nokkenas kettingspanner CBR 600 F4 BJ2000

Rijkers-Honda

Die hard MF'er
3 mei 2010
547
4
goede middag motor collega's

Even een vraagje. er zit een tik mijn mijn motorblok, en ik heb even geinformeerd her en der.

Nu is het hoogswaarschijnlek mijn kettingspanner.(volgens mij heeft elke cbr rijden dat probleem)

Nou hebben we bij mijn ouwe motor(honda cb500)ook een keer de kettingspanner gerepareerd maar we moesten heel veel uit mijn motor halen om daar bij te kunnen.

Nu is mijn vraag, Kom je daar bij de cbr 600 wat makkelijker bij, ik heb namelijk gehoord dat ie aan de zijkant zit.

Kwest van er uit en er in. (en dat goed afstellen natuurlijk)

Nou ik hoor het wel......
Wacht met smart op jullie reactie.

MAZZZZZZZZZZZZZZZEL
 
Aan de rechterzijde onder je zijkap zit een gat in in je frame. schuin daarachter zit ie.
Kap eraf, tank lichten en dan heel veel geduld en gepriegel das de makkelijkste manier.
Heeft mijn monteur een hoop gevloek opgeleverd :Y Ik heb hem mentale ondersteuning gegeven.

Dus echt simpel is ie niet te vervangen. Das Honda he. De meest slijtgevoelige onderdelen zo moeilijk mogelijk verbergen.

succes
 
Bij 600f 10 min werk oude eruit en een nieuwe handmatige erin.....


Das heel snel. :} koste ons toch gauw het 3 dubbele en dan nog ruim naar beneden afgerond. :Y en dan was de kap en de tank al los. weinig ruimte om normaal te kunnen werken met gereedschap. zoveel verschil tussen een F en een FS?
 
Laatst bewerkt:
ja ombouwen hebben we met de vorige gedaan..

Is goed gelukt. Maarja dit zit er wel goed uit en voor 60 ben ik klaar.
Dus ik ga er 1 bestellen en het zooitje in elkaar knallen met mijn schoonvader.

GROETJES EN BEDANKT VOOR DE REACTIES
 
Terug
Bovenaan Onderaan