Het grote VFR/RVF400 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Één van deze drie is van mij 8-)

full
 
Durf het bijna niet te vragen maar ...
Een maat van mij heeft 'n RVF400 , 'n NC35 uit '95.
Als (behoorlijke)schadefiets gekocht. Weet misschien iemand van jullie 'n adres waar onderdelen te koop zijn?
Hij heeft eigenlijk vrijwel alles nodig. Op blok,vork,swingarm,wielen en remmen na. Zoals ik al zei, behoorlijke schade.
Ik lees het wel.
Groet,Fred
Op http://www.mugen571.com (www.mugen571.com) kan je alle onderdelen nieuw bestellen uit Japan. De meeste prijzen per onderdeel staan ook op die site, anders kan je een mailtje sturen naar de webmaster :}
 
En Jessy is nog heeeeel wat van plan heb ik zojuist in Zandvoort vernomen...

wordt vast mooi.....
jup, alleen begin ik steeds meer te twijfelen omdat ie al zo oud is en of ie dat allemaal nog wel waard is, misschien dat ik er nog een jaartje zo op blijf rijden en daarna een 'nieuwe' koop, dan gaat deze door naar m'n vriend ofzo :)

@MicPec zo ziet ie er nu ongeveer uit, ben er niet echt supertevreden over
full
 
een rc45 kost idd min 15000 euro, dus dit is goedkoper, maarrrrr het blijft een rc36 ;( ,
de volgende verbouwing staat alweer op de rol, er worden in Amerika speciale zuigers door JE pistons gemaakt deze schijnen nog beter(lichter, sterker, perfect onderling gewicht)te zijn als de Big Bore set die ze al in hun assortiment hebben, hij groeid dan van 750 naar 840 cc.
ik hoop ze met 4 weken te hebben, de grotere carburateus die er dan nodig zijn heb ik al, verder komen er titanium kleppen (die 1mm grotor zijn) in, de koppen worden dus ook aangepast.
de dempings tandwielen zijn al uit mijn te verbouwen res blok gehaald, wanneer dit gedaan is hoef ik alleen maar het blok te wisselen,in de tussentijd kan ik nog lekker met mijn vfr/rvf :]

wanneer dit alles gedaan is is het vermogen aan het achterwiel +- 120 pk , dit komt overeen met 135 krukas Pk :9~ sterker dus als de rc45 met 103 aw pk's

gr rob

Hoeveel kost een ECHTE RC45 wel niet? :?
 
840cc! :o
Das een heel stukkie groter zeg, ook veel meer koppel zeker met die kit?
Hoeveel gaat dat je allemaal kosten?
 
een rc45 kost idd min 15000 euro, dus dit is goedkoper, maarrrrr het blijft een rc36 ;( ,
de volgende verbouwing staat alweer op de rol, er worden in Amerika speciale zuigers door JE pistons gemaakt deze schijnen nog beter(lichter, sterker, perfect onderling gewicht)te zijn als de Big Bore set die ze al in hun assortiment hebben, hij groeid dan van 750 naar 840 cc.
ik hoop ze met 4 weken te hebben, de grotere carburateus die er dan nodig zijn heb ik al, verder komen er titanium kleppen (die 1mm grotor zijn) in, de koppen worden dus ook aangepast.
de dempings tandwielen zijn al uit mijn te verbouwen res blok gehaald, wanneer dit gedaan is hoef ik alleen maar het blok te wisselen,in de tussentijd kan ik nog lekker met mijn vfr/rvf :]

wanneer dit alles gedaan is is het vermogen aan het achterwiel +- 120 pk , dit komt overeen met 135 krukas Pk :9~ sterker dus als de rc45 met 103 aw pk's

gr rob
Succes :}

Ik heb er maar 57,8 aw pk's ;( :+
Dynojet.jpg
 
toch best goed...

dit is die van mij

vfr400RRR2.gif


alleen jammer van de ketting. Dat is ook de reden dat hij hakkerig is aan de bovenkant. Maar nieuwe ketting is onderweg.
 
Een ZXR of FZR kan je veel makkelijker boven de 70 pk (SAE achterwiel) laten komen. Een VFR/RVF is veel moeilijker. 65 PK is echt wel de grens zonder echt in de buidel te moeten tasten.
 
De pers over de NC30:

(Dit stukje vind ik machtog!! *D )


There he is, circulating your favourite roundabout atomising his kneesliders, when all of sudden he becomes alert to your unfamiliar sound. A droning noise, varying in pitch and coming closer on his offside. A tiny flash of colour, the briefest glimpse of a single sided swingarm and you’re gone; off hunting for more big bore bikes to humiliate. Nope, no matter how much he tries to convince himself it was a stray RC30/45 he knows in his heart of hearts – he’s been done by a VFR400. *D



Rest:

Honda really knows how to make smaller capacity bikes desirable. Their beautiful CBR400 and VFR’s NC30+35 are products of their domestic market’s demand for good looking, high performance 400s. But it is the VFRs that have really captured the hearts and minds of the bike buying British market.
They have made millionaires of grey importers who recognised that not everyone under 5’10” wants to ride bikes wearing built up shoes or sporting sawn down seats. But the VFRs are much more than sports bikes for shorties. Delicately pretty but suprisingly powerful it’s like a Kung Fu fighting Kate Moss.
They don’t just ape the styling of their RC siblings (and the NC35 is a dead ringer for the RC45); they handle, stop and go just as sweetly. Derestricted the V-4 motor punches well above its weight and takes you to over 140mph, and as the trademark drone rises as the bike hurtles to its 13,500 redline I defy you not to play at being Aaron Slight or Carl Fogarty circa 1996.
But it is the handling which is the real draw. Anybody passing their test, or indeed looking to improve their riding, would do well to give the NCs a second look. They carve around corners like virtually nothing else this side of a race bike and both experienced and recently qualified riders find plenty to reward them in the surefooted steering and suspension.
Build quality is well up to the usual high Honda standard and the V-4 motor is bullet-proof. Gripes? Well none really, the seat is a wee bit hard and long journeys can be a pain in the neck for taller riders, but this is small beer really. Nobody will ever confuse this with a tourer, but you’d be surprised how practical it is, particularly if you’re less than Lurch-like.
What you will have to get used to when you own this bike though, is a high pitched and incessant whining. Usually most noticeable on track days…“Yeah you came past me but my Blade/R1 etc…normally I’d whip your butt, but today my tyres, suspension, head is wrong and that VFR is too blah, blah, whine, whine….”. Just live with it.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan