Aansluiten relais

Mr. R.

MF veteraan
20 jan 2007
9.524
946
Zevenhoven (Zuid Holland)
Ik heb een knipperlichtrelais gekocht, warbij er een draad aanzit om te zorgen dat LED knipperlichten juist knipperen. Het komt uit een Yamaha R1 uit 2003, alleen van diegene die ik hem gekocht heb weet niet meer of het oogje op de + of - aangesloten moet worden, kan iemand mij dat zeggen.

DSC00017.jpg
 
waarschijnlijk dat rode dingetje dat rechts in het plugje gepropt is (hoort daar niet in).

Ga je die nou in je diversion inbouwen? Heeft die oorspronkelijk wel hetzelfde relais als een '03 R1?? :?

Ik denk dat je beter een Kellermann relais had kunnen kopen bij Louis...
 
Laatst bewerkt:
waarschijnlijk dat rode dingetje dat rechts in het plugje gepropt is (hoort daar niet in).

Ga je die nou in je diversion inbouwen? Heeft die oorspronkelijk wel hetzelfde relais als een '03 R1?? :?

Ik denk dat je beter een Kellermann relais had kunnen kopen bij Louis...

Volgens mij maakt het relais niet zoveel uit... kwestie van proberen.

Het oogje zit inderdaad aan het kleine kabeltje met dat rode...
 
Ik zit nu al een hele tijd te F5-en, waar blijft de foto *D


Ik weet het niet precies, maar lang geleden heb ik dit bij de hand gehad volgens mij heb ik het toen gewoon uitgeprobeerd (eerst de -) en is het relais daar niet stuk van gegaan 8-)

Maar werkte je knippers toen ook? Of heb je em daarna op de plus aangesloten?

Lang geleden had ik dit dus ook en er staat mij bij dat ik em op de min heb aangesloten waarna de boel dus gewoon goed werkte. Weet het nu bijna wel voor 100% zeker.
Hou em dan anders gewoon eerst ff los met de hand er tegenaan ( :? ja euh... het oogje met de min-pool van de accu bedoel ik heh) met kontakt en knipperlicht aan. Hoor je heel snel getik achter elkaar dan is het niet goed en haal je snel het draadje van de accu-pool af. Werkt het relais goed: Voila.. DAN pas definitief vastschroeven aan de accu-pool.
Succes.
 
Laatst bewerkt:
Maar werkte je knippers toen ook? Of heb je em daarna op de plus aangesloten?

Lang geleden had ik dit dus ook en er staat mij bij dat ik em op de min heb aangesloten waarna de boel dus gewoon goed werkte. Weet het nu bijna wel voor 100% zeker.
Hou em dan anders gewoon eerst ff los met de hand er tegenaan ( :? ja euh... het oogje met de min-pool van de accu bedoel ik heh) met kontakt en knipperlicht aan. Hoor je heel snel getik achter elkaar dan is het niet goed en haal je snel het draadje van de accu-pool af. Werkt het relais goed: Voila.. DAN pas definitief vastschroeven aan de accu-pool.
Succes.

Ik ga het proberen bedankt voor de antwoorden.

De foto moet ik nog maken, maar dan moet ik eerst het relais ontvangen hebben ;) Dit was een foto van de verkoper.
 
Ik vraag me echt af of dit relais het uberhaupt gaat doen op je Diversion :?

Hoezo? Wat voor iets specifieks aan DIT relais zie jij wat ik niet zie?
Trouwens maakt dat uberhaupt nog wel wat uit of hij van een R1 kwam en nu op een Diversion moet? ff héél simpel redenerend: R1 heeft vier knipperlichten; Diversion ook.
Maar goed, misschien is dit wel TE simpel gedacht van mijn kant uit en gezien je post weet of vermoed jij iets waardoor het relais misschien niet gaat werken hierop.
Ben benieuwd wat dat dan is.

@TS: Ooowww...je moet em nog ontvangen. Oké. Hoor het wel of het gelukt is.
 
Hoezo? Wat voor iets specifieks aan DIT relais zie jij wat ik niet zie?
Trouwens maakt dat uberhaupt nog wel wat uit of hij van een R1 kwam en nu op een Diversion moet? ff héél simpel redenerend: R1 heeft vier knipperlichten; Diversion ook.
Maar goed, misschien is dit wel TE simpel gedacht van mijn kant uit en gezien je post weet of vermoed jij iets waardoor het relais misschien niet gaat werken hierop.
Ben benieuwd wat dat dan is.

@TS: Ooowww...je moet em nog ontvangen. Oké. Hoor het wel of het gelukt is.

Dat dacht ik ook!

*O* Een knipperlichtrelais is een knipperlichtrelais..alleen hangt het van je knipperlichten af of ie het doet of niet (soms), led of het aantal Watt.
 
R1 heeft vier knipperlichten; Diversion ook.
Maar goed, misschien is dit wel TE simpel gedacht van mijn kant uit ...

Ja tuurlijk, een ferrari heeft ook 4 knipperlichten, kun je daar dan ook het knipperlichtrelais van gebruiken? Zo werkt het niet.

Er zijn wel degelijk verschillende relais, zo heb je 2 polige, 3 polige en waarschijnlijk nog een aantal andere varianten.

Hier heb je nog een stukje van de puzzel:

schemad.jpg




hee kijk, een 3 polig relais op het e-schema van je Diversion!

Hoeveel kabeltjes zie je op de foto uit het blokje komen? ;)


Nogmaals, ben benieuwd of dit allemaal gaat werken...
 
Laatst bewerkt:
Ja tuurlijk, een ferrari heeft ook 4 knipperlichten, kun je daar dan ook het knipperlichtrelais van gebruiken? Zo werkt het niet.

Er zijn wel degelijk verschillende relais, zo heb je 2 polige, 3 polige en waarschijnlijk nog een aantal andere varianten.

Hier heb je nog een stukje van de puzzel:

[http://img254.imageshack.us/img254/9752/schemad.jpg (afbeelding)]



hee kijk, een 3 polig relais op het e-schema van je Diversion!

Hoeveel kabeltjes zie je op de foto uit het blokje komen? ;)


Nogmaals, ben benieuwd of dit allemaal gaat werken...


Ik ben ook benieu
R1 heeft vier knipperlichten; Diversion ook.
Maar goed, misschien is dit wel TE simpel gedacht van mijn kant uit ...

Ja tuurlijk, een ferrari heeft ook 4 knipperlichten, kun je daar dan ook het knipperlichtrelais van gebruiken? Zo werkt het niet.

Er zijn wel degelijk verschillende relais, zo heb je 2 polige, 3 polige en waarschijnlijk nog een aantal andere varianten.

Hier heb je nog een stukje van de puzzel:

schemad.jpg




hee kijk, een 3 polig relais op het e-schema van je Diversion!

Hoeveel kabeltjes zie je op de foto uit het blokje komen? ;)


Nogmaals, ben benieuwd of dit allemaal gaat werken...
wd....

Ok, zo bedoel je....ik zal het zien. Bedankt voor je uitleg.
 
E schema van een 2003 R1:

Haynes_R1_2003.jpg


2 Polig relais ;)





Oplossing:

10032036_880_FR_08.JPG


http://www.louis.de/_2048620273ae1d43ae31f428981a3a703a/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=410&list_total=4&anzeige=0&artnr_gr=10032036

En dan je R1 relais weer verkopen :P
 
Laatst bewerkt:
:+ van de motor waar ik het relais vervangen heb knpperen de knipperlichten :+



Bij een kipperrelais is vooral het wattage (van alle lampjes die via het relais gaan) belangrijk, je kan niet een relais die voor 2 x 21 watt plus de dashbordlampjes is gebruiken bij knipperlichten van 2 x 10 watt, of zoiets O-)
 
E schema van een 2003 R1:

[afbeelding]

2 Polig relais ;)





Oplossing:

[http://www.louis.de/shop/img250/10032036_880_FR_08.JPG (afbeelding)]

http://www.louis.de/_2048620273ae1d43ae31f428981a3a703a/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=410&list_total=4&anzeige=0&artnr_gr=10032036

En dan je R1 relais weer verkopen :P

Ja kellerman had ik ook al gezien, maar ik dacht dat dit goedkoper was...

Maar ik zie dat bij een R1 de aarde aansluiting mist en op een diversion zit ie wel...dat is de 3e aansluiting
 
Terug
Bovenaan Onderaan