Is er interesse in Het BMW R1100RT Topic

Rijdt zoals gezegd prima, ik heb alleen een vraag, bij het opschakelen van 2 naar 3 vind ik persoonlijk dat het nogal ruw aan toe gaat (beetje tanden poetsen zeg maar)

van 3 naar 4, 4 naar 5 is geen probleen, gaat lekker soepel. Wat kan dat zijn? Mijn rij-stijl? of is er iets anders aan de hand, of hoort het gewoon zo?
Standaard BMW geluiden...hoort zo. Hij gaat er niet stuk van. Mijn K1100RS die ik hiervoor had deed het ook. Terugschakelen is bij mij ook redelijk luidruchtig, dus ik geef altijd een beetje tussengas bij het terugschakelen. Dat scheelt een eind.
 
Standaard BMW geluiden...hoort zo. Hij gaat er niet stuk van. Mijn K1100RS die ik hiervoor had deed het ook. Terugschakelen is bij mij ook redelijk luidruchtig, dus ik geef altijd een beetje tussengas bij het terugschakelen. Dat scheelt een eind.


Klopt, heb hetzelfde bij die van mij.
Is geen probleem hoort zo.
 
Ja, tegen beter weten in heb ik de motor tegen kunnen houden, zonder dat deze ernstige beschadigding zou oplopen . Daar heb ik nu de elllende van lage rugpijn zullen wel spieren zijn. We blijven gewoon doorrijden! :Y :]

Zijn er sites waar een verhoogde voorruit van GIVI online te koop is? En is dit type ruitje in dezelfde vorm als de originele BMW ruit?

Das waar ja :+

Heb je hem nog op kunnen vangen?
 
Laatst bewerkt:
Zet ik de RT op de middenbok, breekt het voetsteuntje van de middenbok af.
Gelukkig had ik de RT goed in evenwicht en is ie niet om gedonderd.
Het was al een keer gelast, dus dat blijft dan een zwakke plek.
Iemand een adresje voor een betaalbare middenbok?

@bmwmotorfan
Ik heb de GIVI ruit destijds van marktplaats geplukt voor 50 euro.
Die bevalt me prima, hij heeft een iets andere vorm dan de originele ruit (is wat groter).
 
~
Zet ik de RT op de middenbok, breekt het voetsteuntje van de middenbok af.
Gelukkig had ik de RT goed in evenwicht en is ie niet om gedonderd.
Het was al een keer gelast, dus dat blijft dan een zwakke plek.
Iemand een adresje voor een betaalbare middenbok?


Bel hier eens even. Hebben ook 2e hands onderdelen

http://www.deknalpot.nl/Welkom.aspx
 
Zet ik de RT op de middenbok, breekt het voetsteuntje van de middenbok af.
Gelukkig had ik de RT goed in evenwicht en is ie niet om gedonderd.
Het was al een keer gelast, dus dat blijft dan een zwakke plek.
Iemand een adresje voor een betaalbare middenbok?

Heb jij als kenteken M..-..-.. ?? In een 75 jaar uitvoering?
Zoja: dan is het waarschijnlijk mijn oude motor!
 
Laatst bewerkt:
Heb jij als kenteken MY-29-.. ?? In een 75 jaar uitvoering?
Zoja: dan is het waarschijnlijk mijn oude motor!

Nee, dat is hem niet.
Heb je wel aan de koper gemeld dat de middenbok van de motor niet meer helemaal jofel was? Het is niet zo leuk om daar achter te komen doordat ie op z'n kant gaat......
 
Nee, dat is hem niet.
Heb je wel aan de koper gemeld dat de middenbok van de motor niet meer helemaal jofel was? Het is niet zo leuk om daar achter te komen doordat ie op z'n kant gaat......

De middenbok was degelijk gelast, maar ik heb de koper er wel op gewezen... Net als op de versleten koppeling....
 
Gisteren middag wilde ik naar huis gaan. Omdat er regen voorspeld werd had ik het ruitje in de laagste stand gezet, dan zit het steuntje voor de Zumo nog een beetje uit de regen en krijgt het ruitmechanisme af en toe ook een beetje beweging.
Wil ik tijdens het wegrijden het ruitje weer omhoog zetten, doet ie niets meer!
Wat een verschil is dat, rijden met het ruitje in de laagste stand. Ben ik echt niet meer gewend.

OK, zal wel een zekering zijn dacht ik. Maar ja welke, de werkplaatshandleiding geeft geen uitsluitsel onder welke groep het ruitmechanisme valt (ik vermoed 1), ook waren alle zekeringen nog heel en werkte verder alles normaal.
Na een beetje zoeken op internet vond ik dat het ook wel het relais kon zijn, helaas zit dat onder de klokken in de cockpit verstopt en wat het inmiddels 21:00 uur en donker (heb geen garage, motor staat buiten).

Vanmorgen weer naar mijn werk, deed het ruitje het weer! Mooi natuurlijk, zit ik tenminste weer lekker uit de wind.

Maar wat is het nu geweest? Iemand enig idee? Voel er niet zoveel voor om een soort van knipperlicht relatie met het ruitmechanisme aan te gaan: doet het wel, doet het niet, doet het wel, doet het niet....
 

Sja.. ik heb het ook wel gehad, dat de ruit het dan weer wel, dan weer niet doet. Meestal gebruikte ik de hoogte verstelling niet, en ik vermoed dat er toch oxidatie op de contacten in de stuurschakelaar is onstaan.

Na flink inspuiten met contactspray, werkte de ruit weer normaal. Daarna gaf ik bij aanvang van iedere rit even wat 'therapie', dus gewoon dagelijks de ruit even helemaal naar beneden, en helemaal naar boven zetten...

Werkte voor mij probleemloos...
 
Goede vraag Bartuls, mijn ruitje 'spookt' ook , ik heb de schakelaar op de stuurhelft met contactspray ingespoten en dan doet hij het weer goed.

Wat mij vorig week end opviel tijdens een tourtocht was dat als ik de radio uitzet en de accu dus goed opgeladen wordt hij gewoon werkt , dus misschien is het net als de ABS lampjes gewoon een indikatie van een zwakkere accu????????.
Diehard helmond had het relais vervangen en toen deed hij het weer goed. het kunnen dus verschillende dingen zijn . maar ik denk (jaja ook dat gebeurt weleens ) dat als je relais kapot is hij helemaal niets meer doet maar goed ik ben nu ook weer niet ZO technisch.

mijn remedie even een paar keer de schakelaar naar hoog en laag bewegen en hij doet het weer een tijdje :-)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren middag wilde ik naar huis gaan. Omdat er regen voorspeld werd had ik het ruitje in de laagste stand gezet, dan zit het steuntje voor de Zumo nog een beetje uit de regen en krijgt het ruitmechanisme af en toe ook een beetje beweging.
Wil ik tijdens het wegrijden het ruitje weer omhoog zetten, doet ie niets meer!
Wat een verschil is dat, rijden met het ruitje in de laagste stand. Ben ik echt niet meer gewend.

OK, zal wel een zekering zijn dacht ik. Maar ja welke, de werkplaatshandleiding geeft geen uitsluitsel onder welke groep het ruitmechanisme valt (ik vermoed 1), ook waren alle zekeringen nog heel en werkte verder alles normaal.
Na een beetje zoeken op internet vond ik dat het ook wel het relais kon zijn, helaas zit dat onder de klokken in de cockpit verstopt en wat het inmiddels 21:00 uur en donker (heb geen garage, motor staat buiten).

Vanmorgen weer naar mijn werk, deed het ruitje het weer! Mooi natuurlijk, zit ik tenminste weer lekker uit de wind.

Maar wat is het nu geweest? Iemand enig idee? Voel er niet zoveel voor om een soort van knipperlicht relatie met het ruitmechanisme aan te gaan: doet het wel, doet het niet, doet het wel, doet het niet....

De mogelijkheid bestaat dat het tandwieltje defect is.
De ruit beweegt door een kunstof stangetje middels plastic tandwieltjes. Deze willen nog wel eens afbreken (de tandjes) of verschuiven (1150 rt van buurman had zelfde probleem). Hierdoor kan het zijn dat de ruit hapert. Enigste mogelijkheid is de boel te demonteren en nakijken.
 
De mijne nu net hetzelfde.
De ruit heeft altijd gewerkt, maar nu hij te koop staat, wordt die niet meer gebruikt.
Af en toe test ik alles nog eens en vadaag inderdaad geen beweging erin.
Ik hoor het relais dus wel.
De schakelaar ingespoten, zonder resultaat.
Het is idd wel zo dat de abs vandaag knippert, dus missch dat het daaraan ligt?
Straks maar even op delader zetten.
 
De mijne nu net hetzelfde.
De ruit heeft altijd gewerkt, maar nu hij te koop staat, wordt die niet meer gebruikt.
Af en toe test ik alles nog eens en vadaag inderdaad geen beweging erin.
Ik hoor het relais dus wel.
De schakelaar ingespoten, zonder resultaat.
Het is idd wel zo dat de abs vandaag knippert, dus missch dat het daaraan ligt?
Straks maar even op delader zetten.

Als je het relais hoort schakelen, ligt het dus niet aan je stuurschakelaar...
 
Bij mij doet het ruitje het nog steeds. Ik vermoed dat het inderdaad de stuurschakelaar was.
Als het weer eens een dagje droog is in het weekeinde haal ik de stuurschakelaar uit elkaar en maak ik alles weer mooi schoon. Tja, geen garage.....
 
Het opladen vd batterij helpt ook niet.
Iemand een idee? Ik hoor het relais schakelen, daarna niks.
Waar zit het relais precies? Kan ik er makkelijk aan?
 
Het opladen vd batterij helpt ook niet.
Iemand een idee? Ik hoor het relais schakelen, daarna niks.
Waar zit het relais precies? Kan ik er makkelijk aan?
Kijk eens onder je stoeltje... ;)
In je instructieboekje staat wat wat is. Als het relais werkt, zou je motor stuk kunnen zijn, of ergens een verbinding niet helemaal jofel. Ik denk dat je er met een multimeter op uit moet. Kappie eraf en meten maar...
 
Volgens mij hoor ik wat klikken vooraan achter het dashboard.
Nog iemand een idee voor ik alle kuipdelen en cockpit demonteer? Dat zal voor zondag zijn en dan zijn de winkels dicht voor het geval ik iets nodig heb...

Het vreemde is dat hij het 2 weken geleden wel nog deed en ik ondertussen niet gereden heb...


Kijk eens onder je stoeltje... ;)
In je instructieboekje staat wat wat is. Als het relais werkt, zou je motor stuk kunnen zijn, of ergens een verbinding niet helemaal jofel. Ik denk dat je er met een multimeter op uit moet. Kappie eraf en meten maar...
 
Ik heb het gedemonteerd en er is 12V na het relais, dus tot daar werkt het.
Iemand ooit verder gekeken?
Motortje waarschijnlijk stuk ;(
en dat bij een motor die ik wil verkopen, jammer.
 
Het lijkt wel een monoloog, zo stil hier.
Toch maar even de oplossing posten.
Bij de motor zit een plastieken kapje met daarin een paar wieltjes die in elkaar draaien.
Na hermonteren en alles op de juiste plaats steken werkt het weer *O*
 
Het lijkt wel een monoloog, zo stil hier.
Toch maar even de oplossing posten.
Bij de motor zit een plastieken kapje met daarin een paar wieltjes die in elkaar draaien.
Na hermonteren en alles op de juiste plaats steken werkt het weer *O*


Volgens mij had ik je die oplossing 9 posts geleden al gegeven :Y
In ieder geval mooi dat ie het weer doet
 
Zag vandaag nog al wat olie op de linker cylinderkop. Het lijkt uit de volopening te komen. Hoe zou dat nu ineens komen. Iemand ervaring mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan