maagdelijke mijlenstand?

Nou, daar twijfelen wij nou ook wel een beetje over. We zijn dan ook hele goedgelovige mensen, maarja, er lopen op deze aarde helaas veel teveel klootzakken rond dus je weet maar nooit. Zelf ooit een scooter gekocht bij een handelaar met 8500 op de teller, maar had wel slijtage voor een scooter van 40k+.....
 
Als het past, tis ff klussen, maar wel goedkoop.

http://cgi.ebay.de/SUZUKI-VX800-VX-800-MOTORGEHAUSE-RECHTS-MOTOR-90-96_W0QQitemZ200267044901QQcmdZViewItemQQssPageNameZRSS:B:SRCH:DE:101

http://cgi.ebay.de/SUZUKI-VX800-VX-800-MOTORGEHAUSE-LINKS-MOTOR-90-96_W0QQitemZ200267043796QQcmdZViewItemQQssPageNameZRSS:B:SRCH:DE:101

http://cgi.ebay.de/Suzuki-VX800-VX-800-VS51B-Motor-Gehause-Halften-sk150_W0QQitemZ130299086903QQcmdZViewItemQQssPageNameZRSS:B:SRCH:DE:101


Bedankt voor de links! Maar ik ben bang dat het gat niet het enige is want er is ook een hoek uit de onderkant van de cilinderwand (?)
 
ik denk ook dat je drijfstang in 2 gebroken is, ik zou hem niet meer laten draaien of uw afgebroken drijfstang zal alles wat hij tegenkomt bij mixen en gaten bijkloppen en dan heb je enkel schade bij. en hoeveel is de moto nog waard tegen over uw vele kosten nu?, uw zuiger (piston) kan ook nog een klopje gekregen hebben enz.... en er zullen trouwens metaal brokken mee gedraait zijn in uw motor aangezien je nog geprobeert hebt te starten. wat niet ten goede komt van uw andere cilinder en kleppen. Messchien een 2dehands motorblok compleet zoeken, zal uw goedkoopste oplossing zijn denk ik, want er zijn ook veel werkuren aan.
Mvg David
 
Laatst bewerkt:
Dat blok is dood. :X
Koelvloeistof? te heet gelopen?
Of te weinig olie naar de lagering,
oorzaken oa te laag oliepeil of verstopte leidingen/filter,
versleten o-ringen waardoor er geen fatsoenlijke oliedruk opgebouwd wordt.
Drijfstang naar de verdoemenis, krukas zal ook wel een lekkere tik hebben gekregen.
Goedkoopste oplossing wsl Intruderblok omzetten.
 
Het eerste wat wij dachten was ook dichtplakken, beetje ductape ofzo :P :o
Maar oliepeil was goed, 1000 km geleden nog vervangen en koelvloeistof ook 1000 km geleden. Ook daar peil van goed! En sowieso alles voor MFMM nog weer gecheckt. Ding liep gewoon nog wel, maar me broer heeft ze motor maar snel aan de kant gezet. Olie spoot eruit en delen van blok hebben de fan gemold van de radiateur.. Hebben nu iig alles los, op 2 boutjes na... 2 boutjes die van de cardan op het blok zitten en op een onmogelijke plek.. Maarr morgen is een nieuwe dag, gaan we met volle moed weer verder! 1 ding is zeker, zo leren wij ook weer wat van de motor, alleen hadden we het liever niet geleerd :X
 
binnen 5 meter transformeren van intruder naar savage _O-

die losse carterhelften van ebay heb je niets aan, carters zijn een setje, de gaten zitten in lijn geboord.
99% zeker dat je een gebroken drijfstang hebt, dat ding heeft alles kapot geslagen. de vorige eigenaar kan daar waarschijnlijk ook niets aan doen. tenzij er aan het blok geknoeid is en er oliekanalen verstopt geraakt zijn of zo.
van dit blok is weinig meer bruikbaar, ga maar op zoek naar een sloop intruder, dat is hetzelfde blok, misschien iets tammer getuned.
 
binnen 5 meter transformeren van intruder naar savage _O-

Zo nu ook ook een berichtje van de echte eigenaar...
Tsjaa, een 400 cc savage.. En een savage is al niet vooruit te branden... :+ Vandaag er niet meer mee aan het sleutelen geweest, heb maar een stukje getourd om me vaders TDM :] Ik kon er even niet meer naar kijken met dit mooie weer van vandaag. Jammer genoeg moet ik nu een weekje weer student spelen, dus pas vant weekend er weer mee bezig. Hoop alleen dat ik snel een ander blok kan vinden, dan trek ik mijn kadukke blok maar es open.. :( Dan ook maar es echt kijken wat de echte schade is, denk zelf ook dat me drijfstang in meerdere stukjes ligt, kan het alleen niet goed zien door een gat van 2 bij 3 cm :X
Heb ook geen ervaring met 4 takten, is toch wel wat anders dan de 2takt versnellingsbrommers van de brommertijd :o Maar ga het iig proberen!!
 
Thanks voor de link, maar vin >75000 km toch wel een erg ruim begrip :/
het is intussen bewezen dat een blok met 9500 mijl ook niet betrouwbaar is :X

voor 700 euro weet je wel dat je een goed blok koopt, als hij niet rookt zou ik het doen. eventueel kan je de koppen, en als ze nog goed zijn de cilinders van je oude blok overzetten.
de rest van die donorfiets zet je in stukken op marktplaats en je verdient zeker de helft weer terug.
 
mijn oprechte deelneming, hoop dit bij mijn VX niet mee te maken.. -O-

check ook de mensen op http://vx800.coolcastle.com/ (Aanmelden bij Facebook | Facebook)

Misschien heeft een mede VX eigenaar wat onderdelen voor je
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan