Bandit topic XVII alweer

Status
Niet open voor verdere reacties.
btw, denk dat ik morgen toch maar mijn achterremklauw helemaal ga demonteren. Dan doe ik dat ok wel meteen goed maken met die kappen ofzo, dan heb ik het iig gehad :P

Mocht je hem nu toch loskrijgen, dit omdat je er dan beter bij kunt.

Smeer 'm dan gelijk ff in met (n beetje) kopervet. Dit om het probleem in de toekomst uit te sluiten.

Pas wel op met die rommel, Het gaat er makkelijker op, dan eraf.
Duzz smeer niet te veel, zodat het niet gaat druppen.
En alleen daar waar het noodzakelijk izz.
 
Ik heb zojuist dat metalen ophanggeval van het slotje er af geslepen, staat een stuk strakker zo *O* Heb ff geen vóór foto bij de hand, maar wel hoe het nu zit. 't Neemt wat ruimte in je buddy in, maar die gebruikte ik toch al niet.

Resultaat:
DSCF5613.jpg


Van onderen:
DSCF5616.jpg


Van binnen:
DSCF5615.jpg


Zonder passagierstep (zo jammer van de mounts -O- ):
DSCF5612.jpg



Om het slot in eerste instantie los te krijgen moet je twee zwaar onhandige veiligheidsboutjes los draaien. Lijkt op Torx, maar ze hebben een pin in het midden en die krijg je dus mooi nie los nie. Oplossing: Groef erin dremelen en met schroevendraaier losdraaien (pff, wat een veiligheidsboutjes :') ). Anyway, dan is je slotje los. Kun je nu tussen je kap door wrikken, maar handiger is je kappen gelijk er af te halen, want je moet later ook slijpen en dat vonkt nogal. Staal heah :P

Dan is het een kwestie van het ding handig neerleggen en weer vast zetten met nieuwe boutjes, bij mij was er eigenlijk maar 1 optie, aangezien mijn buddy bewerkt is met een stalen plaat. Esthetisch een stuk mooier, maar niet handig in dit geval aangezien het slot nu op een kwetsbare plek zit, in 'the line of fire' van zooi van de weg zeg maar. Moet ik nog wat op bedenken. Ook is het niet praktisch dat het kabeltje behoorlijk kort is, dus je hebt sowieso niet echt veel keus in waar je hem neerlegt. Je kunt wel de slothaak van het slot afhalen, scheelt weer 2 cm breedte. Ik heb hem laten zitten voor het geval ik nog eens wat wil verankeren in de buddy :+

Kan me niet voorstellen dat mensen origineel mooier vinden, dus ga aan het klussen! *O* Ok, enige reden dat ik kan bedenken is dat je elke centimeter van je buddy nodig hebt, maar da's niet gebruikelijk. Het is absoluut geen moeilijke mod, maar je moet wel beschikking hebben over een slijptol, bij voorkeur een dremel-achtig apparaat (kleiner en preciezer).
 
Laatst bewerkt:
strak hoor!
jammer dat ik elke centimeter van m'n buddy nodig heb, anders had ik het meteen gedaan :+

ik heb er trouwens ook over na zitten denken om die duo dingen er af te halen
maar je blijft die lelijke gaten houden inderdaad -O-


gaat je slot nu niet vol met baggah zitten? :?
dat je hem noooit meer open krijgt?
 
Laatst bewerkt:
strak hoor!
jammer dat ik elke centimeter van m'n buddy nodig heb, anders had ik het meteen gedaan :+

ik heb er trouwens ook over na zitten denken om die duo dingen er af te halen
maar je blijft die lelijke gaten houden inderdaad -O-


gaat je slot nu niet vol met baggah zitten? :?
dat je hem noooit meer open krijgt?
Geen idee, maar ik denk het wel. Daar moet ik dus nog wat op verzinnen :+
 
'n heel kleintje dan... die zooi krijg je niet zomaar op.

Ik heb zojuist eens zitten kijken wat een potje kopervet kost :P
Voor die paar keer dat ik dat waarschijnlijk gebruik per jaar zoek ik wel ergens een kleine tube inderdaad :)
 
Ik heb zojuist dat metalen ophanggeval van het slotje er af geslepen, staat een stuk strakker zo *O* Heb ff geen vóór foto bij de hand, maar wel hoe het nu zit. 't Neemt wat ruimte in je buddy in, maar die gebruikte ik toch al niet.

Resultaat:
[afbeelding]

Van onderen:
[afbeelding]

Van binnen:
[afbeelding]

Zonder passagierstep (zo jammer van de mounts -O- ):
[afbeelding]


Om het slot in eerste instantie los te krijgen moet je twee zwaar onhandige veiligheidsboutjes los draaien. Lijkt op Torx, maar ze hebben een pin in het midden en die krijg je dus mooi nie los nie. Oplossing: Groef erin dremelen en met schroevendraaier losdraaien (pff, wat een veiligheidsboutjes :') ). Anyway, dan is je slotje los. Kun je nu tussen je kap door wrikken, maar handiger is je kappen gelijk er af te halen, want je moet later ook slijpen en dat vonkt nogal. Staal heah :P

Dan is het een kwestie van het ding handig neerleggen en weer vast zetten met nieuwe boutjes, bij mij was er eigenlijk maar 1 optie, aangezien mijn buddy bewerkt is met een stalen plaat. Esthetisch een stuk mooier, maar niet handig in dit geval aangezien het slot nu op een kwetsbare plek zit, in 'the line of fire' van zooi van de weg zeg maar. Moet ik nog wat op bedenken. Ook is het niet praktisch dat het kabeltje behoorlijk kort is, dus je hebt sowieso niet echt veel keus in waar je hem neerlegt. Je kunt wel de slothaak van het slot afhalen, scheelt weer 2 cm breedte. Ik heb hem laten zitten voor het geval ik nog eens wat wil verankeren in de buddy :+

Kan me niet voorstellen dat mensen origineel mooier vinden, dus ga aan het klussen! *O* Ok, enige reden dat ik kan bedenken is dat je elke centimeter van je buddy nodig hebt, maar da's niet gebruikelijk. Het is absoluut geen moeilijke mod, maar je moet wel beschikking hebben over een slijptol, bij voorkeur een dremel-achtig apparaat (kleiner en preciezer).


geinig h00r.

Als je hem toch niet vaak gebruikt....
Een wegdraaiend plaatje staal aan dat andere plaatje staal popnagelen?
 
Nou straks dan toch maar die kist met gereedschap bestellen, maar eerst even kijken of m'n schoonpa niks heeft liggen.

Ik kon trouwens bij de twee winkels waar ik was geweest geen kettingvet vinden :/ Heb dus maar een spuitbus gekocht.
 
Ik heb zojuist eens zitten kijken wat een potje kopervet kost :P
Voor die paar keer dat ik dat waarschijnlijk gebruik per jaar zoek ik wel ergens een kleine tube inderdaad :)

Ik had een tube van 5*2 cm. Dat zal toch niet zo duur zijn?.....?
 
Nou straks dan toch maar die kist met gereedschap bestellen, maar eerst even kijken of m'n schoonpa niks heeft liggen.

Ik kon trouwens bij de twee winkels waar ik was geweest geen kettingvet vinden :/ Heb dus maar een spuitbus gekocht.

prima prijs voor die kist gereedschap :)
ik heb er ook naar gekeken maar het is eigenlijk precies hetzelfde als ik al heb :+
 
Ik kon trouwens bij de twee winkels waar ik was geweest geen kettingvet vinden :/ Heb dus maar een spuitbus gekocht.

Bij MC Rijen (in Rijen :P) hebben ze 2 soorten kettingvet in een potje.
Die rode van Forte en een of andere witte pot vet. :)

Ik had een tube van 5*2 cm. Dat zal toch niet zo duur zijn?.....?

Nee inderdaad ergens iets van tussen de 3 en 6 euri voor een tube... wat ik zojuist op inet heb kunnen terugvinden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan