De ideale zithouding in bochten (plat door de bocht)

Is die foto genomen in Wommels (fr)? Komt bekend voor

Oh ik lees net dat die vraag al gesteld was. _O-
Klein wereldje soms

Woon je daar in de buurt? Ik wel. Kunnen wel eens een blokje om? Kun je misschien wat leren. Samen rijden met anderen is erg leerzaam.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gister nog even geoefend op het terein waar ik ook leste met voertuigbeheersing. Mijn rij instructeur was er ook en die raade me aan tijdens het mee leunen mijn hoofd wat rechter te houden. Hierdoor lukte het me wel iets platter te gaan. Maar het voelt niet natuurlijk aan. Ik wil zelf niet compleet naast mijn motor gaan hangen. Ik denk zelf toch dat het ook nog even het omzetten van het knopje in het hoofd is.

Het gaat op het gegeven moment vanzelf, ik heb nu 6 weken mijn rijbewijs en heb al enkele keren mijn stepje aan de grond gereden. Niet omdat ik zo hard aan het proberen was maar gewoon omdat ik lekker aan het rijden was. In feite zou ik dan ook mijn knie aan de grond kunnen krijgen denk ik maar ik rij nog met textiel zonder sliders dus ik steek mijn been niet zo ver uit :9

Gewoon gaan rijden, wennen aan je motor en dan ga je vanzelf wel harder door de bocht.
 
Laatst bewerkt:
Toch is 't zo dat de motor plat gaat en het hoofd recht blijft, dus de ogen blijven parallel aan de horizon. En nu niet verder tobben, maar kilometers maken, dan komt het vanzelf.

Ha ik heb mijn vriendin, die ook reed als een natte krant (ze leest hier niet mee :) ) deze zomer 15000 km laten rijden waarvan 8k door de bergen en het begint te komen _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Zolang de voetstepjes niet de grond raken gewoon recht op je motor is prima.

Platter door de bocht?

Tip1: Duw je stuur eens wat naar links in een rechter bocht en naar rechts in een linker bocht. Je zult merken dat je scherper gaat sturen. Dit geeft je het vertrouwen om nog harder te gaan.

Tip2: Rij aan de buitenkant van de bocht totdat je het einde van de bocht kan zien. Dan pas naar binnen sturen.
 
Nee ik woon totaal niet in de buurt. Woon in Delfzijl helemaal boven in Groningen.


Als je in Delfzijl woont, dan heb je een leuk ofenparcours vlakbij huis liggen.
Ga maar de N33 bij de Mac op in Appingedam. Kun je steeds weer rond rijden. Echt mooie bochten om je bochtentechniek te oefenen.
Ik woon daar vlakbij. Ga daar zelf regelmatig heen en weer.
Als je op een mooie dag in de tuin zit dan kun je wel horen dat er meer lui daar flink aan het knallen zijn *O*
 
boek een circuit dagje,en je komt al een heel eind.

maar ga eerst maar eens een paar kilometers maken,komt de rest vanzelf.



had eigenlijk wel verwacht dat dit weer een poser topic zou worden,valt me weer tegen :+
:^ snelste manier
zolang je steppies de grond niet raken niks aan de hand ;) gebeurd dit wel dan moet je maar eens aan goed verzitten gaan denken :)
 
Laatst bewerkt:
eerst maar eens lekker door het grind heen baggeren daar voor de motorzaak in wommels en lekker de keet onderspuiten vooral de eigenaar van de zaak
 
Om echt goed plat te gaan in de bocht moet je ff flink je voorrem erbij pakken in de bocht.
Ik snap niet dat deze tip nog niet is geweest :? :+

[me="hoffer"]is niet aansprakelijk voor enige schade/letsel aan topicstarter :X [/me]

dus niet doen he,let op de smilies
 
@waaromikniet Jep jij hebt een knopje in je hoofd. Ik zal hem straks even voor je uitdrukken als je hier binnenkomt (@work) lopen.
 
Gewoon meer gas en hangen. Hoe harder je gaat hoe meer je moet hangen om de bocht te halen. Als je eerst platter wil gaan en dan je snelheid pas op durft te voeren gaat het nog lang duren.
Aan de schaamranden te zien ga je als beginner voorlopig plat genoeg of zijn dit de schaamrandjes van de vorige eigenaar?
 
Laatst bewerkt:
@ vloer.

Ja die rij ik ook geregeld. Is idd ook een geschikt stuk. Echter vind ik het op fivelpoort lekker rustig en geen last van verkeer. Ik wissel het meestal wat af.
 
@eggman.

Ik heb links nog zo'n 0,5 cm en rechts veel meer. Dit komt ook omdat ik vooral aldoor bochtjes naar links ana het oefenen ben.
 
ik heb het van het weekend nog even gezien, weliswaar tijdens kneedown ritje, kreeg het ding niet lekker plat, hoe kwam het: ik moest gewoon effe relaxen, relaxt op de fiets zitten, wat verder doorkijken en gas constant.

Ik zeg: ga met iemand rijden die niet asociaal hard rijd, maar wel ervaring heeft.
Rijd hier een paar keer een dijkje mee rond, dus wat snellere bochtjes en gewoon relaxt rijden, niks pushen, goed doorkijken en je merkt het vanzelf.

Ik had dit idee in het begin ook. Langzaam door bochten, niet echt plat kunnen. Heb nog even gekeken naar een andere motor, een naked, maar met een leuke ss kun je ook goed sturen hoor. Het zat tussen me oren. Je moet je eerst vertrouwd gaan voelen met de motor. En dan komt het vanzelf.

Belangrijkste is dus eigenlijk, niet het stuur vastklemmen, gas constant of opvoeren, en doorkijken. En langzaam ga je steeds lekkerder rijden en dan komt het vanzelf!
 
Gewoon meer gas en hangen. Hoe harder je gaat hoe meer je moet hangen om de bocht te halen. Als je eerst platter wil gaan en dan je snelheid pas op durft te voeren gaat het nog lang duren.
Aan de schaamranden te zien ga je als beginner voorlopig plat genoeg of zijn dit de schaamrandjes van de vorige eigenaar?

ja lijkt me echt een prima idee :z
zijn gevoel is er toch niet goed bij

meer gas = meer vaart = geen goed gevoel = ruimere bocht = kut zo ruim was ie niet :W

gwn lekker km's maken
fietsen deed je ook niet in 1 dag je zit nu gewoon in je zijwieltjes periode :)
die heeft 90% gehad dus maak je geen zorgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan